„Projektuodamas „C Evolution“ koncernas sujungė „BMW i“ elektromobilių serijoje įgyvendintas technines inovacijas ir tradicinių benzininių motorolerių „C 600 Sport“ ir „C 650 GT“ sėkmę garantavusius sprendimus. Tai leido koncernui sukurti elektrinį motorolerį, kuris savo vairavimo savybėmis ir dinamiškumu prilygsta benzininiams agregatams.
Tolimas nuvažiuojamas atstumas ir trumpas baterijos įkrovimo laikas – tai priežastys dėl kurių „C Evolution“ gali tapti nepakeičiama kelionių priemone mieste“, – sakė oficialaus BMW modelių importuotojo Lietuvoje, bendrovės „Krasta Auto Vilnius“ direktorė Rasa Klimavičiūtė.
„BMW C Evolution“ varomas elektriniu, skysčiu aušinamu varikliu, kuris išvysto maksimalų 47 AG pajėgumą. Šis galios agregatas motoroleriui iki 100 km/h leidžia įsibėgėti vos per 6,2 sekundės ir pasiekti maksimalų 120 km/h greitį. Toks pagreitis „BMW C Evolution“ leidžia startuoti sparčiau nei kai kurie didieji motoroleriai, varomi 600 kub. cm ir didesnės kubatūros vidaus degimo varikliais.
Su talpia 8 kWh oru aušinama ličio jonų baterija „C Evolution“ gali nuvažiuoti iki 100 km atstumą vienu įkrovimu. Bateriją pilnai galima įkrauti prijungus prie bet kurio namų elektros lizdo (220V / 12A) vos per 4 valandas, o jei baterija kraunama 16 amperų stiprio srove, baterija pasikraus ir per 3 valandas.
Beje, naujasis motoroleris baterijos krovimu rūpinasi ir pats. „BMW C Evolution“ energijos rekuperacijos sistemos pirmą kartą įrengtos dviratėje transporto priemonėje. Jos motorolerio bateriją krauna ir riedant, ir stabdant.
Kuo efektyviau išnaudoti energiją taip pat padeda ir keturi važiavimo režimai, kuriuos gali pasirinkti vairuotojas. „Kelio“ režimas sureguliuoja variklio darbą maksimaliam pagreičiui ir paskirsto 50 proc. rekuperacijos pajėgumo riedant ir maksimalų baterijos krovimą stabdant.
Tuo metu „Eco Pro“ režimas maksimaliai apriboja energijos suvartojimą ir didžiausią dėmesį skiria rekuperacijai. „Sail“ režimas išjungia rekuperacijos sistemą riedant ir leidžia „BMW C Evolution“ laisvai riedėti išjungus akseleratorių, o „Dynamic“ režimas optimaliai paskirsto maksimalią akceleraciją ir baterijos krovimą.
Dirbant drauge su BMW automobilių padaliniu „BMW C Evolution“ paveldėjo sprendimus, kurie buvo pritaikyti kuriant „BMW i3“ elektromobilį. Motoroleryje naudojami tokie patys energijos saugojimo moduliai ir elektronikos komponentai, todėl „BMW C Evolution“ praktiškai atitinka automobiliuose naudojamus elektros saugumo standartus.
„C Evolution“ yra pirmoji dviratė elektra varoma transporto priemonė, kuri atitinka tarptautinius ISO 26262 ir ECE R100 standartus. Be to, kaip ir visuose „BMW Motorrad“ gaminamuose motocikluose, „C Evolution“ yra įrengta ABS sistema bei galingi diskiniai stabdžiai.
Naujasis „C Evolution“ taip pat turi Traukos kontrolės pagalbos sistemą (TCA), kuri stebi galinio rato greitį ir gali sumažinti sukimo momentą, jei ratas slysta. Ši sistema ypač naudinga motoroleriui startuojant ir važiuojant slidžia danga, pavyzdžiui akmenimis grįsta miesto gatve.
Technologinės naujovės pritaikytos ir motorolerio išorėje. „C Evolution“ įmontuoti dienos LED žibintai, galinės pavaros pagalbos sistema, šildomos rankenėlės ir didžiulis spalvotas TFT prietaisų skydelis. Jame vairuotojas mato greitį, vidutinį energijos suvartojimą kilovatvalandėmis per valandą, baterijos likutį, vidutinį greitį, atstumą, kurį gali nuvažiuoti ir kitą informaciją.
Prekybą „BMW C Evolution“ modeliais numatoma pradėti dar šiais metais. Kol kas oficiali elektrinio motorolerio pardavimo pradžia ir kaina neskelbiama. „Krasta Auto Vilnius“ vadovės teigimu, „C Evolution“ Lietuvoje bus aktualus modelis, nes motorizuotų dviračių transporto priemonių paklausa Lietuvoje didėja.
„Jaučiame, kad motorolerių ir motociklų pirkėjai suaktyvėję, šių priemonių gatvėse daugėja. Augimą pastebi ir motociklininkų bendruomenė, kuri didėja ir šį šeštadienį oficialiai skelbs 2014 m. sezono atidarymą. Jame dalyvaus ir BMW, čia pademonstruosime naujausius motociklų modelius“, – sakė R.Klimavičiūtė.