Degalų kainos stabilizavosi, žemiau vieno euro už litrą jau nekris?

Vairuotojai pastebi, kad pastarąsias savaites degalinių švieslentėse kainos didėja kas antrą dieną. Pardavėjai tikina, kad nafta pasaulinėje rinkoje brangsta nuo sausio vidurio. Ekonomistai neguodžia: tikėtis tokių menkų kainų, kokios buvo pernai metų pabaigoje, beveik neįmanoma.
Degalinė T.Masiulio gatvėje, atsiskaitymas grynais
Degalinė T.Masiulio gatvėje, atsiskaitymas grynais / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Mažmeninėms degalų kainoms pastarąją savaitę keičiantis beveik taip pat kaip orams ankstyvą pavasarį, belieka klausti: ko gatvėse artimiausiomis dienomis bus daugiau – po vieną keleivį vežančių automobilių, pėsčiųjų, o gal dviratininkų?

Bendrovės „ORLEN Lietuva“ atstovų teigimu, nuo sausio didmeninės degalų kainos gerokai padidėjo.

„Kaina nuo sausio vidurio pasikeitė, tarkim, benzino 38 proc., jeigu neįskaičiuotume euro ir dolerio kurso svyravimo. O jeigu įskaičiuotume, tai net 48 proc., o dyzelino – 26 proc., įskaičius valiutų kursų svyravimus, – 34 proc.“, – sako „Orlen Lietuvos“ atstovas spaudai Mindaugas Linkaitis.

Pasaulinėms naftos kainoms krentant, prekybininkai aiškino, kad turi atsivežę dar brangiai pirktų degalų, tačiau vairuotojai pastebi, kad žaliavoms vos pradėjus brangti, tai iškart atsispindi degalų švieslentėse.

Prekybininkai ginasi: žmonės viską vertina psichologiškai, o kaina pasaulinėje rinkoje didėja jau senokai.

Kai brangsta, visi iškart labai greitai pamato, kad „oi, jau brangiau“. Kada pinga, tai norisi, kad tą pačią minutę ir būtų pigiau.

„Kai brangsta, visi iškart labai greitai pamato, kad „oi, jau brangiau“. Kada pinga, tai norisi, kad tą pačią minutę ir [būtų] pigiau. Iš tikrųjų taisyklė yra viena, ir aš galiu pasakyti, kad didmenos kainos žymiai anksčiau pradėjo didėti, negu tai atsispindėjo mažmeninėje prekyboje“, – tikina Naftos produktų prekybos įmonių asociacijos prezidentė Daiva Jokšienė.

Ekonomistai sako, kad kainų koreliacija tarp pasaulinės naftos kainų ir didmeninės „ORLEN Lietuvos“ kainos 2–3 dienų laikotarpiu sutampa 90 procentų, tačiau tikėtis tokių kainų, kaip 2014 metų pabaigoje, – naivu.

„Veikiausiai jos liks kur kas žemesnės, negu buvo vidutiniškai 2014 metais,

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Gitanas Nausėda
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Gitanas Nausėda

tačiau yra taip, kad mūsų vairuotojai pripranta prie mažų kainų ir mano, kad tai yra savotiškas lygis, nuo kurio bus vertinami ir ateities pokyčiai. Niekas nebeprisimins, kad degalų kainos kažkada buvo 1,5 euro, visi galvos, kad kaina buvo nukritusi žemiau euro“, – sako SEB banko prezidento patarėjas Gitanas Nausėda.

Vasarį paskelbta, kad metų pabaigoje atpigusi nafta, kartu ir degalai mažmeninėje rinkoje, į Lietuvos biudžetą leido papildomai surinkti kelis milijonus eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų