Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„California Superbike School“ dalyvis Giedrius Putrimas: „Mokytis niekada nevėlu“

Mano pažintis ir draugystė su motociklais prasidėjo vaikystėje. Savarankiškai pradėjau važinėti dar sovietinių valstybių bloke pagamintais motociklais, kuriuos vėliau pakeitė japoniški, gerokai tobulesni ir techniškai pažengę egzemplioriai. Laikui bėgant išbandžiau daugelį jų tipų skirtų keliui ir bekelei, tačiau iki šiol labiausiai mėgstu sportinius motociklus. Turbūt dėl to, kad didžiausią smagumą jaučiu įveikdamas posūkius.
„California Superbike School“ akimirkos
„California Superbike School“ akimirkos

Prieš gerus 10 metų, perskaičius Keitho Code‘o knygą „A Twist of the Wrist“, galvoje susijaukė, atrodytų, gerai žinomi dalykai apie motociklo vairavimą. Išaiškėjo, kad visa tai, ką nesąmoningai darydavau vairuodamas, buvo galima atlikti sąmoningai, tik žymiai tiksliau bei greičiau. Motociklo „kontra“ vairavimas, akceleratoriaus valdymas posūkyje – kertiniai veiksmai, kuriuos motociklininkai atlieka šimtus kartų per dieną, bet, deja, ne visi tai daro teisingai ir saugiai.

Giedrius Putrimas
Giedrius Putrimas

Motociklų mėgėjams skirtoje užsienio literatūroje nuolat aptikdavau „California Superbike School“ vardą. Ši mokykla vykdo Keitho Code‘o teorinių žinių perteikimą ir praktinį motociklininkų mokymą visame pasaulyje. Žinoma, už pinigus. Kadangi jau seniai įsitikinau, kad niekas taip gerai važiavimo netobulina, kaip dar daugiau važiavimo, praleisti progos pasitobulinti su profesionalais tiesiog negalėjau. Tuo labiau, kad mokymai turėjo vykti Rygoje, kuri yra visai šalia.

Mokymų dienos rytas prasidėjo anksti ir gana intensyviai. Po kiekvieno dalyvio motociklininko aprangos patikros ir trumpo saugaus elgesio instruktažo prasidėjo mokymai. Dienos tvarkaraštis buvo paprastas: 20 minučių teorijos, 20 minučių važiavimo trasoje, po kurio iš karto sekė pokalbis su asmeniniu treneriu, nuo motociklo stebėjusiu savo grupelės vairuotojus. Šią procedūrą pakartojome 5 kartus per vieną dieną.

 

Visas CSS mokymas yra apie posūkius. Ko gero, to ir reikia tikėtis, nes tiesiai motociklas ir be vairuotojo puikiai važiuoja, o posūkiai yra ta vieta, kur dažniausiai susiduriame su problemomis. Teorinių paskaitų metu posūkių įveikimas buvo išskaidytas į paprastas sudedamąsias dalis, kad po to galėtume jas „šlifuoti“ trasoje ir palaipsniui vėl apjungti į vieną visumą. Iš pradžių tai atrodė labai lengva, bet dienai bėgant užduotys krovėsi viena ant kitos, tad galvai darbo buvo ne mažiau nei kūnui. Užbėgdamas už akių pasakysiu, kad trasoje rekordų nestatėme. Motociklininkai ir motociklai buvo įvairiausi: naujokai ir patyrę, „užbombinti“ sportiniai motociklai ir blizgantys „Harley-Davidson“. Dažną važiavimą tekdavo atlikti viena pavara, nenaudojant stabdžių. Tuo mokytojai siekė pašalinti kuo daugiau trukdžių ir sutelkti dėmesį į mokomus dalykus.

Visos mokymų dienos metu kiek vienam mokiniui buvo priskirtas vienas praktikos instruktorius, kuris stebėjo savo motociklininkus trasoje. Jo užduotis buvo užtikrinti, kad mokiniai suprastų ir praktikoje įgyvendintų tai, ką išmoko teorinių paskaitų metu. Su mokiniais instruktoriai bendravo iš anksto suderintais rankų signalais, o esant būtinybei ir pasikviesdavo motociklininką į techninio aptarnavimo zoną trumpam instruktažui.  Gavau ir aš keletą rimtų pastabų apie daromas klaidas, kurių iki šiol nesu pastebėjęs. 

Reziumė: CSS yra puikiai sustyguota mokymo sistema, kuri moko sąmoningai ir pasitikint savimi įveikti posūkius ar išvengti kliūčių. Šie mokymai yra orientuoti į mūsų sąmoningumą ir siekį tobulėti, tad jie nesuteikia avarijos išvengimo ar „1.12 Kačergoje“ recepto, bet parodo kelią į jį. Gautas žinias reiktų naudoti kasdien ir tobulinti iki automatinio vykdymo. Be to, CSS mokymai užpildo mokinių posūkių įveikimo technikos spragas, tuo mus padarydami saugesniais ir greitesniais. Tad ką dar geresnio galim nusipirkti už tokius pinigus?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?