„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„BMW 2 Series Active Tourer“ turės keturių varančiųjų ratų sistemą „xDrive“

Pernai pristatytas pirmasis BMW „premium“ klasės kompaktinis vienatūris – antros serijos „Active Tourer“ – galės būti varomas ne tik priekiniais, bet ir visais keturiais ratais. Vokietijos koncernas išleido dvi naujas „Active Tourer“ versijas su išmaniąja keturių varančiųjų ratų „xDrive“ technologija – „BMW 225i Active Tourer xDrive“ ir „BMW 220d Active Tourer xDrive“.
„BMW 2 Series Active Tourer“
„BMW 2 Series Active Tourer“ / BMW nuotr.
Temos: 1 BMW

„Tai antra didelė „BMW 2 Series“ naujiena per trumpą laiką – praėjusių metų pabaigoje salonuose pasirodęs „Active Tourer“ tapo pirmuoju koncerno modeliu su priekiniais varančiaisiais ratais. Dabar lauksime dviejų naujų versijų su visais keturiais varomais ratais, kurie dėl „xDrive“ technologijos pasižymės dar geresniu sukibimu, stabilumu ir dinamiškumu posūkiuose. Tai reikš didesnį saugumą ir vairavimo malonumą“, – sakė BMW įgaliotosios atstovės Lietuvoje „Krasta Auto“ generalinis direktorius Oleg Martyniuk. 

„Krasta Auto“ nuotr./Oleg Martyniuk
„Krasta Auto“ nuotr./Oleg Martyniuk

Galingi, bet taupūs

„BMW 225i Active Tourer xDrive“ automobilyje sukasi benzininis 2 litrų darbinio tūrio variklis, kuris išvysto 170 kW / 231 arklio galią. Automobilis iki 100 km/val. įsibėgėja per 6,3 sek., maksimalus greitis – 237 km/val. Galingas motoras su „BMW TwinPower Turbo“ technologija ir tiksliu tiesioginiu benzino įpurškimu, yra efektyvus ir taupus – vidutinės degalų sąnaudos tesiekia 6,7–6,5 l/100 km, o CO2 emisijos – 155-151 g/km.

Dyzelinis 140 kW / 190 AG „BMW 220d Active Tourer xDrive“ iki 100 km/h įsibėgėja per 7,3 sek. bei pasiekia maksimalų 223 km/h greitį. Vidutinės dyzelino sąnaudos sudaro 4,9–4,7 l/100 km. Abiejuose modeliuose BMW „xDrive“ sistema yra sukomplektuota su 8 pavarų transmisija „Steptronic“.

BMW nuotr./„BMW 2 Series Active Tourer“
BMW nuotr./„BMW 2 Series Active Tourer“

Pritaikyta modelio ypatumams

Keturių ratų pavara BMW „xDrive“, pirmą kartą panaudota BMW visureigiuose X3 ir X5 2004-aisiais, dabar naudojama daugelyje gamintojo modelių ir serijų. Tačiau antros serijos „Active Tourer“ modeliui koncernui teko „xDrive“ sistemą pritaikyti prie jo ypatumų – priekinių varomų ratų su skersai sumontuotu varikliu.

VIDEO: „BMW 2 Series Active Tourer xDrive“

BMW inžinieriai, kurdami visais ratais varomus modelius, nesikoncentravo vien tik į traukos ir automobilio stabilumo tobulinimą – jie taip pat siekė mažinti degalų sąnaudas ir emisijos lygius. Tai jiems pavyko mažinant sistemų nuostolius ir svorį. „BMW 2 Series Active Tourer“ modelyje įdiegta „xDrive“ technologija sukurta iš kompaktiškų, lengvų komponentų, todėl užima mažai vietos ir sveria tik apie 61 kg.

Automobilio degalų sąnaudas padeda mažinti ir efektyvus vožtuvas. Kai visų ratų pavara nereikalinga – važiuojant kasdieniu įprastu režimu – siurblys išjungiamas ir slėgis iš sistemos išleidžiamas. Automobilis tuo metu būna varomas tik priekiniais ratais. Efektyvus vožtuvas sumažina tepalo lygį sankaboje ir žymiai sumažina trinties (tepalo taškymo) nuostolius. Vožtuvo veikimo vairuotojas nepajunta, automobilio trauka nepakinta.

BMW nuotr./„BMW 2 Series Active Tourer“
BMW nuotr./„BMW 2 Series Active Tourer“

Reaguoja akimirksniu

Visų ratų pavarą kontroliuoja dinaminio stabilumo kontrolės (DSC) blokas. Jis veikia greitai ir preciziškai, analizuodamas daugybę informacijos: automobilio greitį, skersinį ir išilginį pagreičius, vairo pasukimo kampą, ratų greitį, išilginį posvyrį, akseleratoriaus padėtį. Visų ratų pavaros sistemos pokyčiai, prisitaikydami prie nuolat besikeičiančių kelio ir vairavimo sąlygų, trunka – kaip ir įprasta BMW „xDrive“ – sekundės dalį. Tai garantuoja saugų valdymą net ir sudėtingomis sąlygomis.

Dėl DSC veikimo bet koks ratų praslydimas iškart yra užfiksuojamas. Jei, pavyzdžiui, posūkyje ima slysti priekiniai ratai, galiniams ratams trauka padidinama ir automobilis įvažiuoja į posūkį tiksliau. Slystant galiniams ratams, „xDrive“ jėgos perviršis iš galinės ašies perduodamas priekinei. Taigi keturių ratų pavara maksimaliai išnaudojama slydimui dar net neprasidėjus. Situacijose, kuriose visų ratų pavara yra nenaudinga – pvz. staigiai stabdant, sistema daugiadiskę sankabą visiškai išjungia per kelias milisekundes.

BMW nuotr./„BMW 2 Series Active Tourer“
BMW nuotr./„BMW 2 Series Active Tourer“

O. Martyniuk teigimu, naujieji BMW modeliai turėtų patikti tiems, kuriems svarbu saugumas, funkcionalumas ir patogumas bei sportiškas ir novatoriškas automobilio dizainas. „BMW 2 Series Active Tourer“ modeliai pasižymi erdviu salonu, vairuotojas ir keleiviai sėdi aukštesnėje pozicijoje. Erdvi ir bagažinė – 468 litrų talpos, o prireikus susikrauti daugiau daiktų ir inventoriaus, nulenkus galines sėdynes, talpa padidėja iki 1510 litrų. Visiškai nulenkti galima ir priekinę keleivio sėdynę.

„Krasta Auto“ praneša, kad jau priima iketuriais ratais varomų „BMW 225i Active Tourer xDrive“ ir „BMW 220d Active Tourer xDrive“ užsakymus. Modelių kainos siekia atitinkamai 38 tūkst. Eur (131,2 tūkst. litų) ir 37,2 tūkst. Eur (128,3 tūkst. litų).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“