Įdomių dirbtuvių ir restauratorių visoje Lietuvoje ieškantys festivalio organizatoriai „JDM.lt“ sako, kad idėja plėsti dirbtuvių zoną kilo supratus, kad neretai automobilistams atrodo, jog „Lietuvoje nieko nėra“.
„Rodomi užsienio šalių projektai, kalbama, kiek daug yra aplinkinėse šalyse dalykų, skirtų automobilių kultūrai. Bet tiesa ta, kad talentingų, nagingų ir savo darbą puikiai išmanančių specialistų turime ir mes, tik apie juos nežinome“, – pastebi „Chill‘n‘Grill“ organizatoriai ir priduria, kad ne tik keliauja per Lietuvą ieškodami įdomių automobilių dirbtuvių, bet ir laukia žinučių iš norinčių pristatyti save ir savo darbus festivalyje.
Vietoj „Mini“ – sunkvežimis
Antrus metus iš eilės į Daugus, Alytaus rajoną, kur ir vyks „Chill‘n‘Grill“ festivalis, atvyks automobilių restauravimo ir modifikavimo dirbtuvių „Godlike Inc“ įkūrėjai. Praėjusiais metais Gediminas Mikelskas, „Godlike Inc“ įkūrėjas ir restauratorius, pamena, į „Chill‘n‘Grill“ atkeliavo vos spėjęs užbaigti savo niekur nematytą sunkvežimį „Bedford Blitz“.
Aš žiūrėdamas į tą „Bedford“ tik pasakiau „Oho“ ir į „Mini“ jau įdėmiai nebežiūrėjau – pirkau ir tiek
„Paskutinę naktį dar darėme sunkvežimio platformą, reikėjo sutvarkyti stabdžius ir dar daug visko“, – sako restauratorius.
„Bedford Blitz“ – bendrovės „Bedford Vehicles“, įkurtos 1930 m., gamintas komercinis sunkvežimis. Vieną tokį, pagamintą 1981 m., G. Mikelskas Lietuvoje atrado visiškai netyčia: restauratoriaus mergina Austėja pamatė parduodamo senojo „Mini“ skelbimą ir paragino Gediminą nuvažiuoti jo apžiūrėti. Tačiau pažįstamo kauniečio, į Lietuvą vežančio senus automobilius, garaže restauratorius pamatė ne tik „Mini“.
„Jis pradarė garažo vartus, o ten – stovi „Bedford“, dar tuomet su tokia baisia angliška vėliava ant priekio, visas baisus, kaip nežinau kas. Aš žiūrėdamas į tą „Bedford“ tik pasakiau „Oho“ ir į „Mini“ jau įdėmiai nebežiūrėjau – pirkau ir tiek“, – šypteli restauratorius.
Drauge su „Mini“ į G. Mikelsko dirbtuves atkeliavo ir sunkvežimis „Bedford Blitz“. Tik pastarajam pasisekė kur kas labiau nei nedideliam britiškam automobiliui.
„Mini“ kėbulas buvo tiek supuvęs, kad teko pjaustyti ir parduoti dalimis. O štai „Bedford Blitz“ normalią išvaizdą įgavo labai greitai“, – prisimena „Godlike Inc“ vadovas.
Tiesa, tai, kad darbai vyko sparčiai, nereiškia, kad „Bedford“ sunkvežimiui detalių ieškoti buvo lengva. Restauratorius juokiasi, kad kartą, kai skambino detalių tiekėjams klausdamas, ar turi kažko, ko reikėjo restauruojamam „Bedford“, netgi išgirdo klausimą, ar tik nebus pats sugalvojęs tokį automobilį.
Montuos pneumatinę važiuoklę
Restauruotą „Bedford“ G. Mikelskas vylėsi parduoti, tačiau, neslepia jis, retu automobiliu pirkėjai nesidomi.
Vien restauruotas sunkvežimis nėra itin įdomus, todėl norisi jį pažeminti ir sumontuoti pneumatinę važiuoklę
„Teks daryti toliau – negi dabar sustosi, – sako restauratorius ir užsimena, kad šių metų festivalyje parodys tai, ko greičiausiai lietuviai nėra matę. – Vien restauruotas sunkvežimis nėra itin įdomus, todėl norisi jį pažeminti ir sumontuoti pneumatinę važiuoklę.“
Restauratorius užsibrėžęs ne tik pneumatika kilnoti sunkvežimį aukštyn–žemyn, bet ir pasistengti, kad sistema būtų tikrai greita. Pneumatinė važiuoklė sunkvežimyje – ne viskas. Į „Chill‘n‘Grill“ vaikinas žada atkeliauti su antram gyvenimui prikeltu senučiu „Mini“ ant sunkvežimio platformos. Ten jis liks ir per visą festivalį, mat G. Mikelskas apskaičiavo, nuo žemintą važiuoklę turinčio sunkvežimio matysis netgi „Mini“ salonas.
Tiesa, ar visus planus pavyks įgyvendinti, restauratorius nežino, visgi, sako, jei reikės, nepabijos ir bemiegių naktų ruošiantis „Chil‘n‘Grill“.
Ką verta restauruoti
Dabar pasižiūriu į skelbimus ir matau, kad turėdamas 20.000 Eur nenusipirksi net vadinamo „rūdžių maišo“
Kalbėdamas apie vertus dėmesio senovinius automobilius, G. Mikelskas juokiasi, kad visuomet verta išleisti pinigų bet kuriam patraukliai kainuojančiam senstelėjusiam „Porsche“ modeliui, ypač aušinamam oru, mat šie paskutiniais metais sparčiai brangsta
Jis pats, prisimena, dar prieš metus žvalgęsis skelbimuose ir radęs geros būklės iš JAV atvežtą „Porsche“ – tuomet automobilis kainavo apie 7.000 Eur.
„Dabar pasižiūriu į skelbimus ir matau, kad turėdamas 20.000 Eur nenusipirksi net vadinamo „rūdžių maišo“. Per metus senesni „Porsche“ pabrango daugiau nei dvigubai ir tikrai brangs toliau“, – sako restauratorius.
Tarp automobilių, rekomenduojamų kaip investicija, ir „Mercedes-Benz 190e Cosworth“ modelis. Šį „Daimler“ koncernas kūrė kaip konkurentą BMW M3 modeliui, tačiau „Mercedes-Benz“ lūkesčiai žlugo – BMW sportinis automobilis buvo populiaresnis.
„Šio modelio verta žvalgytis, tačiau reikėtų ieškoti geros būklės ir su nedidele rida“, – pataria G. Mikelskas.
Jo nuomone, atsirenkant, ką verta restauruoti, vertėtų ne tik pasidomėti modelio istorija, atsižvelgti į jo būklę, bet ir pasidomėti, kiek kainuoja detalės.
„Pavyzdžiui, senų „Opel“ detalės labai brangios ir būtent jos sudarys didžiausią restauracijos kainos dalį. Tad radus senesnį šio gamintojo modelį reikėtų gerai pagalvoti, ar investicijos atsipirks“, – aiškina specialistas.
Susipažinti su „Godlike Inc“ įkūrėjais bei atrasti naujų, dar negirdėtų dirbtuvių festivalio „Chill‘n‘Grill“ lankytojai galės liepos 8-10 d. Dauguose, Alytaus rajone. Septintą kartą iš eilės vyksiančiame festivalyje laukia įdomiausių Lietuvos automobilių paroda, svečiai iš aplinkinių šalių, gyvi muzikiniai pasirodymai, daugybė vasariškų ir benzingalviams tinkamų pramogų.