Nauja ministerijos tvarka: kitąmet brangs automobilių techninė apžiūra

Techninės automobilių apžiūros įkainiai pastarąjį kartą buvo padidinti 2014 m. – 15 proc. Tuomet įkainiai didėjo nuo 42 Lt iki 53 Lt (dyzelinių automobilių savininkams už išmetamųjų dujų dūmingumo patikrą teko primokėti dar 12 Lt). Pasak asociacijos „Transeksta“, vienijančios TA įmones, atstovų, dabar įkainius reikėtų kelti tam, kad būtų galima padidinti TA stočių darbuotojų algas.
„Tuvlita“ Vilniuje
„Tuvlita“ Vilniuje / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Naują kainų apskaičiavimo metodiką ruošia Susisiekimo ministerija. Žadama, kad nauja mokesčio apskaičiavimo formulė paaiškės iki gruodžio mėnesio.

„Mes jau spėjom su šiuo projektu susipažinti ir pasidžiaugti, kad pagaliau atsiranda aiškūs kriterijai, kada ir kodėl techninės apžiūros kainos gali būti peržiūrimos. Nauja metodika įvertina ne tik atskirų įmonių ūkinės veiklos rodiklius, bet ir tokius dalykus kaip statistinis visos Lietuvos darbo užmokesčio pokytis, metinė infliacija / defliacija, vartotojų kainų indeksas ir pan.“, – komentuodamas TA kainų nustatymo metodikos projektą pastebėjo Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ direktoriaus pavaduotojas Audrius Glėbus.

Jis taip pat atkreipė dėmesį, kad lig šiol TA kainos skaičiavimas buvo reglamentuojamos vadovaujantis dar 2002 metais priimtu Vyriausybės nutarimu, kuriame aprašyta tvarka techninės apžiūros įmonėms daugeliu atvejų sukurdavo nemažų problemų siekiant laiku ir kokybiškai įgyvendinti joms deleguotas funkcijas, tinkamai prižiūrėti ir modernizuoti patikros linijas, statyti naujas TA stotis ir t. t.

„Viena didžiausių problemų – pastaruosius penkerius metus (paskutinį kartą leidimą 15 proc. kilstelėti TA kainas Susisiekimo ministerija buvo davusi 2014-aisiais) galiojusios techninės apžiūros kainos stipriai komplikavo TA įmonių galimybes mokėti konkurencingus atlyginimus kontrolieriams. Kaip žinia, per šį laiką pabrango praktiškai viskas, nuo elektros energijos ir statybinių medžiagų iki maisto produktų ir būsto nuomos. Todėl išlaikyti aukštos kvalifikacijos specialistus, nuolat sulaukiančius kvietimų pereiti dirbti į automobilių verslo įmones, iš tiesų nepaprastai sunku. Vien pernai atlyginimai visoje šalyje vidutiniškai augo apie 9 proc. Mūsų įmonės tokiais tempais sekti rinką nespėja. Išlaikyti esamus ar prisikviesti jaunus specialistus regionuose iš tiesų labai sunku“, – pabrėžia A.Glėbus.

Šiuo metu lengvųjų automobilių su benzininiais varikliais techninė apžiūra Lietuvoje kainuoja 14,5 euro – mažiausiai visoje Europoje. Palyginimui, Latvijoje analogiška transporto priemonės patikra kainuoja apie 25, Lenkijoje – 23, Estijoje – 40 eurų. Senosiose ES šalyse beveik visur TA kainuoja per 50 eurų, o Vokietijoje – 106 eurus.

Kadangi naujoji Maksimalių privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros kainų nustatymo metodikos formulė vis dar nėra patvirtinta, tiksliai pasakyti kaip galėtų keistis vizito į techninės apžiūros stotį kaina šiuo metu nėra galimybių.

Pasak Renaldo Gabarto, asociacijos „Transeksta“ atstovo, techninės apžiūros kaina lengvajam automobiliui turėtų didėti maždaug 2 Eur. Šiuo metu TA kaina lengvajam automobiliui, varomam benzinu, siekia 14,45 Eur, dyzeliam – 18,20 Eur, varomam dujomis – 23,40 Eur.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs