Pasak agentūros Transporto paslaugų skyriaus vadovo Evaldo Morkūno, konkurso dalyviai turės pasiūlyti kuo platesnę teritoriją visoje Lietuvoje.
„Tai bus vienas iš konkurso atrankos kriterijų, kad potencialūs operatoriai varžytųsi dėl miestų ir vietovių skaičiaus, kur jas įrengti. Kuo daugiau pasiūlys, tuo daugiau balų gaus konkurso metu“, – BNS sakė E.Morkūnas.
Teisminius ginčus su valstybe pernai baigusios bendrovės „Danpower“ užsakymu pagamintų stotelių operatoriaus konkursą planuojama skelbti lapkritį, šią savaitę paskelbtos jo specifikacijos.
Pasak E.Morkūno, laimėjusi įmonė įrengs ir prižiūrės stoteles, o už paslaugas ims tam tikrą mokestį iš vartotojų.
„Už elektros įkrovimą bus imamas mokestis, kaip ir visur kitur. Mes operatoriui suteiksime teisę naudotis stotelėmis ir jie turės už savo lėšas jas įrengti, prižiūrėti ir eksploatuoti“, – sakė E.Morkūnas.
„Operatoriai žino, išmano rinką, jie statysis ten, kur jos ekonomiškai naudingos ir būtų efektyvios. Tokiu atveju pasieksime tą rezultatą, kad būtų paskleistos stotelės po Lietuvą ir kad jomis naudotųsi“, – sakė jis.
Planuojama 100 stotelių įrengti kitų metų pavasarį. E.Morkūno teigimu, tuomet jų skaičius viršys paklausą, todėl tikimasi, kad atsiras daugiau elektromobilių.
„Einame link to, kad sukurtume labai plačią infrastruktūrą ir tada skatintume, kad atsirastų daugiau vartotojų. Stotelių bus daug, poreikius visiškai tenkins. (...) Tikimės, kad bus kažkokie spartesni žingsniai skatinant, kad įsigytų tuos automobilius“, – sakė E.Morkūnas.
Pasak jo, tikslių duomenų, kiek šiuo metu Lietuvoje yra elektromobilių įkrovimo stotelių, nėra.
Susisiekimo ministerijos duomenimis, 2014-2019 metais keliuose Vilnius–Klaipėda, Vilnius–Panevėžys ir šalia kitų valstybinių kelių įrengtos 25 stotelės. Vien Vilniuje šiuo metu veikia apie 130 stotelių.
„Danpower“ 100 stotelių įsipareigojo įrengti pagal 2018 metais pasirašytą taikos sutartį, kuria buvo užbaigti ne vienerius metus trukę teisiniai ginčai dėl įmonės investicijų į kogeneracines jėgaines Vilniuje ir Kaune.