„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Benzininis „Nissan X-Trail“ – iki laimės trūksta visai nedaug

„Nissan X-Trail“ Europos rinkoms jau buvo pristatytas prieš daugiau nei 2 metus, tačiau apie benzino mėgėjus „Nissan“ pagalvojo visai neseniai – tik dabar pristatė 1,6 litro darbo tūrio 163 AG benzinu varomą variantą.

Kai tik buvo viešai parodytas trečios kartos „X-Trail“, visi suprato – tai nebe toks visureigis, koks buvo iki tol. Aptakesnis dizainas, žemesnis už pirmtaką, septynios vietos ir tokie patogumai, kaip oro sklendės, kurios vėsina arba šildo jūsų gėrimą, sufleravo, kad tai kitoks visureigis. Toks, kuris turi blizgėti ir niekada neišsitepti (pačią pirmąją, dyzelinio „X-Trail“ apžvalgą, galite perskaityti paspaudę čia).

„X-Trail‘ų“ šalyje nėra vietos benzinui

Važiuojant man ne kartą kilo klausimas, kodėl „Nissan“ nuskriaudė benzino gerbėjus. Tai visureigis, kuris neturi keturių varomųjų ratų... Taip! Benzininė versija gaminama tik su priekiniais varomaisiais ratais. Taigi, visų varančiųjų ratų sistemos nebuvimas paverčia šį visureigį miesto krosoveriu, tiesa? Tačiau benzininis „X-Trail“ negali turėti automatinės pavarų dėžės, kuri dideliame mieste ypač praverčia.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Nissan X-Trail
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Nissan X-Trail

Lieka tik vienas pasirinkimas – priekiniai varomieji ratai ir mechaninė pavarų dėžė. Tačiau šiuos dalykus atsveria tai, kad benzininiai „X-Trail“ yra greitesni už dyzelinius. 163 AG užtenka, kad šis pusantros tonos sveriantis automobilis nuo nulio iki 100 km/val. įsibėgėtų per kiek daugiau nei 9 sekundes. Tiesa, septynių vietų variantas išliko ir benzininiame modelyje.

Tylus, ergonomiškas ir... akinantis

Automobilio garso izoliacijai – 10 balų. Važiuojant 110 km/val. greičiu, šalia sėdinti draugė ruošėsi egzaminui.

Automobilio salonas ypač patogus ir ergonomiškas. Sėdynės įšyla ypač greitai, o papildomo patogumo suteikia įmontuotas vėjelis puodelių laikiklyje, kuris vėsina arba palaiko gėrimo šilumą.

Galinės sėdynės taip pat reguliuojasi – galima atsilošti, arba sėdėti tiesiai, prisitraukti kiekvieną sėdynę pirmyn arba atgal. Tiesa, priekinio keleivio sėdynė, nors ir automatizuota, nekyla aukštyn ir nesileidžia žemyn – keleivis sėdi pastovioje padėtyje.

„Technology“ paketas, kuris būna įmontuotas į „Tekna“ komplektacijos lygį („Nissan X-Trail“ komplektacijos lygiai – „Visia“, „Acenta“, „Tekna“) turi LED dienos žibintus, o taip pat automatines ilgąsias šviesas, kurios aptinka iš priekio atvažiuojantį automobilį, ir išsijungia pačios.

Tačiau didžioji dauguma vairuotojų, atvažiuojančių iš priekio, man mirksėjo. Niekaip nesupratau, kodėl. Ilgosios šviesos įšjungtos, dega tik LED žibintai, kurie, pasirodo, akina vairuotojus, atvažiuojančius iš priekio. Tai išties keista, turint galvoje, kad LED žibintai „patys reguliuojasi“, tinkamai nustatydami šviesos srauto dydį į tam tikrus taškus.

Koziris – kaina

Vidutinio dydžio visureigių rinkoje „X-Trail“ užima gana aukštas pozicijas, jeigu rikiuotume automobilius pagal kainą.

Standartinės komplektacijos, tiek dyzelinis, tiek benzininis „X-Trail“ kainuoja 21 790 eurų (dyzeliniui šiuo metu taikoma akcija, standartinė kaina – 23 790), o mano bandytos, aukščiausios komplektacijos lygio „Tekna“ kaina – 27 790 eurų.

Autonominio stabdymo sistema

Stabdžių antiblokavimo sistema, kartu su avarinio stabdymo sistema, į „X-Trail“ modelį montuojama standartiškai, visuose trijuose komplektacijos lygiuose. Į aukščiausios komplektacijos paketus „Tekna“ montuojama dar ir 360 laipsnių kampu rodanti kamera, užpakalinė vaizdo kamera, sensoriai šonuose ir gale.

Autonominio stabdymo sistema veikia labai paprastai – be vairuotojo įsikišimo gali sustabdyti automobilį, kai rizika susidurti su priekyje esančiu objektu yra labai didelė.

Kiekviena sistema yra unikali – tik gamintojas gali papasakoti, į kokio dydžio, spalvos, judantį ar ne, objektą reaguos automobilis. „X-Trail“ į pastatytas dvi dėžes nesureagavo. (Apie „dėžiaus“ pažintį su autonominio stabdymo sistema galite paskaityti paspaudę čia). Tačiau automobilis stabdė mieste, kai vieną kartą užsisvajojęs ir kažkur užsižiūrėjęs nukreipiau dėmesį nuo kelio.

Bandyto „X-Trail“ techniniai duomenys

Cilindrų skaičius, konfigūracija 4, vienoje eilėje
Variklio tūris, cm3 1618
Didžiausia variklio galia, kW(AG) 120 (163)
Didžiausias sukimo momentas, Nm 240
Degalų rūšis Benzinas
Degalų tiekimo sistema Tiesioginis įpurškimas
Išmetamų teršalų valymo sistema EURO6
Pagreitėjimas, 0-100 km/val, s 9,7
Maksimalus greitis, km/val. 200
Vidutinės degalų sąnaudos  6,4 l/100 km
Degalų sąnaudos užmiestyje 5,5 l/100 km
Degalų sąnaudos mieste 8,1 l/100 km
Vidutinė CO2 emisija 149 g/km
Bendras automobilio svoris, kg 2050 – 2210
Bendras ilgis, mm 4640
Bendras plotis, mm 1820 (1830 su 19 ratlankiais)
Bendras aukštis, mm 1710 (1715 su stogo bėgeliais)
Ratų bazė, mm 2705
Degalų bako talpa, l 60
Bagažinės tūris, 5 vietų versija, l 550
Bazinė automobilio kaina, Eur 21790
Bandyto automobilio kaina, Eur 29331

l2a. kategorijos (vidutiniai visureigiai) konkurentų siūlomi modeliai:

Automobilio markė ir modelis Bazinė automobilio kaina (benzininio), Eur Aukščiausią komplektacijos paketą turinčio automobilio kaina (benzininio), Eur
„Volkswagen Tiguan“ 19906 (Ne akcijos metu – 22531) 28434*
„Toyota RAV4“ 23230* 34380*
„Honda CR-V“ 24780 34750*

*Varomas visais keturiais ratais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“