Kas tas Peteris Rawlinsonas ir kodėl juo reikėtų tikėti?
„Tesla“ tapo elektromobilių sinonimu ir visos naujos kompanijos bei elektromobilius kuriantys žmonės iškart taikosi į šį gamintoją.
Viešai teigia, kad pagamins geresnį elektromobilį nei „Tesla“, tačiau realiai niekam to taip ir nepavyko padaryti. Aišku, vien kalbėjimas, kad padarysi geriau nei „Tesla“ – jau atkreipia visuomenės dėmesį, o tuo pačiu ir potencialių investuotojų. Kai kada tai ir yra pagrindinis artimiausias tikslas.
Visgi, Peteris Rawlinsonas nėra eilinis personažas su plačia gerkle. Jis yra Kinijos ir JAV bendros „Lucid Motors“ kompanijos generalinis direktorius ir tuo pačiu techninis direktorius.
Jis gerai žinomas ir dėl to, kad buvo vyriausias „WhiteStar“ projekto inžinierius, kurio galutinis rezultatas yra vienas populiariausių elektromobilių pasaulyje – „Tesla Model S“.
Naujausiame „Motortrend“ interviu Peteris Rawlinsonas teigia, kad „Lucid Air“ elektromobilis bus geresnis už „Model S“. Kur kas geresnis.
Yra priežasčių tikėti, kad Peteris Rawlinsonas žino, ką kalba. Juk jis sugebėjo sukonstruoti „Model S“ elektromobilį, tad šioje srityje turi milžinišką patirties bagažą.
Pasak P.Rawlinsono, „Lucid Air“ bus trimis varikliais aprūpintas ir 1800 „arklius“ pasikinkęs žvėris. Dabartinis baterijų paketas leidžia pasiekti 1100AG ir ant kiekvienos ašies turi po elektros variklį.
„Model S“, kaip ir „Model 3“ bei „Y“ elektromobiliai turi indukcinius ir nuolatinio magneto variklius, o „Lucid Air“, kaip ir „Porsche Taycan“, ant abiejų ašių naudoja sinchroninius elektros variklius.
Anot P.Rawlinsono, tai leidžia sumažinti nuostolius. O jei negana ir to, inžinierius patvirtino, jog jų elektromobilis turi „galios bloką, kurio galios tankis siekia 16,7 kW/l“.
P.Rawlinsonas teigia, kad tokio rezultato dar nėra pasiekęs nei vienas elektromobilių gamintojas, net ir „Tesla“. „Lucid Motors“ jau įrodė, kad „Lucid Air“ vienu įkrovimu gali nuvažiuoti 644 km.
„Lucid Air“ naudoja MOSFET keitiklį, kurį inžinierius įvardija, kaip moderniausią įrenginį rinkoje, o elektromobilio elektros sistema veikia 900V įtampoje, kas leis elektromobilį įkrauti labai greitai.
Aukšta įtampa gali kelti susirūpinimą dėl saugumo. Ypač patiems pirmiesiems „Lucid Air“ pirkėjams, tad šiuo klausimu kompanijai reikės pasistengti visus įtikinti, kad sistema yra 100 proc. saugi.
Bjaurioji elektromobilių pramonės pusė
Ironiška, bet P.Rawlinsonas ir vėl susiduria su didžiuliu spaudimu. Tik kai dirbo „Tesla“ kompanijoje, jam teko turėti reikalų su „senaisiais benzininio variklio gerbėjais“, o dirbant „Lucid Motors“ situacija yra panaši, tik kritikos lavina ateina iš „Tesla“ gerbėjų.
„Patiriu deja vu jausmą ir atrodo, kad istorija kartojasi. Lucid atakuojama Tesla gerbėjų. Dabar Tesla fanai elgiasi taip, kaip tie senieji benzino gerbėjai. Retorika labai panaši“, – tvirtina P.Rawlinsonas.
Ir reikia pripažinti, kad šiuo klausimu P.Rawlinsonas yra visiškai teisus. Tiek Lietuvoje ir ypatingai dideles elektromobilių gerbėjų bendruomenes turinčiose šalyse pastebimi toli gražu ne patys šilčiausi santykiai tarp skirtingų elektromobilių gerbėjų stovyklų. Ir kai užsidegė „Porsche Taycan“ – aršiausi „Tesla“ fanai iš to juokėsi ir tyčiojosi.
Gaila, kad P.Rawlinsonas, „Lucid Motors“ įkūrėjas ir žmogus padėjęs „Tesla“ kompanijai tapti tokia, kokia yra šiandien – susiduria su bjauriausia elektromobilių pasaulio dalimi.
Na, bet visos kalbos ir „Tesla“ gerbėjų atakos gali labai greitai baigtis, kai pasaulį išvys naujieji „Lucid Air“ elektromobiliai. Planuojama, kad pirmieji modeliai Europą turėtų pasiekti kitų metų rudenį ir jų kaina prasidės nuo 75 000 eurų.