Buvęs trijų didžiausių Amerikos automobilių kompanijų vadovas paaiškino, kodėl „Tesla yra pasmerkta“

Paklaustas „ar Tesla išnyks, ar kita automobilių kompanija ją nupirks?“, Bobas tik paklausė: „o kas gi jos norėtų?“. Pradėkime nuo to, kad Bobas Lutzas nėra šiaip eilinis veikėjas. Šio verslininko biografija yra daugiau nei įspūdinga.
Bobas Lutzas
Bobas Lutzas / MotoManTV nuotr.

Užtenka pasakyti vien tai, kad jis dirbo visose trijose didžiausiose JAV automobilių kompanijose: „Ford Motor Company“, „Chrysler Corporation“ ir „General Motors“.

Ir visose šiose kompanijose buvo valdybos nariu bei užėmė viceprezidento ar net prezidento pareigas.

„MotoMan“ į studiją pasikvietė šią neeilinę asmenybę ir, žinoma, buvo kalbama apie automobilių pramonę. Bobas Lutzas išsakė daug kritikos. Tiesą pasakius, jis „Tesla“ aršiai kritikuoja jau pastaruosius kelis metus ir kartais jo pareiškimai būna pasibaisėtini.

Bendra Bobas Lutzas išvada: „Tesla“ yra pasmerkta ir jos žlugimas įvyks anksčiau ar vėliau. O kas tada laukia šios elektromobilių kompanijos? „Tesla“ tiesiog bankrutuos, o gal ją nupirks kitas automobilių gamintojas?

Bobas Lutzas tik atsakė: „o kas gi jos norėtų?“

Bobo Lutzo vertinimu, „Tesla“ turi galybę problemų ir štai kelios pagrindinės:

  • kompanija žlugs, nes patiria „nuolatinę pelno stoką“. „Akcijų kaina pasieks ribą“, bus sunkiau surinkti pinigų ir ypač tada, kai investuotojų pasitikėjimas Elonu sumenks;
  • „viskas ką jie turi, tai keletas gražiai atrodančių, žemiau savikainos parduodamų automobilių“;
  • „Tesla“ neturi savo unikalios technologijos. Jie naudoja tą pačią ličio jonų technologiją, kaip ir visi;
  • kai kiekvienas automobilių gamintojas į rinką įlies po savo 300+ mylių (480+ km aut. past.) nuvažiuojantį elektromobilį, „Tesla“ neliks pranašumo;
  • nulinės anglies kreditai, kaip didelė „Tesla“ pajamų dalis, kurią jie susirenka JAV ir Europoje, taip pat išseks;
  • kiti gamintojai yra verčiami gaminti elektromobilius. Jie tą darys net ir patirdami nuostolius. Tačiau juos amortizuos tradiciniai automobiliai. O „Tesla“ neturi kuo tų nuostolių kompensuoti;
  • kita problema – per daug „Tesla“ gamyklose dirbančių darbuotojų. Bobas mano, kad jų yra tiesiog per daug ir elektromobilių gamyba yra neefektyvi.

Pripažinkime. Argumentai „Tesla“ atžvilgiu labai neigiami. Tikėkimės, kad tokie Bobo Lutzo pasisakymai ir teliks tik pavėjui paleisti žodžiai.

Juk „Tesla“ tapo elektromobilių sinonimu ir būtent „Tesla“, Elonas Muskas, pasauliui parodė, kad elektromobiliai gali būti puikia susisiekimo priemone. Ir net jei „Tesla“ išnyks, kuo labai sunku patikėti, ji bus padariusi savo darbą. Žmonių noras turėti elektromobilį niekur neišnyks ir juos gamins kitos kompanijos.

Įdomu yra ir tai, kad šių metų pradžioje, sausio 8 d., Bobas Lutzas gyrė „Tesla“ bei Elona Muską už „lyderystę“ bei tai, kad „pagaliau Tesla tapo normaliu verslu“.

Tai buvo sakoma dar prieš visą koronaviruso pandemiją ir pasaulinę ekonominę krizę. Tikriausiai Bobui Lutzui padarė didžiulį įspūdį 2019-ųjų metų „Tesla“ rezultatai ir neregėtas aukštumas pasiekusios kompanijos akcijų kainos.

Kai „Tesla“ gamyklos dėl koronaviruso užsidarė, akcijų kainos kiek nukrito – nors vis dar yra labai aukštai ir investuotojai mieliau savo pinigus leidžia pirkdami „Tesla“ akcijas, nei tų pačių „GM“ – Bobas Lutzas grįžo prie savo įprastos dainelės.

O ką jūs manote apie Bobo Lutzo pasisakymus? Ar tikrai „Tesla“ yra pasmerkta. O gal priešingai – taps pačiu didžiausiu automobilių gamintoju pasaulyje?

Apie „Tesla“ pokalbis prasideda nuo 45 min.

VIDEO: Bob Lutz: A Report Card for BMW, Ford, FCA & GM - Inside the MotoMan Studio

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis