Beveik visi pagal skelbimus ar aikštelėje parduodami naudoti automobiliai yra tvarkingi, „lediniai“. Pardavėjai dažniausiai papasakoja pirkėjui tokią istoriją, kokią šis nori girdėti. Todėl dauguma automobilių – „neturėję autoįvykių, nedaug nuvažiavę ir neturintys trūkumų“. Kabutėse šis apibūdinimas parašytas neveltui.
Nes realybė yra kitokia, perkant naudotą automobilį reikia būti dėmesingiems, atsargiems ir kritiškiems.
Tipine istorija pasidalijo įmonės „Autopretenzija“ vadovas Ramūnas Mackevičius. Neseniai į jį kreipėsi naudotą „Volvo“ įsigijęs asmuo. Pirkėją sudomino skelbimų portale aptiktas 2005-ųjų metų V70 universalas, turintis mechaninę pavarų dėžę, 2,4 litro dyzelinį variklį.
Nors perkant automobilį pardavėjas aiškino, kad transporto priemonė jokių trūkumų neturi, vos ją įsigijus, ėmė aiškėti, kad net ne vienas, o daugybė automobilio agregatų neveikia tinkamai.
Automobilį atgal priėmė tik po teismo
Pirkėjas bandė kreiptis į pardavėją ir tartis dėl automobilio grąžinimo ar kompensacijos už gedimus, tačiau šis į kalbas nesileido. Tuomet pirkėjui neliko kitos išeities, kaip tik procesą pasukti teisiniu keliu.
„Turime konkretų atvejį. Žmogus nusipirko automobilį. Išlindus paslėptiems defektams mes su pardavėju ieškojome taikaus susitarimo, tačiau jis mus pasiuntė rusų karinio laivo kryptimi. Automobilio sankaba buvo susidėvėjusi, variklis apibėgęs alyva, ABS, SRS sistemos neveikė, katalizatorius išpjautas, elektronikos gedimai, pakaba netvarkinga, automobilis buvo po eismo įvykio.
Tas automobilis yra viena didelė bėda, nors pardavėjas nurodė beveik vien pliusus. Automobilis turėjo dar visai neseniai gautą techninės apžiūros pažymą. Tai įdomu, kaip ta apžiūra ten buvo atlikta, kai automobilis iš tikrųjų turėjo tiek trūkumų.