2010-ųjų gegužę JAV, Kalifornijoje, vykusiame senovinių automobilių aukcione už vieną itin retą egzempliorių buvo sumokėta stulbinanti 72,3 mln. Lt suma (tiesa, kai kurie šaltiniai teigia, kad daugiau – pavyzdžiui, angliškasis „Top Gear“ rašo, kad šis modelis kainavo 27 mln. svarų (104 mln. Lt)). Tikriausiai klausiate savęs, už ką reikia mokėti tokius beprotiškai didelius pinigus?
Mokėti tikrai yra už ką. 1935-aisiais dienos šviesą išvydo koncepcinis „Bugatti Aérolithe“ automobilis, kuris kiek vėliau evoliucionavo į „Type 57SC Atlantic“. Per kelis gamybos metus buvo sukurti tik keturi tokie „serijiniai“ modeliai, tačiau šis technikos stebuklas greitai tapo pačiu gražiausiu tarpukario automobiliu.
Šiuo metu žinomi du tokie išlikę modeliai: vienas nupirktas aukcione, o kitas priklauso žinomam mados dizaineriui Ralphui Laurenui.
Po variklio gaubtu to meto „Bugatti“ inžinieriai sutalpino 3,3 litro, 8 cilindrų eilėje variklį su dviem paskirstymo velenėliais (DOHC). Įspūdinga, tačiau tai dar ne viskas. Negana to, agregatas buvo sujungtas su mechaniniu kompresoriumi, kuris padėjo pasiekti 200 AG ribą. Prieš daugiau nei 70 metų šis modelis galėjo skrieti tais laikais sunkiai suvokiamu 200 km/h greičiu.
Iki šių dienų išliko tik du tokie modeliai, todėl akivaizdu, jog praėjusiais metais nežinomas automobilių kolekcionierius iš visų finansinių jėgų stengėsi įsigyti „Type 57SC Atlantic“.
R.Laureno „Bugatti 57SC Atlantic“ vaizdo siužetas:
Jau pradėjote taupyti? Užtektų parduoti „tik“ 112 „Mercedes-Benz SLS AMG“ automobilių. Ir pridėti dar porą šimtų tūkstančių.