Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

BRC siūlo savo formulę, kaip švarinti Lietuvos automobilių parką: pristato 1000 Eur nuolaidos akciją

Vyriausybei ir Seimui diskutuojant apie tai, koks turėtų būti automobilių taršos mokestis, verslo atstovai netruko reaguoti į susidariusią situacją. Primename, Vyriausybė ir kelios ministerijos siūlė tris priemones, kurios neva turėtų padėti mažinti automobilių taršą.
Naudotas automobilis
Naudotas automobilis / Partnerio nuotr.

Pirmoji – Seimo grąžintas Vyriausybei tobulinti automobilių taršos mokesčio projektas. Antroji – svarstyta, bet Seimo atmesta 9 proc. PVM nuolaida įsigyjant naujus elektromobilius.

Trečioji – Aplinkos ministerijos palaiminta priemonė. Tai – 1000 Eur kompensacija utilizavus seną automobilį ir įsigijus naujesnį (registruotą ES ne anksčiau, kaip 2013 m.) ir išskiriantį į atmosferą ne daugiau nei 130 g/km CO2.

Automobilių taršos mokestis parengtas skubotai?

Didžiulę prekybos automobiliais patirtį turintys įmonės BRC specialistai visas tris aukščiau išvardytas priemones vertina labai atsargiai. Pardavimų vadovas Vaidas Sarapinas sako, kad 9 proc. nuolaida elektromobiliams būtų buvusi per menka, kad ką nors pakeistų. Specialisto teigimu, ir svarstomas taršos mokesčio projektas didelių pokyčių nepadarė, tačiau privertė žmones susimąstyti, domėtis, kokius mokesčius už perkamą automobilį gali tekti mokėti ateityje:

„Praktiškiausios pirkėjos – moterys. Jos, pirkdamos automobilį, teiraujasi, kokia yra CO2 emisija ir kokie bus taikomi taršos mokesčiai“.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vaidas Sarapinas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vaidas Sarapinas

V.Sarapinui antrina BRC lizingo vadybininkas Paulius Tyla:

„Vyrai dažniausiai mąsto senoviškai: jei anksčiau važinėjo 3 l dyzeliu, tai ir ieško tokio paties galingo automobilio, CO2 emisija tokiems pirkėjams kol kas nerūpi“.

Abu BRC specialistai beveik vieningai sutaria, kad Lietuvai, norint atnaujinti automobilių parką, reikėtų imti pavyzdį iš Latvijos. Ten automobilių taršos mokestis mokamas ne registracijos metu, kaip siūloma Lietuvoje, o kiekvienais metais praeinant techninę apžiūrą. Žinoma, dėl mokesčio dydžio galima diskutuoti, galbūt jis galėtų būti ir mažesnis, tačiau periodiškas.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Paulius Tyla
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Paulius Tyla

„Susidaro įspūdis, kad Vyriausybė automobilių taršos mokesčio projektą paruošė paskubomis. Nupaišė lenteles, ir viskas. Kad tai būtų realus taršos mokestis, o ne paprasta rinkliava, reikėjo daugiau galvas pasukti, sukurti veikiantį mechanizmą. Ne veltui Seimas šį projektą atmetė tobulinimui“, – pastebi BRC pardavimų vadovas Vaidas Sarapinas.

BRC 1000 Eur nuolaidos projektas – mažiau rūpesčių

Nelaukdami, kol Lietuvos valdžia ras efektyvių būdų paskatinti žmones rinktis mažiau taršias transporto priemones, BRC specialistai nusprendė patys imtis iniciatyvos. Jie sugalvojo naują verslo planą: supirks iš Lietuvos gyventojų senus, taršius automobilius – sumokės 1000 Eur kompensaciją perkantiems BRC naujesnį. Panašiai kaip Aplinkos ministerija, tik gerokai patogiau. Plačiau apie projektą Važiuok žaliau skaitykite čia.

„Dabartinė valdžios siūloma sistema gana paini ir nepatogi. Žmogus turi pats nuvežti savo seną automobilį ir jį utilizuoti. Tai kainuoja laiko ir pinigų. Be to, norėdamas iš valdžios gauti kompensaciją, žmogus pirma turi įsigyti kitą, mažiau taršų automobilį. O tam reikia ne vieno tūkstančio eurų. Naujai įsigytą automobilį privalės išlaikyti ne mažiau dvejus metus. Žodžiu, ši sistema nelabai patogi“, – sako BRC lizingo vadybininkas Paulius Tyla.

Dabartinė valdžios siūloma sistema gana paini ir nepatogi.

BRC pasiūlymas – lankstesnis. Senu, bet būtinai važiuojančiu ir Lietuvos piliečiui nuosavybės teise priklausančiu ne mažiau nei mėnesį automobiliu žmogus atvažiuoja į BRC saloną. Specialistai įvertina automobilį, patikrina jo būklę. Jei automobilio rinkos kaina didesnė, nei 1000 Eur, BRC tą didesnę kainą ir pasiūlo, jei klientas salone išsirenka kitą, mažiau taršų automobilį. Arba užsisako atvežti iš Vokietijos, pasinaudojęs mobile.de paieškos sistema.

Įdomu tai, kad, jeigu seno automobilio rinkos kaina mažesnė nei 1000 Eur, BRC vis tiek pritaikys šią nuolaidą įsigyjant naujesnę transporto priemonę. Pavyzdžiui, jei žmogus važinėja sena „Audi 80”, kurios vertė 600 Eur, BRC vis tiek naujesnio automobilio pirkėjui taikys 1000 Eur nuolaidą. Ir sutvarkys lizingo formalumus, jei to reikės.

„Viskas labai paprasta. Tarkime, žmogus suranda norimą automobilį Vokietijoje. Tereikia mums atsiųsti jo internetinę nuorodą arba paskambinti. O mes jam padėsime, pasirūpinsime formalumais ir vidutiniškai per savaitę pristatysime. Pirkėjui tokiu atveju nereikia sukti galvos: mes paskaičiuojame kainą, kurią žmogus turėtų mokėti Lietuvoje ir pritaikome minėtą 1000 Eur (arba daugiau) nuolaidą. Ir klientas patenkintas, patogiai, su nuolaida įsigijęs automobilį, ir mes Lietuvą padarysime švaresnę“, – dėsto BRC pardavimų vadovas Vaidas Sarapinas.

VIDEO: Seną keičiame į naują: kas išloš atsiradus automobilių taršos mokesčiui

Automobilį įsigyti padeda BRC lizingas

Tiesa, BRC nėra nustačiusi apribojimų perkamo automobilio CO2 bei registracijos metams. Tiesiog jis turi kainuoti ne mažiau 10 tūkst. Eur.

Be abejo, ne kiekvienas pirkėjas gali be pagalbinio finansavimo įpirkti tokį automobilį. Bet čia į pagalbą ateina BRC lizingo paslauga: dokumentus sutvarko įmonės vadybininkai, o tai vėlgi yra didelė pagalba pirkėjui, taupant laiką. Taip pat, senąjį automobilį galima panaudoti kaip pradinį įnašą naujesniam įsigyti. Naudoto automobilio įsigijimas lizingu – paprastas ir nebrangus būdas atlikti sandorį be banko tarpininkavimo. Paslaugos sutartį pasirašo pirkėjas ir BRC.

„Manome, kad už tokią kainą žmonės rinksis naujesnę, nei vidutinis Lietuvos automobilių amžius, transporto priemonę. Akivaizdu, kad ji bus mažiau tarši, nes naujesnė“, – aiškina BRC atstovai.

O kur tuomet keliaus iš klientų supirkti senesni automobiliai? Pasak BRC specialistų, bus sprendžiama įvertinus automobilio būklę. Jei jis jau visai „sugriuvęs“, bus vežamas utilizuoti. Jei dar tinkamas naudoti, iškeliaus klientams į kitas šalis.

Partnerio nuotr./BRC automobilių aikštelė
Partnerio nuotr./BRC automobilių aikštelė

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs