Pasak „Bolt“ elektrinių paspirtukų plėtros vadovo Baltijos šalyse Eimanto Baltos, elektrinių paspirtukų sezonas šiemet Vilniuje pradėtas 4 mėnesiais anksčiau nei planuota. Tokį prašymą išsakė Vilniaus miesto savivaldybė, norėjusi suteikti miestiečiams alternatyvų būdą keliauti mieste, išvengiant masinių susibūrimų viešajame transporte per karantiną.
„Esame socialiai atsakinga įmonė, tad pandemijos metu norime elektrinius paspirtukus, kaip saugią alternatyvią susisiekimo priemonę, išlaikyti kiek įmanoma ilgiau, jei pavyks – visus metus. Paspirtukų naudojimas šiuo metu yra tikrai aktyvus, kas rodo, kad galimybė jais naudotis gyventojams yra reikalinga ir svarbi.
Karantino metu paspirtukininkus raginame elgtis atsakingai – važiuoti su pirštinėmis, laikytis didesnio atstumo. Siekiant užtikrinti maksimalų keliaujančiųjų saugumą, paspirtukus reguliariai valome ir dezinfekuojame”, – sako E.Balta.
Per ledą ar sniegą nevažiuokite
Riedant miesto gatvėmis žiemą, svarbu atkreipti dėmesį į kelio dangą. Jei neseniai buvo kritulių, kelio danga greitai gali tapti slidi. Tokiu atveju, dėl ilgėjančio stabdymo kelio, reiktų gerokai sumažinti greitį, o posūkius daryti atsargiau. Jei kelio danga dėl susidariusio plikledžio slidi ar kelias gausiai apsnigtas, geriau atidėti kelionę kitai dienai – ledas ar sniegas nėra tinkami važiavimui elektriniu paspirtuku.
Kelionės paspirtuku metu būtina abi rankas laikyti ant transporto priemonės vairo, kas elektriniam paspirtukui suteiks daugiau stabilumo. Ypač svarbu būti atidesniems tamsiuoju paros metu, kuris žiemą itin ilgas.
Apribojamas maksimalus paspirtuko greitis
Viena svarbiausių rekomendacijų žiemos kelionėms – mažesnis riedėjimo greitis. Važiuojant lėčiau, ne tik lengviau stabdyti transporto priemonę, bet gerėja ir matomumas kelyje. Žiemos sezono metu įmonė apribojo maksimalų elektrinių paspirtukų greitį iki 18 km/val.
Kad kelionė paspirtuku būtų saugesnė dar neįgudusiems paspirtukų vairuotojams, siūloma naudotis automatine paspirtuko greičio ribojimo funkcija – Pradedančiojo režimu, kuris transporto priemonei neleidžia viršyti 15 km/val. greičio. Jis žiemą rekomenduojamas ne tik pradedantiems, bet ir patyrusiems elektrinio paspirtuko vairuotojams.
Žiemą, kai eismo sąlygos greitai keičiasi, o lauke tamsu, prieš užbaigiant kelionę itin svarbu įsitikinti, kad paliktas paspirtukas neblokuos dviračių ar pėsčiųjų tako – netinkamai palikti paspirtukai gali būti pavojingi. Svarbu paspirtuką pastatyti taip, kad jis netrukdytų praeiviams ir dviratininkams, ne skersai tako, o išilgai jo šalikelėje, geriausia – šalia dviračių arba parkavimo vietų.