„Su nekantrumu laukėme statybų darbų pabaigos ir džiaugiamės, kad sugrįžęs tiesioginis maršrutas Vilnius–Kaunas ir toliau užtikrins mūsų keleiviams saugią ir patogią galimybę traukiniu iš sostinės nukeliauti į Kauną ir atgal, o keliones ekologiška transporto priemone galės rinktis dar daugiau žmonių. Nuoširdžiai dėkojame visiems keleiviams, kurie laukė tiesioginio maršruto traukiniu ir visos pertraukos metu tęsė kelionę į Kauną ir atgal prie traukinio priderintais autobusais“, – sako „LG Keleiviams“ generalinis direktorius Linas Baužys.
Iš Vilniaus patogiai nukeliauti į Kauną ir atgal bus galima jau nuo gruodžio 2 d. Per dieną kursuos 40 traukinių reisų. Prekyba bilietais pradedama kitos savaitės antroje pusėje. Bilietų kainos nesikeis, o su terminuotu bilietu keleiviai galės sutaupyti iki 50 proc. nuo pilnos bilieto kainos.
Dėl Kaune vykdomų projekto „Rail Baltica“ europinės geležinkelio infrastruktūros įrengimo darbų traukinių eismas tarp Palemono ir Kauno geležinkelio stočių laikinai buvo sustabdytas nuo šių metų gegužės 22 d.
Dėl šios priežasties keleiviams buvo apribotas tiesioginis susisiekimas tarp miestų centrinių geležinkelio stočių. Iš Vilniaus Kauno kryptimi vykę keleiviai turėjo lipti Palemono geležinkelio stotyje. Tarp Palemono ir Kauno centro maršrutams „Lietuvos geležinkelių“ grupei priklausanti keleivių vežimo bendrovė „LG Keleiviams“ kartu su miesto savivaldybe organizavo specialius užsakomuosius reisus autobusais, kurie buvo priderinti pagal viešojo transporto tvarkaraštį, kad keleiviai galėtų patogiai tęsti kelionę iki Kauno miesto centro ir atgal. Visą šį laikotarpį galiojo speciali nuolaida kelionės bilietams.
Rangos darbus „Rail Baltica“ ruože tarp Kauno ir Palemono vykdė viešąjį pirkimą laimėjusi bendrovė „Hidrostatyba“ su partneriais – „Autokausta“ ir „Leonhard Weiss OÜ“. Rangovas statybų aikštelėje užtruko ilgiau, nei buvo įsipareigojęs. Visu šiuo laikotarpiu siekiant užtikrinti patogias keliones buvo organizuojamas papildomas transportas ir maršrutai tarp Palemono ir Kauno geležinkelio stočių.
Minėtame ruože rangovas atliko unikalaus XIX amžiuje pastatyto Kauno geležinkelio tunelio rekonstrukcijos darbus: įrengė sugretintą europinės ir plačiosios vėžės geležinkelį. Tokį techninį sprendimą tunelyje Kaunas turi vienintelis pasaulyje.
Taip pat pastatyti 3 požeminiai tuneliai skirti automobiliams ir pėstiesiems. Tęsiant pradėtus darbus, jau kitais metais Kauno intermodalinis terminalas bus sujungtas su „Rail Baltica“ ir taps pagrindiniu krovinių perkrovos centru – čia bus aptarnaujami ir plačiąja, ir europine vėžėmis važiuojantys traukiniai.
„Rail Baltica“ yra didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas regione, kurio svarbiausias tikslas – integruoti Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą.
Įgyvendinus projektą regionas turės saugią, modernią, aplinkai draugišką, elektrifikuotą europinio standarto geležinkelio infrastruktūrą, kuri užtikrins patogų ir greitą susisiekimą tarp Baltijos šalių ir Europos sostinių bei mažesnių regioninių miestų.