„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

C kategorijos egzamino neišlaikęs panevėžietis „Regitrą“ apkaltino techniškai netvarkingų automobilių naudojimu

Į 15min redkaciją kreipėsi panevėžietis Edgaras. Vaikinas liejo apmaudą dėl to, jog VĮ „Regitra“ Panevėžio filiale jis neišlaikė vairavimo egzamino C kategorijos vairuotojo pažymėjimui gauti. Anot skaitytojo, jam koją pakišo ne asmeninės klaidos ar žinių stoka, bet techniškai netvarkingas automobilis, kuriuo jam reikėjo laikyti egzaminą.

Panevėžietis vairavimo egzaminą laikė balandžio 7-ą dieną, tačiau jam sėkmingai įveikti šio barjero nepavyko.

Po nesėkmės vairuotojas ėmė ieškoti teisybės ir tvirtino, kad „Regitros“ Panevėžio filiale yra specialiai sudaromos blogos sąlygos vairavimo egzaminui tam, kad kuo daugiau vairuotojų neišlaikytų egzamino ir turėtų jį perlaikyti.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Agnė Vičkačkaitė-Lauciuvienė prisiminė vairavimo egzamino jaudulį
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Vairavimo egzaminas

Egzamino neišlaikė dėl pavarų perjungimo klaidų

Skaitytojas tikina, kad oficiali egzamino neišlaikymo priežastis – blogas pavarų perjungimas. Tačiau Edgaras mano, kad sklandžiai jungti pavarų jam nepavyko ne dėl sugebėjimų stokos, o dėl techniškai netvarkingo automobilio.

Vaizdo įraše matosi, kad pats instruktorius lygiai taip pat perjungia pavaras, kaip ir neišlaikęs egzamino vairuotojas.

„Kaip su tokio senumo automobiliais apskritai leidžiama laikyti egzaminą? Pagal išvaizdą ir techninius duomenis galima manyti, kad automobilis pagaminas ne vėliau kaip 1990-aisiais. Valstybė iš mūsų, eilinių piliečių, reikalauja techniškai tvarkingo automobilio, tačiau valstybinei įstaigai leidžia naudoti tokius netvarkingus automobilius.

Vėliau pasėkmės dėl netvarkingo automobilio primetamos egzaminą laikančiam žmogui. Vaizdo įraše matosi, kad pats egzaminuotojas lygiai taip pat perjungia pavaras, kaip ir neišlaikęs egzamino vairuotojas“, – pasakoja skaitytojas.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./„Regitros“ praktinio B kategorijos egzamino automobiliai - „Ford Focus“
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./„Regitros“ praktinio B kategorijos egzamino automobiliai - „Ford Focus“

Atsakymų ieškojo pas mechanikus ir techninių apžiūrų specialistus

Edgaras tvirtina, kad pavarų perjungimo klausimais konsultavosi net su serviso darbuotoju. Jis skaitytoją patikino, kad perjungiant pavaras akseleratorių spausti ir „pergazuoti“ reikia tuomet, kai pavarų dėžės dantračiai yra susidėvėję.

Būtent dėl šios priežasties Edgaras teigia, kad egzaminas buvo vykdomas techniškai netvarkingu automobiliu. Panevėžietis tą patį klausimą teigia uždavęs ir techninės apžiūros specialistams.

Vaizdo įrašas buvo parodytas žmogui, kuris atlieka technines apžiūras. Jis teigė, jog tokio automobilio nepraleistų kaip tvarkingo.

„Vaizdo įrašas buvo parodytas žmogui, kuris atlieka technines apžiūras. Jis teigė, jog tokio automobilio nepraleistų kaip tvarkingo. Tad ir vėl kyla klausimas, kaip valstybinė įstaiga gali naudoti tokius automobilius?

Lietuva, kaip ir dauguma Europos šalių, priklauso Europos Sąjungai, kuri reglamentuoja senų automobilių daromą žalą aplinkai bei reikalauja, jog Valstybės narės atsisakytų patvirtinti transporto priemones, kurios neatitinka Europos Sąjungos keliamų reikalavimų. Visi sunkiasvoriai automobiliai yra skirstomi pagal Euro klases, kurios nurodo leidžiamas automobilio išmetamų teršalų normas. Tokių automobilių (kokiais egzaminuojami būsimi vairuotojai Panevėžio „Regitroje“) nebeįsileidžia daugelis Europos Sąjungos šalių. O, pavyzdžiui, Vokietijoje, Austrijoje, Šveicarijoje, tikėtina, kad būsite ne tik sustabdytas, bet ir gausite didelę baudą. Be to, savo kelionę baigsite ten, kur buvote pagautas.

Pavyzdžiui, Austrija nuo 2015 metų sausio 1 dienos nebeįsileidžia sunkvežimių, turinčių Euro 1 klasę, o nuo 2016 metų sausio 1 dienos jau nebegali įvažiuoti ir Euro 2 klasę turintys sunkvežimiai. Ir tokių šalių yra ne viena. Būtų įdomu sužinoti šio automobilio euro klasę“, – savo surinktą informaciją skelbia skaitytojas.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Atvirų durų diena „Regitroje“
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Atvirų durų diena „Regitroje“

Įtaria klastą

Socialiniame tinklapyje „Facebook“ vaizdo įrašą, kuriame užfiksuotas pokalbis su egzaminuotoju, paskelbęs Edgaras tikina gavęs keletą žinučių iš asmenų, kurie tvirtina egzamino neišlaikę dėl tos pačios priežasties.

Atsirado žmonių, kurie lygiai taip pat buvo apkaltinti, jog nemoka gerai perjungti pavaros ir dėl to neišlaikė egzamino.

„Atsirado žmonių, kurie lygiai taip pat buvo apkaltinti, jog nemoka gerai perjungti pavaros ir dėl to neišlaikė egzamino. Taip pat gavome informacijos, jog Panevėžio „Regitroje“ laikantiems B kategorijos teises yra sukuriamos sąlygos taip pat neišlaikyti vairavimo egzamino.

Dažniausiai egzaminuotojas vežiojasi liniuotę ir matuoja atstumą tarp automobilio ir Stop linijos. Pagal taisykles, sustoti reikia taip, kad liktų vieno metro atstumas iki Stop linijos. Asmenys, laikę egzaminą, teigė sustoję 92-95 centimetrai iki linijos, ir tai nulėmė, jog egzaminas neišlaikytas.

Ar kelių centimetrų paklaida yra pagrindinis aspektas būsimą vairuotoją apkaltinti, jog nežino vairavimo taisyklių, ir paskirti jam perlaikymą? Kokių galių reikia turėti, kad automobilį sustabdytum 100 procentų tikslumu? Dėl to ir kyla įtarimų, jog toks priekabiavimas yra labai gerai apgalvotas planas, kaip surinkti kuo daugiau pinigų iš eilinių piliečių“, – klausia Edgaras.

„Regitros“ nuotr./Nuo šių metų sausio 19 dienos įsigalios pokyčiai, aktualūs vairuotojams, norintiems susigrąžinti prarastą teisę vairuoti.
Asociatyvi „Regitros“ nuotr./Vairavimo egzaminas

„Dėl patirtų nuoskaudų, neteisybės kyla daugybė klausimų. Kaip šalis, kuri nuolat skelbia, jog turi būti laikomasi Europos Sąjungos reikalavimų, pati juos tyliai ramiai pažeidinėja?

Kaip galima leisti laikyti egzaminus tokiu automobiliu, kai ir mokyklose yra mokoma, ir darbovietėse dirbama bent jau Euro 3 klasę turinčiais automobiliais?

Kaip galima leisti laikyti egzaminus tokiu automobiliu, kai ir mokyklose yra mokoma, ir darbovietėse dirbama bent jau Euro 3 klasę turinčiais automobiliais? Egzaminą vertinusio darbuotojo komentaras buvo toks, jog mokymo įstaiga turėjo išmokyti. Neišgirdau nė vieno logiško paaiškinimo nei į vieną klausimą.

Ir dar. Vaizdo įraše labai puikiai matyti, kaip instruktorius (jis turi teisę egzaminuoti vairuotojus!) vairuodamas ilgą laiką ranką laikė ant pavarų svirties ir važiavo neprisisegęs saugos diržo. Ar toks specialistas, kuris pats grubiai pažeidžia vairavimo taisykles, gali egzaminuoti ir vertinti?

Tyrinėjant susiklosčiusią situaciją kyla įvairių klausimų. Kodėl vieninteliame „Regitros“ Panevėžio skyriuje nuolatos yra vietų laikyti vairavimo egzaminams, kai tuo tarpu visuose kituose miestuose reikia laukti po mėnesį ar daugiau? Gal tokios didelės eilės kituose miestuose dėl to, kad žmonės išvengtų problemų Panevėžyje? Juk čia rizikuojama ir pinigais, ir laiku, nervais, sveikata“, – situaciją dėsto egzamino neišlaikęs Edgaras.

„Regitra“ nuotr./„Regitra“
„Regitra“ nuotr./„Regitra“

Egzamino neišlaikiusio vairuotojo apeliaciją atmetė

Į tokį skaitytojo skundą VĮ „Regitra“ sureagavo ir ėmė nagrinėti susiklosčiusią situaciją ne tik Panevėžio filialo, bet ir aukščiausiu lygmeniu. Tiesa, „Regitra“ paliko galioti sprendimą, jog vairuotojas egzamino neišlaikė.

Konfliktas kyla, kuomet egzaminuotojas pasako vertinimą, jog egzaminas neišlaikytas.

„Peržiūrėjus ne tik socialiniuose tinkluose pasklidusią įrašo dalį, bet visą egzamino įrašą, matyti, kad egzaminą laikantis asmuo nuo pat egzamino eisme pradžios patiria neigiamą emocinę įtampą, kurią išreiškia kaltinimais transporto priemonės būklei. Egzaminuotojas bando nuraminti įtampą, pritardamas teiginiams.

Didžioji egzamino dalis vyksta tyloje. Konfliktas kyla, kuomet egzaminuotojas pasako vertinimą, jog egzaminas neišlaikytas. Užsipultas ir filmuojamas egzaminuotojas pats sėda prie vairo ir pamiršta prisisegti diržą, kaip reikalauja Kelių eismo taisyklės.

Pripažįstame mūsų darbuotojo klaidą bei suprantame egzamino neišlaikiusio vairuotojo reakciją – šios istorijos pamoka tokia, kad nenusiraminus, nenuslopinus neigiamų emocijų vairuoti pavojinga, nes visi esame žmonės“, – sako Saulius Šuminas, „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas.

Įvertinus visas aplinkybes egzaminuotojo sprendimas paliktas galioti – piliečio Edgaro B. praktikos egzaminas C kategorijai įgyti įvertintas kaip neišlaikytas.

Nuotrauka iš asmen. archyvo/„Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.
Nuotrauka iš asmen. archyvo/„Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.

Pateikė sunkvežimio duomenis ir išlaikomumo statistiką

Panevėžio filialo C kategorijos egzaminams naudojamų transporto priemonių parkas – 2 sunkvežimiai. Transporto priemonės, kuria laikytas egzaminas, techniniai duomenys:

  • Markė: „Mercedes-Benz“
  • Modelis: 1831
  • Maksimalus svoris: 17500 kg
  • Variklio tūris: 9572 kub. cm
  • Nuosavas svoris: 9850 kg
  • Variklio galia: 230 kw
  • Pirmos registracijos data: 1994-07-01
  • Paskutinė techninė apžiūra atlikta: 2016 m. sausio 15 d. (galioja iki 2017 m. sausio 16 d.)
  • Pavarų dėžės kapitalinis remontas: 2016 m. sausis.

Įvykio kontekstui aktuali C kategorijos egzamino statistika (VĮ „Regitra“ duomenys):

Kuomet egzaminą laikė pilietis E.B., sunkvežimiu „Mercedes-Benz“ Panevėžio egzaminuotojas priėmė 7 praktikos vairavimo egzaminus; tos dienos egzamino išlaikomumo procentas abejonių sukėlusia transporto priemone – 43.

Mėnesio (2016-03-11 – 2016-04-11) C kategorijos vairavimo praktikos egzamino išlaikomumo procentas Panevėžio filiale sunkvežimiu „Mercedes-Benz“ – 52,42 proc.

Mėnesio (2016-03-11 – 2016-04-11) C kategorijos vairavimo praktikos egzamino išlaikomumo procentas (visos transporto priemonės) Panevėžio filiale pas tikrintą egzaminuotoją – 55,5 proc.

Mėnesio (2016-03-11 – 2016-04-11) C kategorijos vairavimo praktikos egzamino išlaikomumo procentas visoje Lietuvoje su visomis transporto priemonėmis visi bandymai (vidurkis) – 52,81 proc.

Planuose – techninės bazės atnaujinimo klausimo svarstymas

Siekiant patenkinti klientų lūkesčius dėl VĮ „Regitra“ egzaminavimo paslaugos Vidaus reikalų ministerijai ir Susisiekimo ministerijai buvo išsiųstas teisės akto projektas, kurį priėmus, būtų sudarytos sąlygos egzaminuojamam pačiam pasirūpinti (nuomotis VĮ „Regitros“, vairavimo mokyklos, gamintojų atstovų Lietuvoje, darbovietės, kt.) transporto priemone. Vis dar vyksta pakartotinis derinimas su Susisiekimo ministerija.

Artimiausioje „Regitros“ valdyboje pakartotinai bus svarstomas investicijų naujoms transporto priemonėms, kuriomis būtų laikomas vairavimo praktikos egzaminas C kategorijai įgyti, tikslingumo klausimas.

Nuleisti rankų nežada

Susisiekus su Edgaru paaiškėjo, kad panevėžietis apie sprendimą netenkinti jo skundo yra informuotas.

Tačiau skaitytojas tikina, kad nuleisti rankų nesiruošia. Vyras atskleidė, kad dėl susiklosčiusios situacijos kreipsis į Susisiekimo ministeriją ir sieks įrodyti savo teisumą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs