Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Charge it on“ programėlė palengvins elektromobilių vairuotojų gyvenimą

Viena iš „Lietuvos Energijos“ grupės įmonių „Energijos tiekimas“ elektromobilių vairuotojams sukūrė programėlę „Charge it on“. Tikslas labai gražus – vienyti visas įkrovimo stoteles, nuvesti vairuotojus iki artimiausios laisvos stotelės, leisti paprastai programėlės pagalba susimokėti už elektromobilio įkrovimą. Šiuo metu vartotojai joje mato 12 stotelių iš visų, esančių šalyje. Vis tik projekto iniciatoriai sako, kad jau metų pabaigoje programėlė aprėps didžiąją dalį visos elektromobilių vairuotojams reikalingos infrastruktūros, rašoma pranešime.
Elektromobilių lenktynės
Elektromobilių lenktynės / Organizatorių nuotr.

Sunkus startas

„Charge it on“ aplikacijos mobiliesiems telefonams idėja labai graži. Joje turėtų būti parodyti visi įkrovimo punktai, jų statusas, užimta stotelė ar ne bei ar šiuo metu ja galima naudotis. Navigacijos pagalba programėlė nuves elektros energijos ištroškusį automobilį iki palankiausio jam įkrovos taško ir leis paprastai susimokėti už išnaudotas kilovatvalandes.

Iš daugiau nei 100 Lietuvoje esančių įvairiausio tipo elektromobilių įkrovimo punktų, „Charge it on“ vartotojai kol kas gali matyti 12 „Energijos tiekimo“ stotelių. Tačiau jau artimiausiu metu sąrašas pradės pildytis.

„Mes pradedame nuo savęs. Šiandien turime 12 stotelių, kurias galima matyti mūsų aplikacijoje, ten matomas jų užimtumas. Ir labai intensyviai diegiame naujas. Ne tik Vilniuje, bet jau ir visoje Lietuvoje. Iki metų pabaigos turėsime apie 60 stotelių tinklą, kuriam tieksime tik žalią Lietuvos pagamintą elektros energiją, o prie mūsų tinklo ir aplikacijos bus galima prisijungti visiems įkrovimo stotelių savininkams“, – sakė „Energijos tiekimo“ e-mobilumo plėtros vadovas Andrius Šeršniovas.

Tereikia vieno susijungimo

„Charge it on“ kūrėjai atviri ir nori, kad prie jų programos prisijungtų ir kitų stotelių savininkai. Sąlyga viena – stotelės turi būti išmanios, turėti tam tikrą komunikacijos modulį, kad jos statusą būtų galima stebėti gyvai per atstumą.

Šiuo metu didžiausią elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą turi Lietuvos automobilių kelių direkcija (LKAD). Jų stotelės kol kas yra nemokamos. Numatyta, kad pirmuosius penkerius metus nuo pastatymo LKAD įkrovos vietos energiją automobilių vairuotojams teiks nemokamai, tad jokios apmokestinimo platformos joms iki šiol nereikėjo.

„Kai kurioms jų stotelėms jau artėja 5 metų terminas, jie galvoja, ką toliau daryti, galbūt apmokestinti. Ir mes kalbamės, norime, kad jų stotelės atsirastų mūsų sistemoje“, – savo norus prasitarė A. Šeršniovas.

Kai „Energijos tiekimas“ iki metų galo įrengs visas suplanuotas šešias dešimtis naujų stotelių bei jeigu pavyks prie programėlės prijungti Lietuvos automobilių kelių direkcijos stoteles, „Charge it on“ aplikacija pasieks savo tikslą: elektromobilių vairuotojai vienoje programėlėje matys praktiškai visas stoteles, jų užimtumą, veikimo statusą.

Sprendžia sugedusių stotelių problemą

Šiuo metu elektromobilių vairuotojai planuodami savo keliones, kol dar nėra informacijos apie visas šalyje veikiančias įkrovos vietas, dažniausiai žiūri į specializuotas feisbuko grupes ar www.eismoinfo.lt, kur vartotojai dalinasi informacija, kur kuri stotelė sugedusi, kuri atiduoda gerokai mažiau energijos nei turėtų. Niekam nesinori su besibaigiančiais baterijos likučiais atvažiuoti iki stotelės įsikrauti, ir pamatyti, kad ši neveikia. Tačiau realybė tokia, kad įkrovimo stotelės kartais genda, nes visos naujos technologijos iš pradžių susiduria su iššūkiais.

„Reikia pripažinti, būna, sugenda ir mūsų stotelės. Mes stengiamės dirbti su patikimais stotelių gamintojais, tačiau nauja, dar tobulinama technologija kartais genda. Mūsų klientų aptarnavimo centras veikia 24 valandas per parą ir visus gedimus šaliname iš karto. Kai kuriuos galime pašalinti nuotoliniu būdu, kartais tereikia perkrauti stotelę, o kai atsitinka mechaniniai gedimai, juos stengiamės pašalinti kaip įmanoma greičiau, statome naują stotelę, seną vežame remontuoti“, – aiškino e-mobilumo plėtros vadovas.

Pašnekovas sako, kad jau šių metų antroje pusėje, kai išsiplės „Energijos tiekimo“ įkrovimo tinklas, „Charge it on“ pradės teikti išsikrovusių elektromobilių transportavimo paslaugą, gelbėsiančią energijos pristigusius nelaimėlius, jeigu šie negalės įsikrauti savo automobilio dėl energijos tiekėjų kaltės. Jeigu stotelė suges, elektromobilis ir vairuotojas bus nemokamai nugabenami iki kitos veikiančios stotelės.

Stoteles gadina ir nekokybiški elektromobiliai

Vis tik stotelės genda ne vien tik atsitiktinai. Jų vidinius komponentus iš rikiuotės išveda ir kai kurie elektromobiliai. Pigiausi, dažniausiai po avarijos atvežti iš užsienio ir nekokybiškai suremontuoti.

„Būna mechaninių gedimų, kai žmonės techniškai sulaužo įkrovimo antgalius numesdami juos ant žemės, būna, sudaužo ekranus. Tačiau daugiausia problemų pridaro po avarijų iš Amerikos parvaryti ir sutvarkyti automobiliai, ypač, kai nekokybiškai pakeičiamos įkrovimo jungtys ir jos sutvarkomos pigiausiu būdu, ne autorizuotame servise. Dėl nekokybiškų elektromobilių jungčių komponentų jie sutrumpina, įsijungia srovės nuotėkio relė ir stotelė automatiškai išsijungia. Aišku, ji turi automatinį atstatymą, bet tai užtrunka“, – pavyzdžius dėstė Andrius Šeršniovas.

Kada „Charge it on“ idėja suvienyti visas elektromobilių stoteles ir su įkrovimu susijusią informaciją į vieną mobilią aplikaciją gali tapti realybe? „Energijos tiekimo“ atstovai tikisi, kad visus tikslus pavyks įgyvendinti per artimiausius dvejus arba trejus metus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?