D.Zetsche perleido „Daimler“ vairą naujam vadovui

Charizmatiškasis „Daimler“ vadovas Dieteris Zetsche trečiadienį atsistatydino po trylikos metų vadovavimo, palikdamas savo įpėdinį Olą Kalleniusą spręsti problemas, susikaupusias po „Mercedes-Benz“ kūrėjos variklio gaubtu.
Dieteris Zetsche
Dieteris Zetsche / „Scanpix“ nuotr.

66 metų D.Zetsche vertinamas už tai, kad sugebėjo išsaugoti „Daimler“, sumaniai vadovaudamas bendrovei po jos atsiskyrimo nuo „Chrysler“ 2007 metais. Visgi jo įpėdiniui teks susidurti su sunkumais, kylančiais Vokietijos automobilių pramonei pereinant prie elektrinių transporto priemonių.

O.Kalleniusas, anksčiau vadovavęs bendrovės tyrimų skyriui ir perėjimo prie elektrinių transporto priemonių procesui, oficialiai perėmė vadovo postą iš D.Zetsche Berlyne trečiadienį, besibaigiant metiniam visuotiniam akcininkų susirinkimui.

D.Zetsche atsistatydinimas žymi laikmečio pabaigą, kadangi 49 metų švedas O.Kalleniusas tapo pirmuoju užsieniečiu bendrovės vadovu per daugiau nei penkis dešimtmečius.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Olas Kalleniusas
AFP/„Scanpix“ nuotr./Olas Kalleniusas

„Be D.Zetsche, „Daimler“ tiesiog nebebūtų“, – pareiškė Vokietijos automobilių tyrimų centro vadovas Ferdinandas Dudenhoefferas naujienų agentūrai AFP. – Jis išgelbėjo bendrovę nuo bankroto.“

Be įspūdingų ūsų, D.Zetsche išsiskyrė ir kitais dalykais, ne visada būdingais griežtam Vokietijos verslininkų elgesio kodeksui, įskaitant jo pomėgį dėvėti džinsus ir avėti sportinius batelius – dėl šių priežasčių verslininkas pelnė didelį populiarumą.

Jo įpėdinis O.Kalleniusas yra santūresnis ir pirmenybę teikia eilutėms bei išmaniesiems batams, o ne sportiniams bateliams.

Visgi jam teks nemažai paplušėti, nes D. Zetsche palieka keletą klausimų, kuriuos teks spręsti.

O.Kalleniusas automobilių pramonėje sukasi jau daugiau nei ketvirtį amžiaus.

„Nepatenkinti rezultatais“

Naujausi „Daimler“ pasaulinių pardavimų rodikliai atsilieka nuo rekordinių metų, o Štutgarte įsikūrusios grupės grynasis pelnas pernai sumažėjo 29 proc. iki 7,6 mlrd. eurų.

„Nesame ir nebūsime patenkinti dabartiniu pelningumo lygiu“, – pareiškė D.Zetsche savo baigiamojoje kalboje trečiadienį.

Bendrovės pelną sumažino didelės investicijos kuriant naujus modelius ir naujas technologijas, reikalingas elektrinėms ir autonominėms transporto priemonėms.

Taip pat turi būti išspręstas klausimas dėl „dyzelgeito“ skandalo padarinių.

Praėjusiais metais „Daimler“ turėjo atšaukti šimtus tūkstančių transporto priemonių dėl įtariamų manipuliacijų išmetamųjų teršalų duomenimis ir šiuo metu yra priversta dalyvauti įvairiuose teisminiuose procesuose.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Daimler“
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Daimler“

Praėjusių metų rugsėjį paskelbus apie būsimą D.Zetsche atsistatydinimą, pastaruosius aštuonis mėnesius buvęs bendrovės vadovas palaipsniui perleido įvairias savo pareigas.

Ir jei D.Zetsche epocha siejama su dyzeliniais varikliais, O.Kalleniusui teks vadovauti bendrovei pereinant prie elektra varomų transporto priemonių.

Praėjusį rugsėjį „Daimler“ priklausanti „Mercedes“ Stokholme pristatė savo pirmąjį elektrinį EQ markės visureigį.

Visgi ateityje dar teks priimti sudėtingų sprendimų. Be to, bendrovei teks įgyvendinti sąnaudų taupymo programą, dėl kurios gali tekti panaikinti tūkstančius darbo vietų – su šiomis problemomis susidūrė ir kitos automobilių pramonės milžinės, tokios kaip „Volkswagen“ ir „BMW“.

„Turime sumažinti išlaidas ir padidinti efektyvumą visoje bendrovėje“, – ragino D.Zetsche.

Tuo tarpu akcininkų ketinama prašyti balsuoti dėl „Daimler“ reorganizavimo į patronuojančiąją bendrovę, suteikiant daugiau autonomijos jos trims padaliniams: automobilių ir furgonų, vilkikų ir autobusų bei finansinių ir skaitmeninių paslaugų padaliniams.

D.Zetsche „sukūrė tvirtą pagrindą“, pareiškė pramonės ekspertas F.Dudenhoefferas, turėdamas galvoje, kad daugelyje sričių „dabar tereikės tik įsibėgėti“.

„Ne tik mėsos kukuliai ir ABBA“

„Švedai gali nuveikti daugiau nei tik pardavinėti madingus baldus. Mes galime daugiau nei tik pasiūlyti švediškų mėsos kukulių ar ABBA – tereikia atsisakyti klišių“, – parašė O.Kalleniusas bendrovės tinklaraštyje prieš pradėdamas eiti naujas pareigas.

Pramonės stebėtojai teigia, kad O.Kalleniusas jau padarė savo pirmąjį svarbų žingsnį, įkurdamas bendrą įmonę su automobilių pramonės milžine „Geely“, kuri kurs naujos kartos „Smart“ automobilius Kinijoje.

Skirtingai nei D.Zetsche, O.Kalleniusas nėra laikomas dviejų vietų miniautomobilių, vadinamų „Bonsai-Benz“, gerbėju ir turės nuspręsti, kaip glaudžiai „Daimler“ bendradarbiaus su pagrindine akcininke „Geely“.

O.Kalleniusas automobilių pramonėje sukasi jau daugiau nei ketvirtį amžiaus.

49 metų švedas O.Kalleniusas tapo pirmuoju užsieniečiu bendrovės vadovu per daugiau nei penkis dešimtmečius.

Baigęs ekonomikos studijas Stokholme ir Sent Galene, O.Kalleniusas įsidarbino „Daimler-Benz“, o 2003 metais tapo britų lenktynių komandos „McLaren“ vadovu. 2009-aisiais jis buvo išrnktas „Mercedes-Benz“ padalinio Jungtinėse Valstijose prezidentu ir generaliniu direktoriumi.

2015 metais D.Zetsche paskyrė jį į bendrovės valdybą, o po dvejų metų jam patikėjo mokslinių tyrimų ir plėtros skyrių, įvardindamas kaip būsimu įpėdiniu.

Ir nors O.Kalleniusas pristato save kaip elektros transporto priemonių inovacijų čempioną, visgi naujasis „Daimler“ vadovas nevengia ir garsiai riaumojančių variklių ir išmetamųjų dujų debesų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis