VGTU automobilių inžinerijos katedros vadovas, doc. dr. Saugirdas Pukalskas sako, kad degalai, kuriais prekiaujama Lietuvos degalinėse, turi atitikti nustatytą kokybės standartą. Jei atitinka – tuomet galima juos pilti į automobilio degalų baką. Tačiau beveik kiekvienas didesnis tinklas siūlo pirkėjams dar ir degalus su multifunkciniais priedais. Kaip juos vertina ilgametę patirtį turintis mokslininkas?
Pasak doc. Saugirdo Pukalsko, nors ir naudojame kokybiškus degalus, vis tiek automobilio variklyje kaupiasi degimo proceso metu susiformavusios apnašos. Jos dengia degimo kamerą, vožtuvus. O tuomet jau gali atsirasti ir problemų. Tačiau pilant degalus su multifunkciniais priedais, dervų ir kitokių likutinių produktų lieka mažiau, todėl varikliai tarnauja ilgiau.
Priedai, pilami į degalus, nėra reglamentuojami taip, kaip benzinas ar dyzelinas. Tačiau doc. S.Pukalskas yra linkęs pasitikėti jų gamintojais:
„Juos kuria žinomos kompanijos, kurios užsiima įvairiais cheminiais degalų ir tepalų tyrimais, jos šioje srityje turi didelę patirtį. Dažniausiai didieji degalinių tinklai nusiperka išskirtines teises į tokius priedus ir naudoja tik savo degalams“.
Ar galima tikėti degalų pardavėjų teiginiais, kad degalai su priedais padeda taupyti degalus arba kad daro variklį ilgaamžiškesnį? Ekspertas paaiškina:
„Visų parduodamų degalų pagrindas yra tas pats, skiriasi tik priedai. Naudojant tik paprastus degalus, kaip jau minėjau, atsiranda nuosėdų, dėl kurių, bėgant laikui, degalų sąnaudos gali paaugti, keičiasi variklio eksploatacinės savybės. Tačiau multifunkciniai priedai neleidžia formuotis apnašoms ar nuosėdoms arba jas pašalina. Todėl ir gali sumažėti nebenaujo variklio degalų sąnaudos, jos vėl gali grįžti į ankstesnį lygį. Todėl ir sakoma, kad ilgėja variklio eksploatacijos laikas, nes degalų priedai senesniam varikliui padeda tarnauti efektyviau“.
Naudojant tik paprastus degalus atsiranda nuosėdų, dėl kurių, bėgant laikui, degalų sąnaudos gali paaugti, keičiasi variklio eksploatacinės savybės
Nekokybiški degalai gali sukelti problemų
Įstrigę žiedai, sulinkę vožtuvai, užsikimšę alyvos ėmikliai – tokios ir daugybė kitų problemų minimos interneto platybėse. Ir visas jas neva sukėlė nekokybiški degalai. S.Pukalskas sako, kad tokių gedimų priežasčių gali būti ir ne viena. Pavyzdžiui, pasibaigęs variklio resursas.
Tačiau problemų gali kilti ir dėl nekokybiškų degalų. Tarkime, nuo dyzelino su didesniu sieros kiekiu formuojasi kietos apnašos ant stūmoklių paviršiaus, degimo kameros. Jos gali pridaryti tikrai didelių bėdų: subraižyti cilindrą, sugadinti žiedus. Tačiau panašios problemos gali ištikti ir dėl nekokybiškos alyvos arba netinkamos variklio techninės priežiūros. Tarkime, laiku nekeičiama alyva praranda savo savybes – ir tepimo, ir plovimo.
S.Pukalsko manymu, daliai mažesnės pajamas turinčių vairuotojų renkantis degalus svarbiausiu rodikliu išlieka maža kaina. Ir tą nesunku paaiškinti. Tokių klientų degalinės nesuvilios nei multifunkciniais priedais, nei nemokama kava. Tačiau didelei daliai, ko gero, labai svarbu patogumas – degalinėje ir kokybiškų degalų įsipilti, ir įsigyti būtinų prekių, užkąsti.
S.Pukalsko teigimu, naujų, modernių automobilių vairuotojams vis dėlto nederėtų taupyti degalams jų kokybės sąskaita. Jeigu žmogus turi pinigų geram automobiliui, tai galėtų jų rasti ir naujos kartos degalams.
Kokias degalų savybes vertina vairuotojai
Degalinių tinklas „Baltic Petroleum“ neseniai pristatė degalus „Efekt“ su multifunkciniais priedais. Kaip teigia Arūnas Šatkus, „Baltic Petroleum“ generalinis direktorius, degalai „Efekt“ išvalo ir apsaugo variklį bei kuro sistemą nuo nuosėdų, taip prailgindami tarnavimo laiką. Taip pat mažina degalų sąnaudas, yra draugiški aplinkai. Daugiau apie degalus „Efekt“ skaitykite čia.
„Baltic Petroleum“ atliko savo klientų apklausą. Vairuotojų buvo teiraujamasi, kuri iš šių „Efekt“ savybių jiems yra svarbiausia? Iš viso apklausoje savo balsą atidavė 24 763 vairuotojai.
Įdomu, kad didžioji dalis – net 36,4 proc. balsavusių – teigė, kad jiems labai svarbu, kad degalai su multifunkciniais priedais išmeta mažiau kenksmingų medžiagų į aplinką. Pasak A.Šatkaus, šie skaičiai parodė, kokie sąmoningi yra Lietuvos vairuotojai.
Ekonominis aspektas – tik antroje vietoje. 30 proc. vairuotojų džiaugėsi, kad degalai „Efekt“ leidžia nuvažiuoti daugiau.
20,4 proc. „Baltic Petroleum“ klientų buvo svarbu, kad šie degalai su priedais išvalo nuosėdas iš variklio ir kuro sistemos.
6,8 proc. džiaugėsi, kad „Efekt“ atstato maksimalią variklio galią.
4 proc. – kad mažiau putoja.
2,37 proc. įvertino antikorozines savybes.
Išvados, pasak „Baltic Petroleum“ generalinio direktoriaus Arūno Šatkaus, itin džiuginančios. Apklausa parodė, kad vairuotojai mielai renkasi naujos kartos degalus ir suvokia, kokių privalumų jie suteikia. Apklausos rezultatai parodė, kad automobilių savininkams rūpi jų transporto priemonių techninė būklė, švari degalų tiekimo sistema. Tačiau tuo pat metu šio degalinių tinklo klientai yra sąmoningi žmonės, kuriems svarbu, ką mes paliksime po savęs ateinančioms kartoms.