„Dacia“ gyvybingumą sėkmingai demonstruoja septynių modelių linija, kuriai priklauso „Logan“, „Logan MCV“, „Sandero“, „Duster“, „Lodgy“, „Dokker“ ir „Dokker“ furgonas.
Antrus metus iš eilės Europoje „Dacia“ tapo tvirčiausiai augančiu automobilių rinkos prekės ženklu, kuriam šiuo metu tenka 2,5 proc. visos rinkos (+0,4 procentinio punkto). 2014 m. parduoti 511 362 „Dacia“ markės automobiliai. Du trečdaliai visos pardavimų apimties tenka „Sandero“ ir „Duster“ modeliams, kurių kiekvieno parduota daugiau nei po 160 000 vienetų, na o trečioje vietoje žengia „Logan“, kurio parduota beveik 100 000 vienetų.
Prancūzijos rinkoje, kur „Dacia“ užima penktąją vietą, savo rinkos dalį prekės ženklas padidino 0,5 procentinio punkto ir dabar turi 4,9 proc. visos rinkos. Pasiekti tokių gerų rezultatų ypač padėjo „Duster“ ir „Sandero“ sėkmė (pastarasis – trečias perkamiausias fizinių asmenų automobilis).
Ispanijoje, kur „Sandero“ yra perkamiausias fizinių asmenų automobilis, „Dacia“ rinkos dalis išaugo 0,7 procentinio punkto ir dabar siekia 4,7 proc.Iš viso šioje šalyje įregistruoti 45 986 nauji šios markės automobiliai.
Ir kitose šalyse „Dacia“ muša pardavimo apimčių ir rinkos dalies rekordus. Italijoje „Dacia“ rinkos dalis yra 2,7 proc., įregistruota beveik 40 000 naujų automobilių, o Jungtinėje Karalystėje vos per dvejus metus nuo atėjimo į rinką „Dacia“ jau atsirėžė beveik 1 proc. visos rinkos. 2014 m. šioje šalyje „Dacia“ pritraukė 23 862 naujus klientus.
„Dacia“ rinkos dalis didėja ir visose Viduržemio jūros regiono šalyse. Praėjusį sausį prekės ženklas žengė į Izraelio rinką: Telavive iškilmingai atidarytas pirmasis salonas. Izraelio rinkoje bus parduodami keturi modeliai: „Duster“, „Sandero Stepway“, „Lodgy“ ir „Dokker“.
Po Jungtinės Karalystės, Airijos, Danijos, Norvegijos , Kipro ir Maltos, kur „Dacia“ įžengė 2013 m., Izraelis yra 44-oji „Dacia“ prekės ženklo rinka.
„Dacia“ stabiliai ir sėkmingai klesti nuo pat „Logan“ pasirodymo rinkoje. Šiandien „Dacia“ prekės ženklas – vienas tvirčiausių „Renault“ įmonių grupės ramsčių. Trumpai pažvelkime į tą įspūdingą jo sėkmės, apie kurią šio amžiaus pradžioje niekas net nesvajojo, istoriją.
1999 m. bendrovė „Renault“ įsigijo 51 proc. „Dacia“ įmonės akcijų ir ėmėsi įgyvendinti du projektus: modernizuoti automobilių gamyklą Rumunijoje ir tuo pačiu metu – projektuoti ir kurti visiems prieinamą transporto priemonę, kuri būtų gaminama irgi Rumunijoje. Tais pačiais metai oficiali pradėta įgyvendinti X90 („Logan“) programa.
Nuo 1999 m. iki 2004 m. „Renault“ įmonių grupė į visapusišką „Dacia“ modernizavimą investavo 489 mln. eurų. Per tą patį laikotarpį „Renault“ padidino ir jai priklausančio „Dacia“ akcinio kapitalo dalį (2000 m. – iki 81,4 proc., 2001 m. – iki 92,72 proc. ir 2003 m. – iki 99,43 proc.) bei ėmėsi dviejų produktų gamybos (2000 m. – „Supernova“, o 2003 m. – „Solenza“), kurie prancūzų ir rumunų komandoms suteikė puikią bendro darbo galimybę tuo metu, kai rengtasi pateikti rinkai naująjį „Logan“.
Prieš 10 metų, likus vos kelioms dienoms iki Paryžiaus automobilių parodos, 2005 m. birželio mėn. „Renault“ oficialiai paskelbė apie tai, kad į Prancūzijos rinką žengia naujas prekės ženklas – „Dacia“. O pirmasis naujosios „Dacia“ epochos modelis ir buvo „Logan“. Siekta, kad naujasis sedanas būtų paprastas, šiuolaikiškas ir patikimas. 7500 EUR pradinė „Logan“ kaina reiškė neturintį sau lygių pasiūlymą gana nebrangiai įsigyti erdvų automobilį ir tuo pačiu skelbė apie tikrą revoliuciją automobilių gamybos pramonėje.
Siekiant, kad visas kūrimo procesas suktųsi apie tris pagrindus žodžius – paprastas, šiuolaikiškas ir tvirtas – projektavimas ir konstravimas nuo visiškai naujos starto linijos. Vos spėjęs pasirodyti rinkoje, „Logan“ užkariavo automobilių mėgėjų simpatijas. Kartu su „Logan“ pateikimu rinkai įgyvendintas naujas ekonominis modelis irgi buvo unikalus ir atitiko tuo metu atsirandantį klientų poreikį „sudaryti gerą sandėrį“. Visa tai tapo puikia dirva, suteikusia sąlygas „Dacia“ prekės ženklui suvešėti „Europoje ir Viduržemio jūros regiono šalyse.
Svarbiausios „Dacia“ datos:
- 2005 m. Ženevos automobilių parodoje pirmą kartą parodytas modelis „Logan“, kuris tais pačiais metais pradėtas pardavinėti ir Europos rinkoje.
- 2006 m. Rumunijos ir Bulgarijos rinkai pateiktas „Logan MCV“.
- 2007 m. atidarytas „Renault Technology Romania“ technikos mokslinių tyrimų centras. „Logan MCV“ pateiktas Europos ir Šiaurės Afrikos šalių rinkoms.
- 2008 m. rinkai pateiktas „Logan“ pikapas ir „Sandero“.
- 2009 m. rinkoje pasirodo „Sandero Stepway“.
- 2010 m. į rinką žengia „Duster“.
- 2012 m. liniją papildo du automobiliai: šeimyninis kompaktiškas MPV „Logan“ ir „Dokker“ furgonas ir jo keleivinė versija.