„Esame viena pirmųjų automobilių dalijimosi paslaugas teikiančių bendrovių pasaulyje, tapusia tarpmiestinio susisiekimo rinkos žaidėja. Savo turimų automobilių skaičiumi prilygstame didžiausioms Danijos, Vokietijos ir net Didžiosios Britanijos automobilių dalijimosi paslaugas teikiančioms bendrovėms.
Panorome sujungti du pagrindinius Lietuvos miestus, sujungti Kaune ir Vilniuje gyvenančius draugus ar palengvinti susisiekimą viename mieste dirbantiems, o kitame gyvenantiems asmenims“, – sako keletą metų jau Lietuvoje veikiančios „CityBee“ direktorius Aurimas Drūtys.
Galimybė dalijimuisi skirtu automobiliu keliauti iš vieno miesto į kitą, neturint jo grąžinti į konkrečią vietą, ypač pasitarnaus Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos metu.
Pasak jo, nuo šiol Vilniaus ir Kauno miestų gyventojai „CityBee“ galės naudotis tarpmiestinėms kelionėms. Paėmus automobilį Vilniuje jį be vargo bus galima palikti Kaune ir atvirkščiai.
Galimybė dalijimuisi skirtu automobiliu keliauti iš vieno miesto į kitą, neturint jo grąžinti į konkrečią vietą, ypač pasitarnaus Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos metu, kai vasarą, 35 dienas, skrydžiai bus nukreipiami į Kauno oro uostą, o susisiekimas tarp didžiųjų Lietuvos miestų taps itin aktualus.
Be to, Kauno oro uoste taip pat atsiras vietos „CityBee“ automobiliams, nes atstumas nuo Karmėlavos iki Kauno miesto centro yra nemažas, o susisiekimas nėra maksimaliai patogus.
Kauno miesto savivaldybės vicemeras Povilas Mačiulis teigia, kad tokia paslauga išties palengvins keliones gyventojams.
„Į tarpmiestinio susisiekimo rinką įžengia žaidėjas, siūlantis keliauti kur kas patogiau: nesitaikant prie tarpmiestinių autobusų ar traukinių išvykimo laiko, o tiesiog sėdant į automobilį. Kaunas – vienas patraukliausių miestų gyvenimui, tačiau ne paslaptis, kad nemažai kauniečių kasdien keliauja į Vilnių darbo reikalais ar tiesiog į renginius, konferencijas. Nauja paslauga – ir patogi, ir miestų bendrystę skatinanti galimybė“, – sako P.Mačiulis.
Anot „Go Vilnius“ vadovo Dariaus Udrio, Vilnius ir Kaunas turtingi organizuojamais renginiais ir įvairiomis iniciatyvomis, todėl patogus susisiekimas tarp šių miestų yra itin svarbus. Pavyzdžiui, vis dažniau „Žalgirio“ arenoje vyksta tarptautinio lygio pasirodymai ir renginiai. Taip pat tokia paslauga prisideda prie šalies patrauklumo didinimo: turistams kelionės tampa kur kas paprastesnės.
A.Drūtys teigia, kad naujoji paslauga suteiks galimybę gyventojams keliauti ne tik patogiau, bet ir pigiau.
„Pavyzdžiui, kelionė autobusu vienam žmogui iš Vilniaus į Kauną kainuoja apie 6 eurus. „CityBee“ Fiat 500 automobilio nuoma kelionei, priklausomai nuo to, iš kurio ir į kurį rajoną keliaujama, gali kainuoti apie 19 eurų (su prabangiausiu automobiliu – kone dvigubai), tačiau padalijus šią sumą iš 4 keleivių, galutinis mokestis vienam žmogui – kur kas mažesnis“, – sako A.Drūtys.
Vadovas teigia, kad ši paslauga bus ypač aktuali tiems, kurie gyvena viename, tačiau dirba kitame mieste. Susikooperavus su kolegomis ar draugais, kelionės taps kur kas pigesnės.
„Ši paslauga palies verslininką, gyventoją. Žmonės galės keliauti tarp Vilniaus ir Kauno ne tik per gimtadienius“, – teigė „Kaunas in“ vadovė Ugnė Urniežiūtė.
„Kai išgirdome, jog planuojamas dar patogesnis susisiekimas tarp Vilniaus ir Kauno, pasidžiaugėme, kad nuo šiol žmonėms, dėl kurių dirbame, bus patogiau susisiekti tarp šių miestų. O ir atvykus į Vilnių turistams, vilniečiai galės lengviau ir pigiau jiems aprodyti ir Kauną“, – teigė „Go Vilnius“ atstovė Inga Romanovskienė.
Vasarą planuojama Vilnių ir Kauną sujungti su pajūriu.
Ši paslauga itin naudinga bus ir iš užsienio trumpam sugrįžusiems emigrantams, kurie galės miestu judėti neturėdami savo automobilio.
Kaip teigė „CityBee“ atstovas, verslo centrai, užsienio investuotojai labai susidomėję šia paslauga, nes kitose šalyse savininkiškumas jau seniai išnykęs. Vis dėlto, krovininiai automobiliai ir elektromobiliai tarp miestų važinėtis negalės.
Vasarą planuojama Vilnių ir Kauną sujungti su pajūriu: Nida, Palanga, Klaipėda. Jei planas bus įgyvendintas sėkmingai, tikėtina, jog paslauga nuolat ims veikti ir uostamiestyje.
Tyrimas parodė, kad iki 25 proc. dalijimosi automobiliais paslaugos vartotojų noriai naudojasi ir viešuoju transportu, tad pamažu žmonės vis labiau išlaipinami iš privačių automobilių.
Neseniai „CityBee“ paskelbė, kad Vilniaus ir Kauno miegamieji rajonai tapo atskiromis zonomis, kuriose automobilius galima statyti beveik bet kurioje stovėjimo vietoje.
Vilniuje ir Kaune galima naudotis 500 „CityBee“ automobilių. Kaune jų – apie 100. Kitur Europos konkurentų parkuose – nuo 300 iki 500 transporto priemonių. Abiejuose miestuose bendrovė sėkmingai įsitvirtinusi kaip viešojo transporto dalis.