Britų automobilių gamintojai pasirengimui „Brexitui“ išleido beveik 1 mlrd. JAV dolerių

Didžiosios Britanijos automobilių gamintojai pasirengimui šalies išstojimui iš Europos Sąjungos (ES) išleido mažiausiai 735 mln. svarų (970 mln. JAV dolerių) ir įspėja, jog gali patirti dar didesnių nuostolių, jeigu britų ir bloko derybininkams nepavyks pasiekti susitarimo.
Brexit
Brexit / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Automobilių gamintojų ir prekiautojų asociacijos (SMMT) duomenimis, beveik trečdalis minėtos sumos buvo išleistas šiais metais, nes sektoriaus atstovai rengėsi naujų muitinės deklaracijų įvedimui ir kaupė dalių atsargas.

Jeigu Didžiajai Britanijai ir ES nepavyks susitarti dėl prekybos po „Brexito“ tvarkos, šalies automobilių gamybos sektoriaus pajamos iš lengvųjų automobilių ir furgonų pardavimo per kitus penkerius metus gali būti 47 mlrd. svarų mažesnės negu tuo atveju, jeigu toks susitarimas būtų sudarytas, pareiškė asociacija.

Iki pereinamojo laikotarpio pabaigos gruodžio 31 dieną lieka mažiau nei aštuonios savaitės.

„Sudaryti susitarimą yra visiškai būtina, bet susitarimas negali būti bet koks“, – pareiškė SMMT vadovas Mike'as Hawesas.

Susitarimas, kuriame nebus numatyta nulinių muitų ir nulinių kvotų, „bus tolygus susitarimo nebuvimui, pakenks darbo vietoms ir Didžiosios Britanijos pastangoms tapti pirmaujančia pasaulyje gamintoja ir rinka“, pažymėjo jis.

2019 metais daugiau kaip 80 proc. iš 1,3 mln. Didžiojoje Britanijoje pagamintų automobilių buvo eksportuoti, daugiausia į ES rinką. Didžioji Britanija taip pat yra stambi automobilių importuotoja – šalyje pernai buvo parduota 2,3 mln. automobilių ir daugiau kaip 85 proc. šių transporto priemonių buvo pagamintos užsienyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis