Degalinių tinklas „Skulas“, kaip teigiama pranešime, nuo šių metų lapkričio 1 d. sumažino degalų kainas. Pokyčiai gana žymūs: benzinas A95 kainuoja 1,03 Eur, dyzelinas 0,94 Eur, o dujos 0,48 Eur. Kitų degalinių tinklų, skelbiančių kainas viešai, informaciją rasite čia. Tuo tarpu kainų viešai neskelbiančių didžiųjų tinklų degalų kainos perkopė 1 Eur ribą.
„Nekonkuruojame su didžiausiais tinklais, idėja buvo įgyvendinta todėl, kad padarytume vienodas kainas juridiniams ir fiziniams klientams“, – sako degalinės atstovai. Pasak jų, juridiniai klientai konkuruodavo dėl nuolaidų. Pavyzdžiui, kodėl vienam nuolaida šeši centai, o kitam tik penki? Logiška, kad lojalesni, arba tiesiog daugiau degalų sunaudojantys klientai, gauna didesnes nuolaidas, tačiau vartotojams tokia sistema gana nepatogi, todėl degalinių tinklas, turintis vieną degalinę Vilniuje ir aštuonias visoje Lietuvoje, nutarė, kad visi klientai vienodai svarbūs ir kainos tapo vienodos.
„Faktas, kad vieni klientai sunaudoja daugiau už kitus, bet toks požiūris klientui nepatogus. Todėl nusprendėme sudaryti vienodas sąlygas visiems, ir įmonėms, ir fiziniams asmenims. Nes fiziniai asmenys nuolaidų beveik negaudavo, o dabar galės piltis iki 10 centų pigiau“, – sako degalinių projektų vystytojas Benas Majauskas ir patikina, kad svarbiausias verslo principas yra, kad abi pusės būtų patenkintos.
Tyrimai parodė, kad įprastai vienas klientas turi trijų centų nuolaidą bet kokioje Lietuvos degalinėje. Vidutiniškai žmogus įsipila du pilnus automobilio bakus per mėnesį. Tai yra apie šimtas litrų, tuomet jis sutaupo apie 4–10 eurų per mėnesį.
Ar nuolaidos – tik skambūs šūkiai?
Pasak degalinių tinklo atstovų, nuolaidos dažnai yra šiek tiek savęs ir, svarbiausia, klientų apgaudinėjimas, nes degalinės stendas rodo vieną kainą, bet kiekvienas asmuo turi skirtingą nuolaidą, tad to paties litro kaina yra skirtinga kiekvienam klientui. Daug patogiau ir pardavėjui, ir pirkėjui, kai galutinė kaina matosi ant reklaminio stendo ir ji gerokai mažesnė nei visur kitur taikant nuolaidas.
Daug patogiau ir pardavėjui, ir pirkėjui, kai galutinė kaina matosi ant reklaminio stendo.
Pasak B.Majausko, degalų savikaina yra labai panaši, kainų skirtumas yra tik pelno skirtumas. Daugelis žmonių galvoja, kad mažesnės kainos asocijuojasi su prastesne kokybe.
Tačiau kaip ir anksčiau, taip ir dabar „Skulo“ pagrindiniai tiekėjai yra „Orlen” gamykla Mažeikiuose – kaip ir daugelio kitų didžiausių degalinių tinklų.
Benzino kainų audros – degalinių žaidimai
„Prieš tris savaites daugelis Lietuvos degalinių dirbo su minimaliomis maržomis t.y. pelnu, tačiau logiška, kad mėnesio gale reikia atsigriebti ir pakelti kainas. Artėjant žiemai tinklai pradeda konkuruoti tarpusavyje, mano prielaida, kad vidurkis vis tiek visada panašus”, – degalinių karus komentuoja B. Majauskas.
Pavyzdžiui, Vėlinių savaitgalį ne vienas vairuotojas pastebėjo, kad degalų kainos krito, vartojimas žymiai išaugo, todėl visi pradėjo siūlyti ypač patrauklias kainas. Iš pradžių degalinės vilioja ypač žemomis kainomis, akcijomis bandydamos privilioti kuo daugiau vartotojų, o šventėms praėjus kainos vėl išauga.
Lapkričio 1-osios savaitgalis yra vienas didžiausių masinio judėjimo periodų.
„Lapkričio 1-osios savaitgalis yra vienas didžiausių masinio judėjimo periodų metuose, visi degalinių tinklai pradeda konkuruoti.
Mūsų tinklas per Vėlinių savaitgalį taip pat pasiekė rekordinius skaičius”, – sako „Skulao“ atstovai, nusprendę, kad absoliučiai visi klientai turi lygias teises į vienodai mažas kainas neatsižvelgiant į jų degalų suvartojimą.