Automobilių gamintojų ir prekiautojų asociacijos (SMMT) duomenimis, beveik trečdalis minėtos sumos buvo išleistas šiais metais, nes sektoriaus atstovai rengėsi naujų muitinės deklaracijų įvedimui ir kaupė dalių atsargas.
Jeigu Didžiajai Britanijai ir ES nepavyks susitarti dėl prekybos po „Brexito“ tvarkos, šalies automobilių gamybos sektoriaus pajamos iš lengvųjų automobilių ir furgonų pardavimo per kitus penkerius metus gali būti 47 mlrd. svarų mažesnės negu tuo atveju, jeigu toks susitarimas būtų sudarytas, pareiškė asociacija.
Iki pereinamojo laikotarpio pabaigos gruodžio 31 dieną lieka mažiau nei aštuonios savaitės.
„Sudaryti susitarimą yra visiškai būtina, bet susitarimas negali būti bet koks“, – pareiškė SMMT vadovas Mike'as Hawesas.
Susitarimas, kuriame nebus numatyta nulinių muitų ir nulinių kvotų, „bus tolygus susitarimo nebuvimui, pakenks darbo vietoms ir Didžiosios Britanijos pastangoms tapti pirmaujančia pasaulyje gamintoja ir rinka“, pažymėjo jis.
2019 metais daugiau kaip 80 proc. iš 1,3 mln. Didžiojoje Britanijoje pagamintų automobilių buvo eksportuoti, daugiausia į ES rinką. Didžioji Britanija taip pat yra stambi automobilių importuotoja – šalyje pernai buvo parduota 2,3 mln. automobilių ir daugiau kaip 85 proc. šių transporto priemonių buvo pagamintos užsienyje.