„Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) mokslininkų atlikti skirtingų gamintojų dyzelino parametrų bandymai akivaizdžiai įrodė, jog „Neste“ reklamoje naudojami teiginiai yra klaidinantys – dyzelino pirkėjai tiesiog permoka už neva geresnius degalus“, – teigia Biodegalų asociacijos prezidentas Mindaugas Palijanskas.
Skundu prašoma pradėti tyrimą ir įpareigoti „Neste Lietuva“ nutraukti reklamos skleidimą, kuris menkina Lietuvoje gaminamą rapsų biodyzeliną ir jo gamintojus.
VGTU atliko tyrimą
VGTU Automobilių inžinerijos katedros mokslininkai, vadovaujami doc. dr. Alfredo Rimkaus, ištyrė ir palygino „Neste“, „Viada“ (buvusi „Lukoil“) ir „Circle K“ (buvusi „Statoil“) degalinių tinkluose parduodamų dyzelinių degalų savybes.
Išvada, kurią padarė VGTU mokslininkai, atlikę dyzelinio variklio energetinių ir ekologinių rodiklių tyrimus varikliui veikiant įvairiais sūkiais ir apkrovomis bei naudojant „Viada Ecto“, „Circle K Miles“, „Neste Futura“ ir „Neste Pro Diesel“ degalus, yra tokia: tirtų degalų sąnaudų litrais skirtumas neviršija matavimo paklaidos (1,25 proc.), todėl negalima teigti, kad vienų ar kitų degalų sąnaudos yra didesnės ar mažesnės.
Tuo tarpu patys šių degalų gamintojai pabrėžia, kad „Neste Pro Diesel“ leidžia pasiekti net iki 5 proc. mažesnes degalų sąnaudas.
Šis testas parodė, kad nors skirtingose degalinėse įsigytu dyzelinu varomo automobilio sąnaudos skiriasi labai mažai, varikliui veikiant didesniu galingumu (atitinkančiu važiavimą 120 kilometrų per valandą greičiu), pačių brangiausių „Neste Pro Diesel“ degalų sunaudojimas yra net didesnis (7,24 litro) nei, pavyzdžiui, pigesnių „Ecto“ (7,19 litro).
„Neste“ pasiruošusi gintis
„Neste Lietuva“ parduodamų degalų kokybė yra pripažįstama ir ekspertų, ir žinomų mokslininkų, ir didžiausių pasaulio automobilių gamintojų. „Neste“ reklamose minimos degalų savybės yra pagrįstos autoritetingų bei patikimų institucijų ar organizacijų, nepriklausomų tyrimų laboratorijų duomenimis.
Biodegalų asociacijos minimo VGTU atlikto tyrimo komentuoti negalime – duomenų apie tyrimą, jo metodiką ir rezultatus nesame gavę. Kol kas nesame gavę ir užklausos iš Konkurencijos tarybos dėl duomenų pateikimo. Tačiau esame pasiruošę bendradarbiauti su atsakingomis institucijomis – pateikti Konkurencijos tarybai visą turimą informaciją ir visus reikalingus dokumentus.
Tinklo degalinėse vairuotojams siūlome Suomijoje gaminamus degalus, tarp kurių ir naujos kartos biodegalais praturtintas dyzelinas, o jų kokybę galime pagrįsti tyrimų ataskaitomis ir kitais duomenimis“, – tyrimą komentavo „Neste Lietuva“ generalinis direktorius Ringaudas Steikūnas.
Kaip buvo atliekami tyrimai?
Laboratorijoje ant specialaus stendo buvo bandomas „Volkswagen Group“ 1,9 TDI (66 kW) variklis, jam veikiant nuo 2000 iki 2500 aps./min. sukimosi dažniu, kiekvieną bandymą su skirtingais degalais kartojant 5 kartus.
Buvo tiriamos valandinės degalų sąnaudos svorio ir tūrio vienetais, išmetamųjų dujų dūmingumas, CO junginių ir azoto oksidų (NOx) koncentracija, variklio triukšmingumas bei kiti parametrai. Tyrimų metu gauti rezultatai parodė, jog skirtingose degalinėse pirkto dyzelino savybės skiriasi labai nežymiai, nėra nė vieno akivaizdaus lyderio, kurio savybės būtų geriausios visose kategorijose.