Kad ir koks bebūtų greitas i8, BMW i projekto vadovas Marcas Breitheckeris teigia, kad jo negalima lyginti su sportiška BMW M serija. Tai – kitoks automobilis. Pirmas iš naujųjų.
– BMW i3 ir i8 iš esmės yra seni automobiliai – po parodas kaip konceptai ar serijiniai modeliai jie tampomi ne pirmus metus. Ar galime tikėtis kažko naujo iš BMW i?
Kai kurios BMW i3 ir i8 funkcijos gali būti valdomos išmaniuoju telefonu ar net išmaniuoju laikrodžiu
– Iš tiesų, šių modelių pristatymas nėra baigtas. Juk tik neseniai BMW i3 tapo serijiniu modeliu, o i8 laukia dar tokios rinkos kaip Naujoji Zelandija ar Pietų Afrikos respublika.
Kitas svarbus dalykas – kad ir koks bebūtų puikus produktas, jį reikia prižiūrėti. Reikia sukurti infrastruktūrą servisams, pakaitines baterijas, sukonfigūruoti belaides funkcijas – kai kurios BMW i3 ir i8 gali būti valdomos išmaniuoju telefonu ar net išmaniuoju laikrodžiu.
Tikslus atsakymas į klausimą būtų toks, kad mes to dar nekomunikuojame. Apsistojome ties i3 ir i8 bei norime deramai pristatyti šiuos modelius. Juk tarp 3 ir 8 yra daug skaičių...
Artimiausiais metais ir netgi mėnesiais bus naujienų, tačiau tikslaus laiko, kada pristatysime kažką naujo, atskleisti negaliu.
– Tai 2015-ųjų Ženevoje?
– Jokios komunikacijos apie laikotarpį.
– BMW kuria tiek hibridus, tiek visiškus elektromobilius. Kuria platforma jūs pats labiau tikite?
– Ar tikiu aš pats, ar kompanija?
– Įdomu būtų žinoti jūsų nuomonę, bet greičiausiai teks pasilikti ties kompanijos pozicija?
– Taip. Manau, hibridai greitu metu atliks stiprų vaidmenį automobilių industrijoje. 2020-aisiais įsigalios nauji ir labai griežti CO2 reikalavimai naujiems automobiliams Europoje, tad jiems ruošiamės ir hibridai tam turės daug įtakos.
Kai kuriuose miestuose į centrinę dalį negalima įvažiuoti dyzeliniu ar benzininiu automobiliu – tam tinkami tik hibridai ir elektromobiliai.
Hibridus taip pat galime rodyti kaip technologinį progresą. Prieš kelis metus parodėme i3 ir i8, o šiandien turime X5 „Plug-in“ tipo hibridą – tai pirmas BMW sukurtas tokio tipo hibridas. Jis bus oficialiai pristatytas 2015-aisiais.
– BMW i8 yra greitas automobilis, bet oficialiai nėra išmatuota daug jo rodiklių – pavyzdžiui, kokiu greičiu būtų įveiktas Niurburgringas. Na, galbūt ir yra išmatuotas, tačiau nėra komunikuojamas. O kas, jeigu... BMW i8 taptų greitesniu už BMW M4?
– Mes nelyginame M ir i serijų. BMW i8 Niurburgringo rato įveikimo laikas nėra komunikuojamas, nes tai nėra pagrindinis i serijos tikslas. Mes turime gražią reklamą, kurios pagrindinė žinute – Pirmas iš naujųjų. Tai tinka kalbant apie BMW i8, kuris yra kitoks automobilis. Todėl mes jo ir nelyginame su M ir kitais kompanijos produktais.
Internete galima rasti daug vaizdų, kaip BMW i8 slysta šonu, tačiau nei vienas jų nėra gamintas mūsų. Visi jie sukurti klientų.
Daugiausia, ką man pačiam pavyko pasiekti Alpių kalnų keliuose, nesiekė 8 litrų. Ir tai – automobilis, kuris iki 100 km/val. greičio įsibėgėja per 4,4 sek.
Smagiausias dalykas, liečiantis BMW i8 – dvigubas smagumas. Tu jautiesi smagiai kai vairuoji šį automobilį ir antrą kartą džiaugiesi, kai reikia jį pripildyti degalais. Išmatavus pagal Europos Sąjungos normatyvus, i8 degalų sąnaudos – 2,1 l/100 km. Realiomis sąlygomis nesunku pasiekti 5 litrus šimtui km, tačiau tai vis tiek yra labai mažai. Daugiausia, ką man pačiam pavyko pasiekti Alpių kalnų keliuose, nesiekė 8 litrų. Ir tai – automobilis, kuris iki 100 km/val. greičio įsibėgėja per 4,4 sek.
– Ar BMW i serijos ateityje numatyta vieta automobilių sporte?
– BMW i8 yra saugos automobilis kai kuriose lenktynėse. Šią dieną daugiau nieko nevyksta, tačiau ateityje visko gali būti – galbūt ir nauja lenktynių serija. Tačiau mes nieko konkretaus pasakyti negalime.