Nuo šių metų gegužės vidurio, Palanga 30 centų padidino automobilio stovėjimo įkainį centrinėje miesto dalyje esančioje žaliojoje zonoje – šiuo metu jis siekia 2 eurus.
Raudonojoje zonoje už valandą tenka mokėti 1,2 euro.
Mažiausia rinkliava – geltonojoje zonoje, joje kaina nesikeičia – valanda – 60 centų.
Rekordinės pajamos
Automobiliais atvažiuojantys ir juos paliekantys Palangos gatvėse kiekvienais metais gerokai papildo miesto biudžetą.
Praėjusių metų gegužę už automobilių stovėjimą Palangoje surinkta kiek daugiau nei 11 tūkst. eurų.
Birželį, prasidėjus turistų antplūdžiui, ši suma šoktelėjo dešimteriopai – gauta per 133 tūkst. eurų.
Šiemet pabranginus mokestį žaliojoje zonoje ir išplėtus apmokestintų gatvių skaičių, gegužę surinkta daugiau nei dvigubai didesnė suma – 23 tūkst. eurų, o jau birželį už automobilių statymą kurorto gatvėse surinkta per 162 tūkst. eurų.
Kaip teigia Palangos miesto savivaldybės administracijos Rinkliavų skyriaus vedėja Aušra Dangėlaitienė, aktyviuoju kurortiniu sezonu, kuomet į Palangą suvažiuoja labai daug automobilių, vietinę rinkliavą už automobilių stovėjimą reikia mokėti, norint pastatyti transporto priemonę arčiausiai jūros esančioje miesto dalyje.
„Pirmiausia reikia atkreipti dėmesį į tai, kad automobilių stovėjimas dalyje Palangos gatvių, priešingai nei kituose šalies miestuose, yra mokamas ne visus metus, o tik aktyviojo kurortinio sezono metu – nuo gegužės 15 d. iki rugsėjo 15 d. Tad aštuonis mėnesius iš dvylikos transporto priemonės net pačiame miesto centre statomos nemokamai“, – pabrėžia savivaldybės atstovė.
Pasak A.Dangėlaitienės, pokyčių imtasi tam, kad nuo automobilių būtų atlaisvinta centrinė miesto dalis ir arčiausiai jūros esantys sektoriai.
„Palanga yra kurortas – žmonės čia atvyksta pailsėti bei pagerinti sveikatą, tad mieste didelis dėmesys skiriamas ekologijai, siekiama, jog miesto gatvėmis važinėtų kuo mažiau transporto priemonių.
Miesto svečiai, atvykę į Palangą automobiliais, raginami juos palikti viešbučio, kuriame apsistojo, kieme ir po kurortą vaikščioti pėsčiomis arba pasirinkti ekologiškas transporto priemones – dviračius“, – aiškina specialistė.
Įžvelgia trūkumų
Nuoma besiverčiantys Palangos gyventojai tvirtina, kad automobilių stovėjimo apmokestinimas – iki galo neapgalvota iniciatyva, skirta surinkti kuo daugiau pinigų iš poilsiautojų.
„Mūsų visas kiemas užgrūstas svečių automobiliais. Norėjome, kad savivaldybė mums leistų išsipirkti bent du leidimus stovėti gatvėse, tuomet patys statytume ten, o poilsiautojams būtų kur apsisukti, tačiau tokią galimybę savivaldybė numačiusi suteikti tik tiems, kurie įrodo, kad jų kieme nėra vietos“, – pasakojo palangiškė (vardas redakcijai žinomas).
Moters teigimu, turistams laikyti automobilius savivaldybės apmokestintose vietose pernelyg didelė prabanga.
Palangoje rinkliava už automobilių stovėjimą renkama visą parą.
Už parą raudonojoje zonoje tenka atseikėti 29 eurus, žaliojoje – 48.
„Mes papildomų pinigų iš svečių neimame, tačiau kiti nuomotojai, žinau, pradėjo taikyti tokius mokesčius. Jei svečias nori laikyti automobilį kieme – papildomai moka dar 5 eurus už parą.
Žmonės ieško išeičių, niekas nenori mokėti tokių pinigų, kaip reikalauja savivaldybė. Palangoje daug vienadienių turistų iš Kretingos, todėl stovėjimo aikštelės prie prekybos centrų beveik visada pilnutėlės“, – pasakojo palangiškė.
Moteris teigė net neabejojanti, kad ilgainiui Palangoje automobilių stovėjimas bus apmokestintas visose gatvėse.
Nemokamai, bet atokiau
Palangos miesto savivaldybės atstovė A.Dangėlaitienė tikino, kad šiuo metu nėra planuojama plėsti gatvių, kuriose automobilių stovėjimas yra mokamas, skaičių.
„Atkreiptinas dėmesys, kad mieste yra pakankamai daug gatvių, taip pat – ir automobilių stovėjimo aikštelių, kur transporto priemones galima pastatyti nemokamai.
Nemokamos miestui priklausančios automobilių stovėjimo aikštelės yra S.Dariaus ir S.Girėno gatvėje, Taikos gatvėje, Ganyklų gatvėje. Taip pat nemokamai automobilius galima pastatyti beveik visose Palangos miesto gatvėse, esančiose į rytus nuo Vytauto gatvės“, – aiškino savivaldybės atstovė.
Apmokestintų gatvių gyventojai, neturintys galimybės statyti automobilį namo kieme, gali gauti specialius leidimus statyti automobilį ne didesniu nei 100 metrų spinduliu nuo gyvenamosios vietos adreso.
Nuo rinkliavos už automobilių stovėjimą mieste yra atleisti neįgalieji, taip pat elektromobilių savininkai.
Vietinė rinkliava už automobilių stovėjimą Palangoje buvo pradėta rinkti dar 2012 metais.
Tuomet apmokestintos arčiausiai jūros esančios kurorto gatvės.