Dabar beveik kiekvienas automobilių gamintojas savo modelių gamoje turi bent po vieną padidinto pravažumo modelį, kuris mažai kuo skiriasi nuo savo brolių. O tai ir yra didžiausia daugumos krosoverių bėda – jie neturi išskirtinių savybių, priverčiančių pasakyti – „Taip, jis yra pranašesnis!“
Vis dėlto ne visi plaukia pasroviui. Pavyzdžiui, „prieš bangą“ eina kompaktiškų „Citroën“ ir „Volkswagen“ krosoverių gamintojai.
Bando skirtis iš minios
Pažvelgę į „Citroën C3 Aircross“, vargu, ar norėtumėte pasakyti – „Atrodo kaip „Volkswagen“ ar „Kia“. Pagaliau „Citroën“ markės logotipą dėvintis automobilis atrodo taip, kaip ir privalo atrodyti „Citroën“ – lyg būtų atkeliavęs iš kitos planetos ir visiems savo konkurentams rodytų vidurinį pirštą, iš serijos: „Jūsų dizaineriai neturi tiek drąsos ir fantazijos kaip mano.“
Kiekvieno vairuotojo supratimas apie gražų automobilį yra kitoks, bet „Citroën C3 Aircross“ tikrai turi tai, ką daugelis tokio tipo automobilių jau seniai prarado – išskirtinumą. Gatvėje tikrai nesupainiosite jo su „Audi Q3“, „Honda HR-V“, „Toyota C-HR“ ar „Volkswagen T-Roc“, o tai yra gerai, netgi labai gerai. Be to, priekinė dalis primena ant viso pasaulio supykusį žiurkėną, kuris iš to pykčio į savo žandus susikišo visus įmanomus skanėstus, kuriuos rado narve.
Šalia santūriai stovintis „Volkswagen T-Roc“ atrodo kaip ir bet kuris kitas šios markės šeimos narys – solidžiai, su minimaliomis užuominomis į išskirtinumą. Pavyzdžiui, priekinė dalis – itin „volkswageniška“, tačiau tam tikri dizaino elementai leidžia suprasti, jog „T-Roc“ dizaineriai siekė automobilio suteikti žaismingumo.
„Volkswagen“ galėjo pasielgti kaip kiti gamintojai – bandyti įtikti dailiosios lyties atstovėms, kurios labiausiai mėgsta tokio tipo ratuočius. Dizaineriai galėjo sukurti apvalių, mielų formų mašinėlę, kurią su mielu noru vairuotų supermamytės. Bet ne. Vokiečiai nusprendė plaukti prieš srovę ir, atleiskite, jeigu tai pasirodys labai seksistiška, sukūrė tvirtai, raumeningai, vyriškai atrodantį krosoverį. Niekas, tikrai niekas gatvėje nenorėtų pasakyti – „O, koks mielas ir žavus automobiliukas.“
CTLR C + CTRL V
„Citroën C3 AirCross“ bei „Volkswagen T-Roc“ keliai išsiskiria ir tada, kai bandote įvertinti automobilių interjerus.
Abiejų modelių interjerų koncepcija – beveik identiška, tačiau galutinis rezultatas visiškai kitoks, ir tikrai ne „Citroën“ naudai. Leiskite paaiškinti kodėl.
Vienas didžiausių „T-Roc“ privalumų – galimybė sėdėti lyg kompaktiškame hečbeke. Sėdint prie „T-Roc“ vairo nesijauti, lyg sėdėtum ant 10 milimetrų aukštesnės taburetės, o tai suteikia jaukumo ir užtikrintumo.
„Citroën“ vairuotojo vieta primena vienatūrį – plačiai atveri dureles ir įsėdi į itin patogią, prancūziškai minkštą sėdynę ir kitus eismo dalyvius stebi iš aukšto pro didžiulius „C3 AirCross“ langus. Tuomet dar kartą įsitikini, jog „T-Roc“ ir „C3 AirCross“ nėra visiškai į tuos pačius vairuotojus orientuoti automobiliai.
„Citroën“ interjeras žymiai erdvesnis (ypač keleiviams ant galinių sėdynių), bagažinė talpesnė, yra daugiau daiktų dėtuvių negu „Volkswagen“. Ar dangus dar nepradėjo griūti?
Vis dėlto „Citroën“ silpnąsias vietas nesunku surasti – tai prietaisų išdėstymas ir jų valdymas.
„C3 AirCross“ automobilyje didžiąją dalį funkcijų turėsite valdyti centrinėje konsolėje esančio ekrano pagalba. Norite pakeisti oro kondicionieriaus darbą – spaudžiate ekraną. Norite pakeisti tam tikrą automobilio parametrą – spaudžiate ekraną. Norite pasižiūrėti navigacijos rodmenis – spaudžiate ekraną. Tokius pačius veiksmus turite atlikti ir „T-Roc“, tačiau „Volkswagen“ tam tikras funkcijas leidžia perkelti iš centrinio ekrano į prietaisų skydelį priešais vairuotojo akis, nesvarbu, ar jame yra milžiniškas ekranas, ar kuklesnis ekranėlis. Be to, svarbiausias funkcijas galima įjungti ar išjungti fiziniais mygtukais.
Visgi šiek tiek chaotišką ir ne visada patogų prietaisų valdymo problemą „Citroën“ automobilyje galima išspręsti. Perkant „C3 AirCross“ prireiks užsisakyti „Pack Techno 2“ ir „Pack Safety“ įrangos paketus, kurie kainuoja 890 ir 1150 eurų.
Pažymėję varnelę ties šiais įrangos paketais, gausite aklosios zonos įspėjimo sistemą, aukštesnės raiškos prietaisų skydelį, projekcinį ekraną, galinę vaizdo kamerą bei automobilio statymo daviklius priekyje. Tokiu būdu navigacijos rodmenis matysite projekciniame ekrane, mėgstamą dainą perjungsite mygtukais ant vairo, o centrinėje konsolėje visuomet galės šviesti oro apipūtimo sistemos langas.
Turbinų era
Žvelgiant į abiejų automobilių variklių gamą apima dvejopi jausmai, ir panašu, jog „Citroën“ bei „Volkswagen“ vėl turėjo visiškai skirtingas idėjas, kaip turi atrodyti kompaktiškas krosoveris.
„Citroën“ savąjį išsišokėlį aprūpina tik trijų arba keturių cilindrų mažo darbinio tūrio motorais. Tai gali būti 1,2 litro benzininis arba 1,6 litro dyzelinis jėgos agregatas. Atsižvelgiant į pradinę „C3 AirCross“ koncepciją ir jo paskirtį – tokia variklių gama atrodo natūrali.
„Volkswagen“ į „T-Roc“ gali montuoti įvairaus darbinio tūrio ir įvairaus pajėgumo motorus. Priklausomai nuo poreikių, „T-Roc“ gali turėti mažą 1 litro arba itin pajėgų 2 litrų darbinio tūrio benzininį variklį su turbina, kuris patyliukais šnabžda, jog turi giminingų ryšių su kolega po „Golf GTI“ variklio gaubtu.
Į mūsų bandymų poligoną patekę modeliai turi benzinu varomus ir visiškai iš dviejų skirtingų planetų atskriejusius motorus. „Citroën“ automobilyje buvo 1,2 litro, 110 arklio galių išspaudžiantis variklis, o „Volkswagen“ – 190 arklio galių ir 320 Nm išvystanti dvilitrė širdis.
Akivaizdu, jog dinamikos skirtumai yra pernelyg dideli, jog galėtume atlikti palyginamąjį akceleracijos ir kitų parametrų testą, bet akivaizdus faktas yra tas, jog „T-Roc“ ir 2 litrų benzininis motoras bus pakankamai retas reiškinys. Ir tikrai ne dėl to, jog tai prastas pasirinkimas. Taip tikrai nėra: jis dirba tyliai, kai palaikomas tolygus greitis, švelniai riaumoja, kai paspaudžiate akceleratoriaus pedalą ir visuomet turi pakankamai jėgos spyriui į užpakalį, kai prireikia galios. Tiesiog racionalesnis pasirinkimas būtų 1,5 litro, 150 AG išvystantis benzininis motoras, kuris bus taupesnis ir pasiūlys nemažą krepšį dinamikos, leisiančios mėgautis „T-Roc‘u“ mieste ir užmiestyje.
„Citroën“ automobilyje esantis agregatas idealiai tinka kompaktiškam ir lengvam „C3 AirCross“.
110 arklio galių ir 205 Nm sukimo momentą pasiekiančiam varikliui darbą palengvina keli dalykai: vos 1278 kilogramų siekiantis automobilio svoris, ties 1750 aps/min. juntamas didžiausias sukimo momentas ir žvalus variklio elgesys itin plačiame sūkių diapazone. Be to, vos tris cilindrus turinti širdis sugeba skleisti labai smagų ir griausmingą garsą, kuris „Citroën“ automobiliui suteikia dar daugiau charizmos.
Kadangi variklis turi tiek daug smagios energijos (nepainiokite to su įspūdinga dinamika), tai turi įtakos vidutinėms degalų sąnaudoms: automobilis 100 kilometrų sunaudos 7,5–8,2 litro benzino.
Stengdamiesi važiuoti taupiai ir atsargiai, mieste tikrai sugebėsite „palįsti“ po 6 litrų riba. Užmiestyje arba greitkelyje šis rodiklis šokinės tarp 5,3 ir 6,8 litro, priklausomai nuo dešinės kojos svorio. Vis dėlto, jeigu ieškote itin taupus motoro, būtinai išbandykite bet kurį dyzelinį variklį – jie taupūs ir pasižymi nebloga dinamika.
Komfortas prieš solidumą
Šiek tiek didesnis nei 4 metrų ilgis ir vos 1,7 metro plotis iškart užsimena apie „Citroën C3 Aircross“ gebėjimą puikiai prisitaikyti mieste, itin siaurose gatvelėse, sausakimšuose daugiabučių kiemuose – vietose, kuriose praverčia manevringas automobilis.
Aukštai įrengta vairuotojo vieta ir didelis matymo laukas leidžia su automobiliu lįsti ten, kur su tradiciniu hečbeku ar universalu nenorėtumėte. Tą patį būtų galima pasakyti ir apie norą apsisukti itin ankštose vietose. Paskutinį kartą tokį manevringumo džiaugsmą patyrėme sėdėdami už naujojo „Renault Twingo“ vairo.
Manevringumas nėra vienintelė stiprioji „Citroën C3 Aircross“ savybė – komforto lygis ir gera garso izoliacija leidžia drąsiai leistis į ilgesnes keliones. Patogios sėdynės ir gerai pašalinius garsus slopinanti garso izoliacija leidžia komfortiškai važiuoti 120–130 km/val. greičiu. Puiki savybė, kurios, deja, neturi pagrindinis „Citroën C3 Aircross“ konkurentas – „Volkswagen T-Roc“.
Būtent ilgos kelionės nėra ta sritis, kuri leistų mėgautis „Volkswagen T-Roc“ automobiliu. Tikrai nenorime pasakyti, jog jis nėra patogus, tačiau palyginus su „C3 AirCross“ teikiamu komfortu – „T-Roc“ atsilieka dviem žingsniais. Visgi kaip ir „Citroën“ prietaisų valdymas, taip ir „T-Roc“ komforto lygis gali būti pataisomas – užteks sumontuoti aukštesnes padangas, kurios geriau sugertų kelio nelygumus ar aštrius sujungimus.
„Volkswagen“ atgal smūgiuoja, kai prieš nosį išnyra posūkiai arba automobiliui pasiekus didesnį greitį. Kaip ir bet kuris kitas šios markės šeimos narys, taip ir „T-Roc“ demonstruoja puikų pakabos balansą ir solidumą įveikiant posūkius. Tai ypač retai sutinkama kombinacija šiame segmente, nes daugumos konkurentų elgesį kelyje norisi apibūdinti tik dviem žodžiais – „palaida bala.“
Skirtingi kainų lygiai
Visi automobilių gamintojai norėdami pabrėžti savo išskirtinumą dažniausiai kalba apie technologijas ir kitus žaisliukus, kurie realiame gyvenime nėra būtini arba pabosta po penkių minučių. Pavyzdžiui, gestais valdoma informacijos ir pramogų sistema, kuri iš pradžių priverčia išsižioti ir išpūsti akis, tačiau po pusvalandžio ją išmetate iš savo galvos.
„Citroën C3 Aircross“ technologijų krepšelis nėra itin sunkus ar pabrėžiantis prancūzų gamintojo pranašumą. Šis automobilis komplektuojamas su pačia reikalingiausia komforto ir saugumo įranga – ne daugiau. Tai reiškia, jog net ir vidutinės komplektacijos modeliai turės greičio palaikymo sistemą, visus elektra valdomus langus, centrinėje konsolėje sumontuotą lietimui jautrų ekraną, šildomą priekinį stiklą, oro kondicionierių, šildomas sėdynes, keletą oro pagalvių, išvažiavimo iš eismo juostos įspėjimo sistemą ar automatinę stabdymo sistemą. Visi būtiniausi įrankiai – nei daugiau, nei mažiau, ir visa tai gausite už 15 500 eurų.
Mūsų bandytas modelis buvo aukščiausios „Shine“ komplektacijos ir buvo įkainotas 20 200 eurų suma.
„Volkswagen“ tokia palankia kainodara pasigirti negali. Tačiau geras dalykas niekuomet nebūna pigus, todėl nenuostabu, jog „T-Roc“ yra vienas brangiausių savo segmento automobilių.
Lietuvoje šis modelis kainuoja nuo 18 497 eurų – o tai dar nėra labai blogai, tačiau ar jūs norite automobilio su trijų cilindrų benzininiu varikliu, kuris išvysto viso labo 115 arklio galių? Žinoma, kad ne.
Greičiausiai norite bent jau 150 arklio galių išspaudžiančio benzininio motoro, vidutinės komplektacijos ir automatinės pavarų dėžės. Šie trys veiksniai automobilio kainą iškart išaugina iki 24 766 eurų.
Pridėjus keletą papildomų privalumų, tokių kaip skaitmeninis prietaisų skydelis, šildomos priekinės sėdynės, geresnė garso sistema, didesnio skersmens ratlankiai, išmani greičio ir atstumo palaikymo kontrolė ar įdomesnė kėbulo spalva pareikalaus iš jūsų beveik 30 000 eurų. Tai yra gana didelė suma už kompaktinės klasės automobilį, tad „T-Roc“ patrauklumas priklausys nuo to, į kurią automobilių grupę taikotės: visiems prieinamų ar „premium“ segmentui priklausančių ratuočių kompaniją, nes „T-Roc“ užima tarpinę vietą tarp abiejų grupių.
Verdiktas
Kad ir kokį požiūrį turėtumėte kompaktiškų krosoverių atžvilgiu, reikia pripažinti vieną faktą – jie bus labai dažnai matomi Lietuvos ir kitų Europos šalių gatvėse.
Vis dažniau tradicinių hečbekų atsisakantys vairuotojai gali džiaugtis, jog gamintojai jiems siūlo ne visiškai identiškai atrodančias ar skirtingomis vairavimo savybėmis pasižyminčias alternatyvas. „Volkswagen T-Roc“ primena šiek tiek aukštesnę prošvaisą turintį „Golf“, „Citroën“ bando įtikti visiškai kitaip vairuotojų grupei. Grupei, kurie labiau vertina išskirtinumą, komfortą ir racionalumą. Jeigu automobilį renkatės būtent pagal šiuos tris kriterijus, vargu, ar šiuo metu rinkoje yra geresnis pasirinkimas negu „Citroën C3 Aircross“.
Volkswagen T-Roc:
Privalumai:
- Solidus automobilio dizainas
- Puikiai veikiančios saugumo ir pagalbinės vairavimo sistemos
- Pagirtinos valdymo savybės
- Dinamiškas variklis
- Vairuotojo pozicija
Trūkumai:
- Erdvės trūkumas keleiviams ant galinių sėdynių
- Aukštesnės komplektacijos modelis gali pasirodyti brangokas savo segmente
- Nemažas triukšmo lygis važiuojant didesniu nei 90-100 km/val. greičiu
- „Volkswagen“ automobiliams nebūdingos apdailos medžiagos
Citroën C3 Aircross:
Privalumai
- Konkurencinga kaina
- Erdvus, praktiškas ir universalus interjeras
- Aukšta sėdėsena
- Puikus matymo laukas
- Viena geriausių garso izoliacijų segmente
- Eiklus trijų cilindrų motoras
- Itin patogios priekinės sėdynės
- Išskirtinumo faktorius
Trūkumai
- Naujausių technologijų trūkumas
- Vangokai veikianti pavarų dėžė
- Aukštas ir siauras kėbulas jautriai reaguoja į stipresnį šoninį vėją
- Multimedijos sistema – neintuityvi ir ne visada patogi naudoti
Automobilis | C3 Aircross | T-Roc |
Variklio tūris | 1199 cm3 | 1968 cm3 |
Cilindrų skaičius | 3 | 4 |
Galia | 110 AG | 190 AG |
Sukimo momentas | 205 Nm | 320 Nm |
Pavarų dėžė | 6 laipsnių automatinė | 7 laipsnių, dvigubos sankabos |
Ilgis (mm) | 4154 | 4178 |
Plotis (mm) | 1756 | 1831 |
Aukštis (mm) | 1637 | 1501 |
Bagažinės tūris, l | 520 | 445 arba 392 su „4Motion“ versija |
Svoris (kg) | 1278 | 1495 |
Akceleracija iki 100 km/val. | 11,8 | 7,2 |
Maks. greitis | 183 km/val. | 216 km/val. |
Pigiausio ir bandyto modelio kaina | 13 900 eurai / 20 200 eurų | 18 497 eurai / 33 274 eurai |