Geriausias metų pasiūlymas! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti
2023 02 07

„Citroën“ galėjo išgarsėti visai ne automobiliais: sraigtasparnis turėjo ypatingą variklį

„Citroën“ – prancūziškų automobilių markė, praeityje garsėjusi inovatyvumu ir ypatingu dizainu. Tačiau aviacijoje „Citroën“ vardas nėra žinomas. O galėjo būti, nes 1975 metais pirmam skrydžiui pakilo įdomus „Citroën“ sraigtasparnis.
Citroën RE-2, pirmam skrydžiui pakilęs 1975 metais.
Citroën RE-2, pirmam skrydžiui pakilęs 1975 metais.

Sraigtasparnio „Citroën RE-2“ prototipas dabar yra „Citroën“ muziejuje Paryžiuje. Visai netoli jo stovi ir „Citroën Type H“ – iš arti galite pasižiūrėti į jo banguotą kėbulą.

Automobilių gamintojai šiaip sau iš niekur nepradeda kurti orlaivių – jie tai daro tik tada, kai mano, kad gali į šią rinką atnešti šį tą naujo (iš karto galime prisiminti HondaJet). Ir aštuntajame praeito amžiaus dešimtmetyje „Citroën“ manė, kad sraigtasparniai galėtų efektyviai išnaudoti šį tą iš automobilių pasaulio – rotorinius variklius.Rotorinis variklis neturi aukštyn-žemyn judančių stūmoklių, todėl veikia labai tolygiai, pasižymi žemomis vibracijomis. Be to, jis gali būti daug kompaktiškesnis už tos pačios galios stūmoklinį agregatą. Automobiliuose rotoriniai varikliai neprigijo, nes jiems reikia daugiau priežiūros, jie godžiai ryja benziną ir geriausią efektyvumą pasiekia tik dirbdami aukštesniais sūkiais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trijų s galia – ne tik naujam „aš“, bet ir sveikoms akims!
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas