„Buvo numatyta šiemet pasirašyti visas sutartis ir pradėti visoje Lietuvoje ženklinti kelius. Tai kol teismuose ginčas nėra išspręstas, mes negalime pasirašyti sutarčių ir toliau vykdyti darbų. Kenčia vairuotojai, nes tie mūsų keliai turi būti nuolat paženklinti, kad išvengtume skaudžių nelaimių ir užtikrintume saugią ir konfortabilią kelionę. Bėda yra“, – BNS sakė laikinai direkcijai vadovaujantis ir konkursą į šį postą laimėjęs Remigijus Lipkevičius.
„Mes norėjome, kad iki rudens būtų suženklinti pagrindiniai magistraliniai keliai, o paskui krašto ir asfaltuoti rajoniniai. Bet dabar dalies tų darbų vykdyti negalime“, – pridūrė jis.
Vilniaus apygardos teismas liepos 8-ąją bendrovės „Biseris“ prašymu pritaikė laikinąsias apsaugos priemones – sustabdė 12-kos iš 20-ties konkurso dalių procedūras ir įpareigojo direkciją nepasirašyti sutarčių su jų laimėtoja įmone „Brosta“.
„Nepritaikius laikinųjų apsaugos priemonių byloje bus pažeistas viešasis interesas, susijęs su sąžininga konkurencija ir tinkamu, efektyviu ir ekonomišku lėšų panaudojimu“, – BNS pranešė teismo atstovė Lina Nemeikaitė.
Teismas vėliau ginčą nagrinės iš esmės, tačiau jo data dar nepaskirta.
Įmonė „Brosta“ laimėjo 12 konkurso dalių ir trejus metus turėjo ženklinti kelius iš viso 33 savivaldybėse: Kretingos, Skuodo. Plungės, Klaipėdos, Šilutės, Šilalės, Akmenės, Mažeikių, Telšių, Raseinių, Radviliškio, Pasvalio, Joniškio, Pakruojo, Marijampolės, Vilkaviškio , Alytaus, Lazdijų, Prienų, Kaišiadorių, Kauno, Jonavos, Kėdainių, Panevėžio, Ukmergės Rokiškio, Biržų, Kupiškio, Anykščių, Ignalinos, Utenos, Zarasų ir Švenčionių.
Tuo metu dėl 8 konkurso dalių preliminarios sutartys birželį jau pasirašytos: „Baltuvos projektai“ ir „Maniga“ iki 2023 metų balandžio atliks darbų už 478 tūkst. eurų, o „Gatas“ – už 3,63 mln. eurų, BNS pranešė Automobilių kelių direkcija.
„Tai maksimali suma, įmonėms mokama pagal atliktus darbus“, – BNS sakė R.Lipkevičius.
Bendrovė „Gatas“ ženklins valstybinius kelius Kelmės, Šiaulių, Varėnos, Šalčininkų, Trakų, Molėtų, Vilniaus teritorijose, magistrales Vilnius–Panevėžys bei Vilnius–Kaunas–Klaipėda, o „Baltuvos projektai“ ir „Maniga“ dirbs Šakių, Jurbarko ir Tauragės keliuose.
Prieš trejus metus užsakymus ženklinti valstybinės reikšmės kelius visoje Lietuvoje gavo bendrovės „Biseris“ ir „Gatas“.