Prieš gerus 10 metų, perskaičius Keitho Code‘o knygą „A Twist of the Wrist“, galvoje susijaukė, atrodytų, gerai žinomi dalykai apie motociklo vairavimą. Išaiškėjo, kad visa tai, ką nesąmoningai darydavau vairuodamas, buvo galima atlikti sąmoningai, tik žymiai tiksliau bei greičiau. Motociklo „kontra“ vairavimas, akceleratoriaus valdymas posūkyje – kertiniai veiksmai, kuriuos motociklininkai atlieka šimtus kartų per dieną, bet, deja, ne visi tai daro teisingai ir saugiai.
Motociklų mėgėjams skirtoje užsienio literatūroje nuolat aptikdavau „California Superbike School“ vardą. Ši mokykla vykdo Keitho Code‘o teorinių žinių perteikimą ir praktinį motociklininkų mokymą visame pasaulyje. Žinoma, už pinigus. Kadangi jau seniai įsitikinau, kad niekas taip gerai važiavimo netobulina, kaip dar daugiau važiavimo, praleisti progos pasitobulinti su profesionalais tiesiog negalėjau. Tuo labiau, kad mokymai turėjo vykti Rygoje, kuri yra visai šalia.
Mokymų dienos rytas prasidėjo anksti ir gana intensyviai. Po kiekvieno dalyvio motociklininko aprangos patikros ir trumpo saugaus elgesio instruktažo prasidėjo mokymai. Dienos tvarkaraštis buvo paprastas: 20 minučių teorijos, 20 minučių važiavimo trasoje, po kurio iš karto sekė pokalbis su asmeniniu treneriu, nuo motociklo stebėjusiu savo grupelės vairuotojus. Šią procedūrą pakartojome 5 kartus per vieną dieną.
Visas CSS mokymas yra apie posūkius. Ko gero, to ir reikia tikėtis, nes tiesiai motociklas ir be vairuotojo puikiai važiuoja, o posūkiai yra ta vieta, kur dažniausiai susiduriame su problemomis. Teorinių paskaitų metu posūkių įveikimas buvo išskaidytas į paprastas sudedamąsias dalis, kad po to galėtume jas „šlifuoti“ trasoje ir palaipsniui vėl apjungti į vieną visumą. Iš pradžių tai atrodė labai lengva, bet dienai bėgant užduotys krovėsi viena ant kitos, tad galvai darbo buvo ne mažiau nei kūnui. Užbėgdamas už akių pasakysiu, kad trasoje rekordų nestatėme. Motociklininkai ir motociklai buvo įvairiausi: naujokai ir patyrę, „užbombinti“ sportiniai motociklai ir blizgantys „Harley-Davidson“. Dažną važiavimą tekdavo atlikti viena pavara, nenaudojant stabdžių. Tuo mokytojai siekė pašalinti kuo daugiau trukdžių ir sutelkti dėmesį į mokomus dalykus.
Visos mokymų dienos metu kiek vienam mokiniui buvo priskirtas vienas praktikos instruktorius, kuris stebėjo savo motociklininkus trasoje. Jo užduotis buvo užtikrinti, kad mokiniai suprastų ir praktikoje įgyvendintų tai, ką išmoko teorinių paskaitų metu. Su mokiniais instruktoriai bendravo iš anksto suderintais rankų signalais, o esant būtinybei ir pasikviesdavo motociklininką į techninio aptarnavimo zoną trumpam instruktažui. Gavau ir aš keletą rimtų pastabų apie daromas klaidas, kurių iki šiol nesu pastebėjęs.
Reziumė: CSS yra puikiai sustyguota mokymo sistema, kuri moko sąmoningai ir pasitikint savimi įveikti posūkius ar išvengti kliūčių. Šie mokymai yra orientuoti į mūsų sąmoningumą ir siekį tobulėti, tad jie nesuteikia avarijos išvengimo ar „1.12 Kačergoje“ recepto, bet parodo kelią į jį. Gautas žinias reiktų naudoti kasdien ir tobulinti iki automatinio vykdymo. Be to, CSS mokymai užpildo mokinių posūkių įveikimo technikos spragas, tuo mus padarydami saugesniais ir greitesniais. Tad ką dar geresnio galim nusipirkti už tokius pinigus?