„Dar prieš ketverius metus BMW paskelbė, kad sėkmingai automobilių gamyboje vystoma M serija, kai išleidžiamos įprastų automobilių galingesnės, sportiškesnės M versijos, bus perkelta ir į motociklų gamybą. Šį pažadą koncernas tesi pristatydamas du naujus, itin sportiškus motociklus. Tikime, kad taip, kaip automobilių vairuotojai mėgsta M serijos modelius, motociklų gerbėjai bus neabejingi ir „BMW Motorrad“ M serijos kūriniams“, – sako BMW prekės ženklo vadovas Martynas Daujotas.
Šimtai valandų vėjo tunelyje pasiteisino
BMW inžinieriai teigia, kad atnaujintas lenktyninis „BMW M 1000 RR“ (toliau – „M RR“) yra vienas didžiausių inžinerijos ir aerodinamiškumo šedevrų. Šis modelis turės įprastą ir „M Competition“ versijas.
Bendrovės inžinieriai skyrė daugybę valandų naujojo modelio testavimams vėjo tunelyje ir keliuose. Tarp laimėjimų aerodinamiškumo srityje – naujo dizaino priekinis aptakas su aukštesniu priekiniu stiklu bei naujo dizaino M sparneliai (angl. M Winglets). Šie sprendimai efektyviau paskirsto oro srautus, sumažina pasipriešinimą ir padidina motociklo prispaudimo jėgą. To rezultatas – didesnis maksimalus greitis ir tiesiojoje, ir posūkiuose, geresnis stabilumas.
Dar vienas inžinierių patobulinimas optimizuojant „M RR“ aerodinamiką – pirmą kartą „BMW Motorrad" istorijoje panaudoti iš anglies pluošto pagaminti stabdžių aušinimo oro kanalai. Jie integruoti į priekinį purvasargį ir pagerina oro srautą aplink šakės kojeles bei stabdžių apkabas.
„M Competition“ versijoje bus montuojami „M Aero" ratlankių gaubtai, kurie dar labiau sumažins oro pasipriešinimą, ypač – važiuojant didesniu nei 250 km/val. greičiu.
„M RR“ modelio ratus suka toks pats variklis kaip ir pirmtako – 4 cilindrų, 156 kW (212 AG) galios. Tačiau dėl pagerintų aerodinaminių savybių ir naudojamų lengvesnių detalių iš anglies pluošto naujojo „M RR“ maksimalus greitis padidėjo nuo 306 iki 314 km/valandą.
„M 1000 R“ – ir gatvėms, ir lenktynių trasai
Antroji „BMW Motorrad“ naujiena – super sportiškas roadster klasės motociklas „M 1000 R“ (toliau – „M R“), sukurtas „S 1000 R“ modelio pagrindu. Kompaktiškos, galingos išvaizdos motociklas, pasižymintis trimačio dizaino elementais, yra subalansuotas ir dinamiškam važiavimui įprastais keliais, ir sportiškam vairavimui lenktynių trasoje.
„M R“ yra galingiausias BMW roadsteris – jo variklis yra net 33 kW (45 AG) galingesnis nei „S 1000 R“ modelio. Tačiau prie motociklo dinamiškumo prisideda ne tik galingesnis motoras, bet ir pakabos technologijos, pagerintas aerodinamiškumas bei nedidelis svoris – su pilnu degalų baku motociklas sveria 199 kg.
„M R“ modelyje, kaip ir lenktyniniame „M RR“, montuojami sparneliai (winglets), kurie leidžia išvystyti didesnį greitį, vėliau stabdyti ir greičiau įveikti posūkius, kas itin svarbu lenktynių trasoje. Šie sparneliai suteikia ir stabilumo – jau važiuojant 160 km/val. greičiu dėl oro srautų paskirstymo priekinis ratas gauna papildomą 11 kg prispaudimo jėgą.
„BMW M R“ modelis turi iš lenktyninių motociklų paveldėtus M stabdžius, taip pat stabdymo asistentą „Brake Slide Assist“, kuris leidžia įveikti posūkius slystant, kas, vėlgi, aktualu lenktynių trasose. Prietaisų skydelis – ryškus 6,5 colio TFT ekranas su nauju papildomu apsukų indikatoriumi. Moderniai atrodo ir „M R“ priekiniai žibintai, kurie jau tapo BMW motociklų identifikaciniu bruožu.
Standartiškai „M R“ bus parduodamas su aliumininiais ratlankiais, tačiau užsisakant „M Competition“ įrangos paketą bus montuojami „M Carbon“ ratlankiai.
„Krasta Auto“ skelbia, kad naujieji M serijos motociklai Lietuvoje pasirodys kitų metų balandį. Sportinio roadsterio „M R“ modelio kaina prasidės nuo 23620 eurų, o lenktynėms pritaikyto „M RR“ – nuo 34190 eurų.