Pristatydamas elektrinį krosoverį „Lexus UX 300e“, gamintojas tvirtina, jog baterijų aušinimas oru yra geriau nei skysčiu. „Lexus“ tiki, kad tokia sistema turi daugiau privalumų.
„Lexus kompanija UX 300e automobiliui sukūrė oru aušinamų baterijų sistemą, kuri yra saugesnė ir lengvesnė, nei skysčiu aušinamos sistemos.
Baterijų sistemoje cirkuliuojantis vėsus oras užtikrina tinkamą baterijų temperatūrą net ir esant dideliems energijos poreikiams bei pakartotiniams greitiesiems baterijų įkrovimams“, - teigia bendrovė.
Nepaisant įrodymų, kad skysčiu aušinamos baterijos geriau išlaiko savo energijos pajėgumus, ir „Nissan“ yra pasirinkusi oro aušinimo sistemą.
Visgi, „Nissan“ naudoja pasyvią sistemą, tuo tarpu „Lexus“ aušinimo sistema yra aktyvaus tipo. Tikėtina, kad dėl to baterijų sistema bus aušinama efektyviau ir galės atlaikyti didesnes apkrovas.
„Nissan“ praėjusiais metais tvirtino, kad „Leaf“ elektromobilių baterijos, kurios ir yra aušinamos oru, galės darbuotis net 22 metus.
Tokias išvadas kompanija padarė remdamasi Europoje parduotų „Leaf“ elektromobilių duomenimis. Pastarųjų kompanija nuo 2011 metų Europoje pardavė 400 000.
Visgi, 2019 metais „Geotab“ atliktas tyrimas, į kurį buvo įtrauktos skirtingų elektromobilių baterijų sistemos, atskleidė, kad skysčiu aušinamos baterijos savo pajėgumus išlaiko ilgiau.
Pavyzdžiui, 2015-ųjų metų „Leaf“ elektromobilio baterijų degradacijos lygis kasmet siekė po 4,2 proc., tuo tarpu tų pačių metų „Tesla Model S“, kurių baterijos aušinamos skysčiu, apie 2,3 proc.
„Geotab“ įrankį galite rasti čia ir patys palyginti skirtingų elektromobilių baterijų degradavimo laipsnį metų bėgyje.
Ką dar siūlo „Lexus UX 300e“ ir kiek jis kainuos?
Žinoma, 54,3 kWh baterijų sistemą turinčio „Lexus UX 300e“ garantija skamba įspūdingai: 1 mln. km arba 10 metų. Visgi, čia verta pažymėti, kad ji galios tuo atveju, jei baterijų talpa nukris žemiau 70 proc.
Visam automobiliui bus taikoma 3 metų, o važiuoklės sistemai 5 metų arba 100 000 km garantijos.
„Nissan Leaf“ taip pat siūlo šaunią garantiją baterijų sistemai: 100 000 mylių (161 tūkst. km) arba 96 mėn. Galioja tuo atveju jei baterijų talpa nukrenta žemiau 66 proc. Akivaizdu, jog „Lexus“ pasiūlymas yra kur kas rimtesnis.
Gamintojas tvirtina, kad „Lexus UX 300e“ vienu įkrovimu nuvažiuos 400 km. Čia remiantis senesniuoju ir Kinijoje vis dar populiariu NEDC ciklo vertinimu.
Europoje jau naudojamas WLTP ciklas, tad ir realus nuvažiuojamas „Lexus UX 300e“ atstumas bus mažesnis ir realiau, kad matysime apie 350 km. Kompanija teigia, kad tikrai bus virš 300 km.
Bet kuriuo atveju – rezultatas gana geras. Plius, „Lexus UX 300e“ palaikys 6,6 kW AC ir greitąjį 50 kW DC baterijų įkrovimą.
„Lexus UX 300e“ turės 150 kW elektros variklį, bus varomas priekiniais ratais, maksimalus greitis sieks 160 km/h, o nuo 0 iki 100 km/h įsibėgės per 7,5 sek.
Kinijoje „Lexus UX 300e“ krosoveris parduodamas už 54 000 JAV dolerių (apie 49 tūkst. eurų). Planuojama, kad elektrinis krosoveris į Europą atkeliaus dar šiais metais ir jo kaina prasidės nuo 45 000 dolerių (41 tūkst. eurų), o į Japoniją nukeliaus 2021-aisiais.
O ką jūs manote apie tokį „Lexus“ pasirinkimą ir kaip bendrai vertinate „Lexus UX 300e“ elektrinį krosoverį?