„Geely“ įmonė nupirko „Volvo“ akcijas, daug investavo į švedišką įmonę ir šiandien galime matyti pirmą akivaizdų to rezultatą – XC90.
„Mes duodam jums bet kiek pinigų, visišką veiksmų laisvę, bet jūs per 6 metus padarykit gerą mašiną“, – panašu, kad atvykę į Švediją, būtent tokią frazę „Volvo“ vadovams išpyškino kinai. Ilgą laiką bandžiusi joti ant to paties arklio ir kas trejus metus išmesdama po „naują“ modelį, kuris iš esmės neturėjo nieko naujo, tik 2015-aisiais „Volvo“ visiems pristatė išties naują automobilį – XC90. Automobilį, kuris buvo vertas ilgų laukimo metų.
(R)evoliucija
„Volvo“ iki šiol sėkmingai naudojosi saugiausių automobilių gamintojo vardu, o su naujuoju XC90 pretenduoja susirinkti ir kai kuriuos dizaino apdovanojimus. Priekinė XC90 dalis yra bene gražiausia tarp visų visureigių, tačiau šoninis siluetas ar užpakalis įspūdį palieka ne kiekvienam.
XC90 turėtų būti kiek neproporcingas, nes po „Volvo“ automobilių kapotais jau porą metų talpinami tik keturių cilindrų varikliai. Atvertus XC90 variklio dangtį, atrodo, kad laisvos vietos čia liktų dar vienai keturių cilindrų dyzelinei jėgainei, tačiau švedai pasirinko tuščią vietą po variklio dangčiu, o ne disproporciją išorėje ir erdvesnį automobilio saloną.
Interjero dizainas – kita tema, bet ir vėl maloni. Apdailos medžiagos aukštos kokybės, mygtukai malonūs liesti, ekranas centrinėje konsolėje didelis, o svarbiausia – viskas naujoviška ir kitaip, nei įprastuose „premium“ dideliuose visureigiuose.
Multimedijos valdymo revoliucija yra dalykas, už kurį „Volvo“ įeis į prabangių automobilių istorijos vadovėlius. Čia iš esmės nėra mygtukų – ant vairo jų daugiau nei centrinėje konsolėje. Viskas valdoma ekrane ir bet kokiai automobilio funkcijai pasiekti užtenka 3–4 ekrano paspaudimų. Viskas čia paprasta ir intuityvu, kaip „iPad“ planšetiniame kompiuteryje. Tai nėra keista, nes šią sistemą kūrė būtent „Apple“, o kiti automobilių gamintojai šioje vietoje turės pasitempti.
Pabandykite pirmą kartą įsėsti į naują „Mercedes-Benz“ ir ten esančiame meniu per 20 sekundžių rasti bet kokią jums reikalingą funkciją – tai neįmanoma. Pabandykite tą patį padaryti naujame XC90, ir tai pačiai funkcijai įjungti nereikės nei dešimties.
Galima prisiminti, kad „Tesla“ pirmoji sutalpino didžiulį ekraną centrinėje konsolėje ir atsisakė daugelio fizinių mygtukų, tačiau tai buvo tik nedidelio automobilių gamintojo bandymas išsiskirti iš minios. Pavykęs, tačiau nepritaikytas masiniam vartojimui.
Ekonomija madinga
„Volvo“ su šiuo modeliu atverčia naują lapą įmonės istorijoje, tad daugelis dalykų čia – nauji. Jokių užuominų į daugiau nei 4 cilindrus turinčius variklius ar mažiau nei 8 laipsnių automatines pavarų dėžes. Čia galimi du dyzeliniai, išvystantys 190 ir 225 AG, du benzininiai (254 arba 320 AG), ir vienas hibridinis variklis, išvystantis 400 AG.
Šie agregatai galios išvysto nemažai, tačiau keturi cilindrai palieka savo žymę – garsą. „Volvo“ neužsiima naujausiu automobiliniu iškrypimu, modifikuoto variklio garso transliavimu per salono kolonėles, tad su labiau „Ford Fiesta“ nei XC90 primenančiu bet kurio motoro garsu teks susitaikyti.
XC90 sveria daugiau nei dvi tonas, tad keturis cilindrus turinčių variklių montavimas į jį yra drąsus žingsnis – normalu, kad spustelėjus akceleratorių, jie pradeda žviegti.
Kita vertus, „Volvo“ nėra toks didelis gamintojas kaip „Volkswagen“ ar BMW, tad koncentravimasis į mažesnį segmentą – keturių cilindrų variklius, – jiems yra naudingesnis, nei bandymas patenkinti tiek vartotojų ekologijos, tiek galios poreikius. Itin galingi 2 litrų darbinio tūrio dyzeliniai ir benzininiai varikliai tą įrodo, tačiau apie jų patikimumą kalbėti dar anksti.
Ekonomija su „Volvo XC90“ pasiekiama ir dar vienoje vietoje – kainoje. Prieš metus, kai buvo parodytas naujasis XC90 ir užsiminta apie jo kainą, siekiančią 200 tūkst. litų, daugelis nusiminė – „Viskas, „Volvo“ perėjo į kitą kainų lygį, kur žais su BMW X5 ir „Audi Q7“.
Ne visiškai taip. Vertinant dabartine valiuta, bazinės komplektacijos XC90 kainuoja 57 tūkst. eurų, taip pat šiemet pasirodęs naujasis „Audi Q7“ – 63 tūkst. Ne toks ir didelis skirtumas, ar ne?
Vis tik skirtumas yra. Su bazinės komplektacijos XC90 automobilių snobas važinėti galėtų pridėjęs porą smulkmenų po kelis šimtus eurų. Pas „Audi“ šie reikalai truputį kitokie.
Palyginus abiejų automobilių vidaus įrangą, gauname kitokį vaizdą. Lietuvos „Metų automobilio“ konkurse dalyvaujantis XC90 turi labai daug komforto ir elektroninės įrangos bei kainuoja 65 tūkst. eurų – sunku įsivaizduoti, ko dar gali reikėti tokiam automobiliui. Kiek atsieitų panašią įrangą turintis „Audi Q7“? Daugiau nei 90 tūkst.
Kita vertus, pridėjus multimedijos sistemos paprastumą bei nežymiai didesnę salono erdvę, „Volvo“ privalumai prieš šiemet rinkoje pasirodžiusį konkurentą baigiasi.
Jeigu išbandėte XC90 ir galvojate, kad visureigiai savo valdymo savybėmis, vairuotojo patogumu ir komfortu labai pažengė į priekį, apsilankykite „Audi“ salone ir pasivažinėkite su Q7. Nesunkiai suprasite, už ką vokiečiai prašo mokėti tuos papildomus tūkstančius eurų.
Bandomojo „Volvo XC90“ techniniai duomenys | |
---|---|
Variklis | D5 dyzelinis, 1 969 cm3 |
Pavarų dėžė | 8 laipsnių automatinė |
Varomieji ratai | Keturi |
Galia | 225 AG |
Sukimo momentas | 470 Nm |
0-100 km/val. | 7,8 sek. |
Maksimalus greitis | 220 km/val. |
Degalų sąnaudos (miestas/užmiestis/vidutinės) | 6,4/5,5/5,8 |
CO2 emisija, vidutinė | 152 g/km |
Ilgis/plotis/aukštis | 4 950/1 923/1 776 mm |
Ratų bazė | 2 984 mm |
Prošvaisa | 238 mm |
Bagažinės talpa | 368-1 886 l |
Masė | 2 160 kg |
Maksimali leistina masė | 2 750 kg |
Kaina | 64 576 Eur |
Bazinio XC90 kaina | 56 888 Eur |