Automobilis pas klientą atvažiuotų pats
Pasak „CityBee“ vadovo Kristijono Kaikario, „CityBee“ komanda visada aktyviai domisi inovacijomis mobilumo bei technologijų rinkose, stengiasi užmegzti ryšius su panašiai mąstančiais startuoliais visame pasaulyje. Pradėjus kalbėtis su „Qibus“, išaiškėjo, kad šios kompanijos sukurtos technologijos panaudojimo galimybės yra itin didžiulės.
Pirmiausia tai sutaupytų nepaprastai daug resursų ir optimizuotų parko valdymo procesus.
„Ši technologija leistų greičiau ir lengviau tolygiai paskirstyti automobilius miestų rajonuose ar juos operatyviai susigrąžinti iš vietų, kur maža paklausa. Tokiais atvejais nebereiktų siųsti dviejų žmonių su automobiliu, kad būtų parvarytas vienas mūsų parko automobilis. Tuo pasirūpintų nuotolinis vairuotojas. Jis vienas galėtų aptarnauti šimtus mūsų automobilių“, – tvirtina „CityBee“ vadovas Kristijonas Kaikaris.
Ši pažangi technologija teikiamą judumo paslaugą pavers dar patrauklesne. Nuotoliniu būdu valdomas automobilis klientui gali būti pristatytas esant blogoms meteorologinėmis sąlygomis, pavyzdžiui, smarkiai lyjant ar esant dideliam šalčiui. Galiausiai, įvairiose sudėtingose situacijose, tokiose kaip žiemą sniege užstrigus automobiliui, į pagalbą klientui gali atskubėti nuotoliniu būdu prisijungęs kompanijos darbuotojas. Neabejojama, kad testuojant ir bandant šią technologiją, atsiras ir dar daugiau įvairių situacijų, kuriose jos panaudojimas taps nepamainomu.
Nuotolinio automobilių valdymo technologija taip pat leistų efektyviau atlikti techninį automobilio aptarnavimą, jį nuplauti, papildyti degalais ar įkrauti, padėtų efektyviau paskirstyti automobilius įvairiose lokacijose.
Nuotoliniu būdu valdomi automobiliai, kas tai?
„Qibus“ sukurta technologija kompiuterinių daviklių sistemos pagalba, transporto priemonę leidžia vairuoti nuotoliniu būdu iš bet kurios pasaulio vietos. Valdant automobilį nuotoliniu būdu aplinkiniams gali susidaryti įspūdis, jog automobilio niekas nevairuoja, tačiau realiu laiku per atstumą jis visada bus valdomas vieno iš „CityBee“ biure esančio vairuotojo.
„Šios technologijos nereikėtų maišyti su autonominiu ar savivaldžiu automobiliu, kuris gatvėmis teoriškai gali važiuoti be vairuotojo. Apie autonominius, kompiuterinių sistemų valdomus automobilius girdime daug, tačiau artimiausiu metu šios technologijos valdomų automobilių keliuose tikrai dar neturėsime. Tuo tarpu nuotoliniu būdu valdomi automobiliai jau nebe ateitis, o realybė, kuri apjungia technologijas ir yra išeitis situacijose, kada žmogaus įsikišimas ir pagalba vairuojant yra būtini. Pradėję dalykinius pokalbius su vienu didžiausių automobilių dalijimosi parkų Europoje, „CityBee“ supratome, kad Lietuvoje yra itin palankios sąlygos sėkmingam tokio projekto įgyvendinimui. „CityBee“ yra naujų technologijų ir inovacijų ieškanti kompanija, Lietuvoje veikia puikus ryšys, šalį valdo į ateitį orientuota pažangi Vyriausybė, tad čia yra viskas, ko reikia bendram ir sėkmingam projektui“, – sako „Qibus“ kompanijos įkūrėjas Zach Forester.
Kelias į inovacijas – bendradarbiavimas
Inovatyvią technologiją jau netolimoje ateityje norima naudoti daugumoje „CityBee“ automobilių. Prie šio projekto sėkmės Lietuvoje prisidėjo ir prisideda savo sričių profesionalai, technologijų vizionieriai: nuotolinių valdymo sistemų testavimą atlikusios komunikacijos lyderės „Telia“, „Tele2“, „Bitė“, didžiausias Japonijos automobilių gamintojos „Toyota“ pardavimo ir techninio aptarnavimo centras Lietuvoje „Tokvila“, parinkęs nuotolinio valdymo technologijai tinkamiausią automobilį, draudimo bendrovė „Compensa Vienna Insurance Group“, kuriai teko nemenkas iššūkis, pirmą kartą įvertinti ir apdrausti šia technologija valdomą automobilį.
„Lietuvoje veikia ypatingai greitas ir patikimas mobilusis internetas. Turimo greičio ir delsos visiškai pakanka, kad automobilis būtų saugiai valdomas nuotoliniu būdu ir riedėtų šalies keliais. Tai jau leidžia padaryti šalyje veikiantis 4G internetas, o atsiradus 5G mobiliajam internetui ši inovacija tikrai taps kasdieniu reiškiniu“, - sakė Petras Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius Lietuvai ir Baltijos šalims.
„Trečius metus draudžiame visą „CityBee“ automobilių parką, laikomės pozicijos, kad draudimo paslaugos turi atitikti šiuolaikinio verslo ir vartotojo poreikius. Taigi, pasiūlėme draudimą ir pirmajam per nuotolį valdomam automobiliui Lietuvoje. Įvertinome technologijos ypatumus, kad automobilis bus per nuotolį valdomas kvalifikuotų specialistų komandos, esminių skirtumų nuo įprastai valdomo automobilio draudimo prasme nematome. Draudimo pasiūlymą pateikėme atsižvelgdami į planuojamą naudojimo intensyvumą, teritoriją, naudojamas saugumo priemones“, – sako „Compensa Vienna Insurance Group“ Produktų ir rizikos valdymo departamento vadovas Linas Laugalis.
Sėkmingam šio projekto įgyvendinimui reikės ne tik glaudaus tolimesnio suinteresuotų verslo partnerių darbo, tačiau ir Vyriausybės indėlio, priimant technologinę pažangą atitinkančius teisės aktų pakeitimus. Geranoriškas valstybinių institucijų įsitraukimas ir bendradarbiavimas su verslu skatina inovacijų diegimą kasdieniame mūsų gyvenime.
„Noriu pasveikinti Lietuvoje startuojančią naują susisiekimo technologiją – nuotoliniu būdu valdomus automobilius. Šią savaitę išbandžiau pats, automobiliu važiuojant Gedimino prospektu. Pradėję ją naudoti Lietuvoje, būsime pirmieji Pabaltijyje naudojantys tokią technologiją paslaugų srityje. Džiugu, kad nuo pirmojo mūsų pažintinio pokalbio su „CityBee“ praėjo ne tiek ir daug laiko ir bendro darbo dėka šiandien jau galime pristatyti tokius automobilius Vilniaus gatvėse. Ši technologija ir jos didelės panaudojimo galimybės išsamiau bus pristatytos šį ketvirtadienį prasidedančiame Transporto inovacijų forume, į kurio atidarymą kaip tik ir planuoju atvykti tokiu būdu“, – sako Susisiekimo ministras M.Skuodis.