Temą siūlykite gazas@15min.lt
„Birželio 20 d. apie 10.30 val., važiuojant nuo Megos link Kleboniškio tilto, BMW vairuotojas išvažiavo iš šalutinio kelio, sukeldamas avarinę situaciją. Pradžiai į pirmą juostą įvažiavo, paskui lyg į antrą jau norėjo sukti. Pavažiavus į priekį, lenkimą atliko greitėjimo juosta. Čia karštis vairuotoją veikia ar įprotis vairuoti chuliganiškai?“, – rašo šios filmuotos medžiagos autorius.
Kalbant apie nufilmuotą situaciją, reikėtų išskirti du momentus. Pirmasis, tai užvažiavimas ant tilto, kuris neturi greitėjimo juostos, kaip įprasta XXI a. Tačiau jau yra projektas, pagal kurį šią vietą planuoja rekonstruoti Kelių direkcija.
Tačiau antrojo epizodo su BMW LAKD projektai nelabai galėtų pakoreguoti – automobilio vairuotojas lenkia kitas transporto priemones „kelių gaidelių“ stiliumi „nuline“ juosta.
Šią situaciją paprašėme pakomentuoti net keletą kartų „Geriausia Lietuvos vairuotoja“ tapusios, žinomos vairavimo pedagogės Solveigos Dambrauskaitės-Bakutienės.
„Šioje situacijoje pirmumą turi automobilis, kurio vairuotojas ir filmavo situaciją. Tačiau akivaizdu, kad kartais reikia vadovautis ne pirmumo, o atsargumo principu, kaip šioje situacijoje ir buvo pasielgta.
Iš tolo pamačius sparčiai artėjantį automobilį iš dešinėje esančio kelio – buvo nuspręsta persirikiuoti į gretimą eismo juostą. Pats eismo organizavimas šioje vietoje yra ganėtinai pavojingas, nes į kelią įvažiuojantiems vairuotojams nėra greitėjimo eismo juostos, kuri tikrai būtų labai naudinga, nes toje vietoje automobilių greitis yra labai didelis.
Vairuotojui norint skandžiai įsilieti į srautą, reikia iš tolo stebėti atvažiuojančias keliu transporto priemones ir priimti sprendimą ar spės įvažiuoti, ar ne. Žinoma geriau sustoti, ir įvažiuoti tik įsitikinus jog atstumas iki kitų automobilių yra saugus. Tačiau sustojus tik dar sudėtingiau įsilieti į eismo srautą jei jis yra intensyvus, nes kaip ir minėjau atvažiuojančių automobilių greitis yra labai didelis.
Atkreipsiu dėmesį, kad kartais gali būti sudėtinga įvertinti kitų automobilių judėjimo greitį, nes pavyzdžiui tamsios spalvos automobiliai vizualiai atrodo yra toliau ir važiuoja lėčiau nei iš tikrųjų yra, o ryškių spalvų transporto priemonės – priešingai, atrodo jog yra arčiau ir važiuoja greičiau nei iš tikrųjų“, – komentavo S.Dambrauskaitė-Bakutienė.