Tai – nauja vandenilio kuro elemento sistema, kurią padėjo sukurti „Toyota“. Kartu su „Hyundai“, „Toyota“ yra toliausiai pasistūmėjusi vandenilinių kuro elementų gamintojas. BMW ir „Toyota“ yra artimi partneriai. Vienas iš tos partnerystės pavyzdžių – „Supra GR“ ir Z4, sukurti ant tos pačios platformos.
BMW didesnį dėmesį skiria elektromobiliams su baterijomis. Šiuo metu jie yra ir pigesni, ir praktiškesni. Tačiau nenorima atsisakyti ir vandenilio kuro elementų idėjos. Šie įrenginiai naudoja vandenilį ir iš aplinkos paimamą deguonį. Taip gaminama elektra, kuri suka automobilio ratus, o iš išmetimo vamzdžio rūksta tik garai. Pagrindinis šios technologijos privalumas – užpildymo greitis. Kai elektromobiliui reikia bent 30 minučių pasiekti 80 proc. įkrovai, vandenilio bakai gali būti užpildyti per 5 minutes. Na, 3-4 minutes, kaip žada BMW.
Ši nauja sistema, kurią BMW pavadino „i Hydrogen NEXT“, turi porą 700 barų vandenilio talpyklų, kurios drauge išlaiko 6 kg vandenilio. Galbūt tai neskamba kaip labai daug, bet to pakaktų keliems šimtams kilometrų.
Tas vandenilis keliautų į kuro elementą, kur susijungtų su deguonimi iš aplinkos. Įrenginio pagaminta elektra suks elektros variklį. „i Hydrogen NEXT“ sistemoje yra ir nedidelė baterija. Ji bus įkraunama automobiliui stovint ar judant laisva eiga. Ši baterija padės automobiliui greičiau įsibėgėti ar judėti į įkalnę. Maksimali šios sistemos galia – 275 kW, tačiau ji išlaikoma tik kurį laiką. Maksimali palaikoma galia, kuriai išlaikyti nereikia baterijos, siekia 125 kW.
BMW ir „Toyota“ mano, kad vandenilio kuro elementai geriau tiktų sunkiajam transportui, keliaujančiam ilgus atstumus. BMW negamina sunkvežimių, tačiau vokiečių gamintojas mano, kad vandenilis yra tinkamas kuras visureigiams. 2022-aisiais BMW planuoja pagaminti keletą vandeniliu varomų X5 visureigių. Jie bus skirti bandymams ir technologijos tobulinimui. Kol kas neatskleidžiama, ar į šiuos bandymus būtų įtraukti paprasti vairuotojai. Vandenilinių BMW pardavimai žmonėms bus galimi tik antroje šio dešimtmečio pusėje.
Didžiausi vandenilinių automobilių trūkumai – neišvystyta infrastruktūra ir kaina. BMW mano, kad vandeniliniai automobiliai gali būti įperkamai pigūs, jei tik būtų gaminami masiškai. O infrastruktūrą galima plėsti. Vandenilis galėtų būti gaminamas pasitelkiant perteklinę energiją iš atsinaujinančios energijos šaltinių. Kai elektros energijos poreikis yra žemas, vėjo ir saulės jėgainių energija galėtų būti pasitelkta vandenilio gamybai – tai sukurtų tą patogų kurą, padėtų išvengti energijos švaistymo ar brangių baterijų sistemų.