„CityBee“ ir „Bolt Drive“ įspėja dėl Klaipėdos sprendimo apmokestinti parkavimą: gali tekti pasitraukti

Ketvirtadienį Klaipėdos miesto savivaldybės taryba svarstys teisės akto projektą, kuriame numatyti automobilių parkavimo rinkliavos pokyčiai. Tarp siūlymų – apmokestinimo išimties automobilių dalijimosi platformoms panaikinimas. Automobilių dalijimosi platformų atstovai šiame siūlyme įžvelgia rizikas – nuo kitų metų didesnes kelionių kainas klientams, mažėjantį automobilių tinklą ar net pasitraukimą iš rinkos.
Bolt pavežėjas
Bolt pavežėjas / Shutterstock nuotr.

Be kitų siūlymų, projekte numatyta panaikinti parkavimo apmokestinimo išimtį dalijimosi paslaugų teikėjams. „CityBee“ ir „Bolt Drive“ atstovų teigimu, šis žingsnis stabdytų Klaipėdos miesto darnaus vystymosi ir judumo priemonių plėtrą. Geresnės sąlygos tvarius sprendimus siūlantiems verslams padeda pasirūpinti gyventojų mobilumu mieste, todėl kai kurie miestai taiko įvairias skatinančias sąlygas ir taip skatina automobilių dalijimosi verslų veiklos plėtrą.

Jei sprendimas bus priimtas, jau kitų metų vasarą „CityBee“ ir „Bolt Drive“ turės susimokėti atnaujintą parkavimo mokestį.

„Suprantame Klaipėdos miesto savivaldybės siekį judėti darnių sprendimų link. Visgi, svarbu įsivertinti ir tai, kad numatomos priemonės verslus, užtikrinančius patogų judėjimą aktyviam miesto gyventojui ir orientuotus į taršos mažinimą miestuose, paveiks neigiamai“, – sako „CityBee“ vadovė Greta Januškaitė-Karvelienė.

Prisideda prie taršos ir spūsčių mažinimo

Svarstomo projekto aiškinamajame rašte teigiama, kad viena iš priežasčių keisti rinkliavos dydžius yra stovėjimo vietų užimtumas, kuris nemažoje dalyje gatvių piko metu viršija 85 proc., taip pat siekiama mažinti ir taršos problemą.

Bendrovės nuotr./CityBee
Bendrovės nuotr./CityBee

G.Januškaitės-Karvelienės teigimu, dalijimosi platformų teikiamos paslaugos pasižymi sprendimais, padedančiais šių tikslų siekti – prisideda prie taršos miestuose mažinimo, padeda atlaisvinti automobilių stovėjimo vietas, pavyzdžiui, „CityBee“ automobiliai didžiąją dalį laiko yra naudojami, todėl ilgai neužima parkavimo vietų. Taip pat skatindami gyventojus atsisakyti nuosavų automobilių sprendžia ir spūsčių gatvėse problemą.

Asmeninio albumo nuotr/„CityBee“ vadovė Greta Januškaitė-Karvelienė
Asmeninio albumo nuotr/„CityBee“ vadovė Greta Januškaitė-Karvelienė

Pasak „Bolt Drive“ operacijų vadovo Lietuvoje Svajūno Aliukonio, skaičiuojama, kad vienas dalijimosi platformos automobilis pakeičia apie 17 privačių, kuriais atvykstama ar išvykstama į miesto centrą ir iš jo. Be to, dažniausiai privačios transporto priemonės yra parkuojamos darbo metu, miestų centruose, o dalijimosi automobiliai miestų centruose stovi trumpai, todėl mažėja ne tik tarša, bet ir erdvių apkrova.

Kitas aspektas yra automobilių amžius. Tiek „CityBee“, tiek „Bolt Drive“ automobilių parkas yra nuolat atnaujinamas – vidutinis transporto priemonių amžius nesiekia dvejų metų. Tai reiškia, kad automobiliai yra ekonomiški, mažiau taršūs ir draugiškesni aplinkai. Lietuvoje vidutinis privataus automobilio amžius siekia apie 12–15 m.

Siūlo pokyčius įgyvendinti palaipsniui

Pašnekovų teigimu, siekiant mažinti automobilių srautus miesto centre reikalingos gerai įvertintos ir palaipsniui priimamos priemonės. Staiga užkrovus mokestinę naštą automobilių dalijimosi platformoms, verslui bus sudėtinga padengti didesnius kaštus, todėl pirmiausia pokyčius pajus klientai.

„Jei projektui bus pritarta, dėl papildomo mokesčio didės ir bendra kelionės kaina. Išaugus kelionės kainai, tikėtina, kad paslauga taps ne tokia patraukli ir sumažės vartotojų skaičius. Traukiantis klientų ratui, gali tekti priimti sprendimą mažinti esamą automobilių parką Klaipėdoje ar net nutraukti veiklą ne sezono metu“, – teigia S.Aliukonis, „Bolt Drive“ vadovas Lietuvoje.

„CityBee“ vadovė G.Januškaitė-Karvelienė pratęsia, kad sumažėjęs automobilių parkas kels nepatogumų klientams. Tyrimai rodo, kad vartotojų pasirinkimą naudotis dalijimosi paslaugomis lemia patogumas – kaip arti buvimo vietos yra laisvas automobilis.

„Kuo didesnis dalijimosi paslaugų transporto priemonių prieinamumas, tuo didesnė tikimybė, kad gyventojai atsisakys nuosavų automobilių. Prieinamų automobilių kiekiui sumažėjus arba nutolus nuo miesto centro – klientų kiekis sumažės. Tikėtina, kad ilgainiui veiklą bus sudėtinga išlaikyti“, – svarsto G.Januškaitė-Karvelienė.

Asmeninio albumo nuotr/Svajūnas Aliukonis
Asmeninio albumo nuotr/Svajūnas Aliukonis

Kviečia ieškoti kompromiso

Anot automobilių dalijimosi platformų, pastaraisiais metais Klaipėda buvo atvira inovatyvių ir darnių judumo paslaugų teikėjams. Taikomos apmokestinimo išimtys pritraukė dalijimosi paslaugų teikėjus ir skatino darnų judumą mieste.

Dalijimosi paslaugų atstovai teigia, kad panaikinus lengvatą, plėtra mieste gali sulėtėti, veiklą gali tekti net nutraukti.

„Tikimės, kad bendradarbiaudami su Klaipėdos miesto savivaldybe rasime bendrą sprendimą, palaikantį tvarius sprendimus mieste“, – sako „Bolt Drive“ vadovas Lietuvoje S.Aliukonis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis