Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Darbštus klasikinis itališkas nykštukas – „Fiat 500“

„Fiat 500“ Europos vairuotojų širdis pakerėjo praktiškumu, vikrumu ir stebėtinu erdvumu, taip pat tapo bene pirmuoju tikru miesto automobiliu.
„Fiat 500“
„Fiat 500“ / „Fiat“ nuotr.

Po Antrojo pasaulinio karo Europa šlubavo, silpna ekonominė padėtis neleido vartotojams pirkti didelių ir prabangių automobilių, kurie buvo labai populiarūs pasakiškus turtus besikraunančioje Šiaurės Amerikoje.

Matydami mažų automobilių poreikį nedidelį darbštuolį nusprendė sukurti „Fiat“. 1949 metais nuo konvejerio nuriedėjo pirmasis 500 modelis, kuris buvo dvejų durų, o variklis tūnojo priekyje. Jo galia siekė vos 13 AG, o darbinis tūris – 479 kubinius centimetrus.

Šį modelį greitai papildė universalo kėbulas. 1954 metais modelis buvo atnaujintas – kėbulas tapo lengvesnis, o variklis perkeltas į bagažinę. Toks sprendimas buvo padarytas bandant sekti „Volkswagen Beetle“ sėkmės formule, nes vokiškame modelyje variklis taip pat buvo bagažinėje.

„Fiat 500“
„Fiat 500“

„Fiat 500“ modelis pačioje pradžioje buvo populiarus ne tik Italijoje, bet ir visoje Europoje. Ir jam puikiai sekėsi konkuruoti su vokiškuoju vabalu ir britiškuoju „Mini“, tačiau 1960 metais atėjo laikas pokyčiams. Buvo pristatytas naujas, didesnis motoras. Turėdamas 499 kubinių centimetrų darbinį tūrį, naujasis „Fiat“ variklis jau pasiekdavo net 17 arklių. Be kelių vidaus ir išorės kosmetinių pakeitimų, „Fiat 500“ modelis iš esmės nekito.

Paskutinis didelis pakeitimas buvo padarytas 1972 metais – modelyje buvo pradėtas montuoti dar galingesnis 594 kubinių centimetrų variklis iš „Fiat 126“ modelio, kurį visi prisimena kaip vieną iš Lenkijos kelių simbolių. 126 modelis pakeitė 500, bet nebuvo populiarus Vakarų valstybėse, o štai Rytuose sulaukė didelio pasisekimo.

Visuose „Fiat 500“ modeliuose per 26 gamybos metus buvo montuojama vienintelė 4 laipsnių mechaninė pavarų dėžė. „Fiat 500“ sėkmę puikiai iliustruoja gamybos duomenys: iš viso įvairių modifikacijų itališkų mažylių buvo pagaminta 3,89 mln. vienetų.

1975 metais baigėsi miesto nykštuko iš Italijos gamyba, nes naujas 126 užgožė mažylio pardavimus. Tačiau 2007 metais „Fiat“ nusprendė, kad automobilių mėgėjai yra pasiruošę klasikos atgimimui – buvo išleistas visiškai naujas miesto automobilis su „Fiat 500“ vardu.

Istorija apsisuko ratu. Šeštajame ir septintajame dešimtmetyje „Fiat 500“ kovojo su „Volkswagen Beetle“ ir „Mini“, o moderniame pasaulyje „Fiat“ išvydo tuos pačius varžovus, tik irgi atgimusius naujam gyvenimui.

Klasikinio „Fiat 500“ duomenys

Kaina

Apie 5 tūkst. Eur

Maks. greitis

98 km/val.

Svoris

490 kg

Variklis

2 cil. benzininis, 479 cm3

Sukimo mom.

27 Nm esant 2 500 aps./min.

Galia

13 AG esant 4 000 aps./min.

Degalų sąnaudos

Vidutiniškai 4,5 l / 100 km

Pavarų dėžė

Mechaninė, 4 laipsnių

Varantieji ratai

Galiniai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas