Prireikia ir kapitalinio variklio remonto
Šiuolaikinės technologijos įgalino mūsų automobilius turėti savybių, apie kurias kadaise galėjome tik pasvajoti. Vis dėlto, kaip pastebi bendrovės „Akstė-servisas“ vadovas Algimantas Akstinas, dažnai tai atsigręžia prieš mus pačius, nes įvairių gamintojų automobiliai, netgi „Premium“ klasės, turi „genetinių ligų“ – konstrukcinių ypatybių, dėl kurių gedimas gali įvykti nepriklausomai nuo to, ar automobilis buvo eksploatuojamas tinkamai.
„Pavyzdžiui, yra gamintojų, kurių varikliai turi, atrodytų, labai patikimą grandininį paskirstymo mechanizmą, tačiau ta grandinė išsitampo ir pradeda kelti triukšmą, kai automobilio rida pasiekia vos 50 000–120 000 km. Pagal techninius reikalavimus keisti grandinės dar nereikėtų, tačiau, to skubiai nepadarius, ji prašoka per krumpliaračius arba nutrūksta, ir dėl to gali prireikti kapitalinio variklio remonto“, – teigia A.Akstinas.
Dalys – populiarios, o problemų daug
A.Akstino teigimu, dar vienas iš dažnai pasitaikančių automobilio vidaus gedimų yra susijęs su automatine DSG pavarų dėže. Tokia pavarų dėžė šiuo metu yra populiari tarp įvairių automobilių gamintojų, deja, dažnai susiduriama su mechaninės arba elektroninės šios dėžės dalies gedimu.
Taip pat dažnas automobilio vidaus gedimas yra susijęs su dviejų masių smagračiu.
„Tai – puikus išradimas, nes sukamieji svyravimai transmisijai perduoda minimaliai. Tokiu būdu sumažėja vibracija, o startas tampa lengvas ir švelnus. Vis dėlto, kai automobilio rida pasiekia 140 000–160 000 km, palikus variklį suktis laisvais sūkiais gali pasigirsti nemalonus garsas. Tokio gedimo šalinimas atsieina mažiausiai 800 Eur“, – įspėja A.Akstinas.
Ekspertui paantrina ir Mindaugas Balinskas, ne gyvybės draudimo bendrovės „Compensa Vienna Insurance Group“ Žalų departamento vadovas, kuris pastebi, kad automobilio vidaus gedimai gali atsieiti iki kelių tūkstančių eurų, ypač jei tai variklio sistemos sutrikimai, kurie yra bene dažniausi iš visų gamyklinių gedimų.
Salono žalos – nuo aplietų iki apgraužtų kėdžių
Kalbant apie žalas, padaromas automobilio salonui, už jas atsakingi įprastai esame mes patys. Dažnas atvejis, kad automobilyje yra valgoma ir geriama, todėl salone neišvengiamai atsiranda dėmių. Jų nepašalinus laiku, nešvarumai įsisenėja ir tampa nebeišvalomi. Pasitaiko ir atvejų, kuomet rūkant automobilyje yra netyčia pradeginami salono apmušalai. Visa tai gali smarkiai atsiliepti automobilio salono išvaizdai bei vertei.
Be šių, salone neretai pasitaiko ir dar vieno pobūdžio žala. Tai nutinka tais atvejais, kuomet automobilyje vežami dažai. „Vairuotojui staigiai stabdant – pavyzdžiui, norint išvengti susidūrimo su netikėtai į gatvę išėjusiu pėsčiuoju, dažų pakuotė atsitrenkia į automobilio dureles, nukrenta dangtelis ir salone išsilieja dažai. Salonas sugadintas, nors, pagal KASKO, įvykio nėra. Vis dėlto, jei turima vidaus salono draudimą, finansinė pagalba suteikiama“, – paaiškina M.Balinskas.
„Dažnai susiduriame ir su tokiais įvykiais, kuomet automobilio saloną apgraužia jame palikti augintiniai, dažniausiai – šuniukai. Pastaruosius tikriausiai masina skanus odos kvapas, o štai tokios „pramogos“ ištaisymas gali atsieiti ir šimtus eurų“, – priduria A.Akstinas.