Oro taršą žmonės dažnai supranta kiek keistai. Žinoma, tai yra globali problema, tačiau oro taršos poveikis dažnai yra labai lokalus. Jei gyvenate prie intensyvaus eismo gatvės, jūsų kūnas turi pakęsti labai nešvarų orą, ypač jei joje dažnai susidaro kamščiai.
Tai yra didelė didmiesčių gyventojų problema, todėl vis dažniau miestuose draudžiamas dyzelinių automobilių eismas, o elektromobiliams taikomos lengvatos. Galbūt kai kuriose šalyse oro tarša taip tiesiog perkeliama į užmiesčius, kur nešvariais būdais gaminama elektra, tačiau ten gyvena mažiau žmonių ir jau vien šiuo požiūriu elektromobilių populiarinimas miestuose yra naudingas didesniam žmonių skaičiui.
Tačiau „Hyundai“ mano, kad galima žengti dar vienu žingsniu į priekį.
„Nexo“ yra vandeniliu varomas automobilis. Jis turi kuro elementą, kuriame susijungia vandenilis su deguonimi iš oro. Reakcijos metu gaunamas vanduo ir energija, kuri ir varo automobilį pirmyn. Pati technologija yra brangi, tačiau ne viena kompanija mano, kad ji atpigtų, jei jai automobilių gamintojai skirtų daugiau dėmesio. Juk „Hyundai Nexo“ ne tik neteršia oro, o jį dar ir išvalo.
Vandenilio kuro elemento darbui reikia pakankamai švaraus oro, todėl „Hyundai Nexo“ turi pažangų pirminį filtrą, per kurį perėjęs oras netenka 97 proc. jame esančių priemaišų, įskaitant itin žalingus sieros ir azoto oksidus. Vėliau šis išvalytas oras atkeliauja prie drėkinimo įrenginio, kur nusėda dar nemaža dalis dalelių. Galiausiai, šis oras turi pereiti anglies pluošto popieriaus sluoksnį, po kurio oras tampa 99,9 proc. švaresnis nei buvo paimtas iš aplinkos.
„Hyundai Nexo“ į aplinką išskiria tik itin švarius vandens garus, o pats automobilis yra varomas elektra, kurią sau ir pasigamina. Taigi, važinėdamas miesto gatvėmis toks automobilis ne tik nekenktų miestiečiams, o ir jiems padėtų. Su pilnu vandenilio baku jis gali įveikti maždaug 666 km, o savo oro valymo galimybes jis neseniai pademonstravo Londone.
Per 31 dieną „Nexo“ įveikė daugiau nei 560 km ir išvalė 900 kg oro. Maždaug tiek oro vienas suaugęs žmogus suvartoja per 60 dienų, o 1455 žmonės - per valandą.
Tačiau tai dar ne viskas. „Hyundai Nexo“ turi elektros bateriją, kurioje kaupiama perteklinė energija, todėl šis automobilis dalį energijos susigrąžina stabdydamas. Taip „Nexo“ prailgina savo įveikiamą atstumą ir į aplinką neišskiria vadinamųjų stabdžių dulkių. Vandeniliu varomas automobilis, jei kiltų toks reikalas, galėtų elektros energija aprūpinti ir namą tarsi koks generatorius, veikiantis idealiai tyliai ir švariai.
Aišku, ši technologija vis dar turi didelių trūkumų. Visų pirma, vandeniliniai automobiliai yra itin brangūs. „Hyundai Nexo“ į rinką žengs jau kitais metais, tačiau žmonės tikriausiai negalės jų nusipirkti –automobiliai bus nuomojami ir „Hyundai“ tikriausiai patirs nuostolių. Dar vienas tokių automobilių privalumas – galimybė užpildyti baką per 5 minutes, tačiau infrastruktūra nėra gerai išvystyta ir vandenilio kolonėlių reikia gerai paieškoti. Galiausiai, nors yra daugybė būdų išgauti vandenilį, jie visi naudoja elektros energiją. Būtent dėl to Muskas ne kartą yra klausęs – tai kodėl tiesiog nepanaudoti tos energijos baterijoms įkrauti?
„Hyundai Nexo“ yra labai praktiškas automobilis, o elektromobiliai per 5 minutes 666 km įveikiamo atstumo neįgyja. Vandenilio gamybai galima panaudoti perteklinę energiją iš atsinaujinančių šaltinių. Pavyzdžiui, vėjo energiją naktį, kuomet suvartojimas yra žemesnis, o vėjas vis tiek pučia. Tačiau tam, kad tai būtų realu, reikia, kad tuo tikėtų daugiau kompanijų – tuomet ir infrastruktūra pajudės, ir technologijos vystysis sparčiau.