Galingą variklį, išskirtines technologijas ir prabangų saloną galintis pasiūlyti „Stinger“ prekybos salonus pasieks dar šiais metais. Tuomet bus atskleista ir modelio kaina.
„Skirtingai nei kiti „Kia“ modeliai, „Stinger“ mums yra tikras svajonių automobilis ir šiandien čia, Detroito parodoje, ta svajonė po sunkaus ir ilgo mūsų dizainerių ir inžinierių darbo virto realybe“, - sakė „Kia Motors Amrica“ (KMA) produktų planavimo viceprezidentas Orthas Hedrickas.
„GT koncepcinio modelio pagrindu sukurtas ir legendinėje Niurburgringo trasoje patikrintas automobilis neturi nė vienos detalės, kuri galėtų būti labiau išbaigta. Ir viso to rezultatas yra stulbinantis“, - pridūrė jis.
Iš karto dėmesį prikaustančio naujojo modelio dizainas buvo kuriamas vadovaujant „Kia Motors“ vyriausiajam dizaineriui Peteriui Schreyeriui, kuris didžiuojasi savo suburta ypač talentingų dizainerių komanda Frankfurte. Automobilio valdymo tobulinimas buvo patikėtas „Kia“ testavimo ir vystymo inžinierių grupei Korėjoje, kuriai vadovauja Albertas Biermannas. Modelio patikimumas buvo išbandytas legendinėje Niurburgringo trasoje.
Dizainas
Konceptinį modelį paversti serijiniu nėra lengva užduotis. Štai kodėl P.Schreyeris nusprendė „Stinger“ modelį kurti Frankfurto dizaino studijoje, kuri yra tikroji GT koncepcinio modelio gimimo vieta.
„Tikras „Gran Turismo“ automobilis – tai automobilis, kuris nėra įspraudžiamas vien tik į galios ir netašyto agresyvaus dizaino rėmus. Visas dėmesys yra skiriamas prabangai, komfortui ir stiliui. Taigi ir „Stinger“ modelio pagrindinė paskirtis nėra pirmam pasiekti kelionės tikslą. Jo užduotis – sukurti malonią kelionę ir pažadinti aistrą“, - pabrėžė „Kia Motors Europe“ vyriausiasis dizaineris Gregory Guillaume.
Nuo pat aptakių priekinių linijų iki gracingų galinių sparnų „Stinger“ demonstruoja tvirtą, „raumeningą“ laikyseną. „Stinger“ pasižymi ilgu variklio dangčiu ir trumpa priekine dalimi, erdvų saloną užtikrinančia ilga ratų baze bei ilga galine kėbulo dalimi. Šie dizaino sprendimai sukurią elegantiško, atletiško ir veržlaus automobilio įspūdį.
Kiti eksterjero elementai, tokie kaip ratų arkų forma su specialiomis aerodinaminėmis angomis, lygi dugno apsauga ir integruotas galinis difuzorius, pagerina aerodinamikos rodiklius. Žiūrint į automobilio galą, dėmesys krypsta į 4 ovalius išmetamuosius vamzdžius. „Kia“ simboliu tapusios „tigro nosies“ grotelės yra patogiai „įsitaisiusios“ tarp LED žibintų. Žemo profilio kėbulas, kurio linijas pabrėžia nuožulnus priekinis stiklas, sukuria greito ir veržlaus automobilio siluetą.
Automobilio salonas yra sukurtas jaudinti, stebinti ir kurti nepakartojamą komforto jausmą. Galimi ypač minkšti „Nappa“ odos apmušalai, „gilios“ sportiškos sėdynės, vairuotojo sėdynė su specialiomis oro kameromis padeda lengviau prisitaikyti bet kokio sudėjimo vairuotojui.
Horizontalaus prietaisų skydelio elementai išdėstyti taip, kad vairuotojas jais galėtų naudotis natūraliai patogiai. Centrinė konsolė intuityviai padalinta į dvi zonas: pramoginės sistemos valdymo elementai išdėstyti šalia didelio spalvoto lietimui jautraus ekrano, o klimato kontrolės valdymo jungikliai – apačioje. Priešais vairuotoją lieka oda aptrauktas vairas bei harmoningas skaitmeninių prietaisų derinys.
Didelės prietaisų skalės apjuostos metalo apdaila ir paryškintos raudonomis rodyklėmis. Spalvotas ekranas tarp jų rodo aktualią informaciją – kelionės laiką, apkrovos dydį, variklio alyvos temperatūrą ir kt.
Važiuoklė
2014 metų gruodį BMW kompaniją palikęs ir prie „Kia“ komandos prisijungęs Albertas Biermannas, vos pažvelgęs į „Stinger“ modelį, iš karto suprato, kad jo išvaizda turi būti aiški užuomina apie jo galimybes.
„Manau, kad „Stinger“ yra labai svarbus įvykis visai „Kia“ kompanijai. Todėl, kad niekas nesitikėjo tokio automobilio – ne tik šitaip atrodančio, bet ir taip važiuojančio. Tai visiškai kitoks individas visoje modelių gamoje“, - tikino jis.
Kurdami šį modelį, inžinieriai kruopščiai dėliojo visus taškus, atsižvelgdami į konkurentų sprendimus. 289 cm siekianti „Stinger“ ratų bazė ilgiu lenkia „Audi A4“, „Infiniti Q50“, „Lexus IS“, „BMW 4 Gran Coupe“ ir net „Lexus GS“ ir „Mercedes CLS“ modelius. „Stinger“ savo konkurentus taip pat nurungia bendru automobilio ilgiu (482 cm) bei pločiu (186 cm). Naujojo modelio bagažinė gerokai didesnė už savo klasės atstovų erdves bagažui. Joje yra pakankamai vietos vežti golfo lazdas ar netgi gerokai didesnius daiktus.
„Stinger“ važiuoklė, kurios 55 proc. sudaro plienas, užtikrina kėbulo konstrukcijos tvirtumą. Ši savybė lemia mažesnį triukšmo lygį salone. Priekinė „MacPherson“ ir galinė daugiasvirtė pakaba buvo suderintos taip, kad maksimaliai tiksliai reaguotų į vairuotojo veiksmus.
Valdyti automobilį padeda elektroninė pakabos valdymo sistema, geriau žinoma kaip „Dynamic Stability Damping Control“. Priklausomai nuo kelio sąlygų ir vairavimo stiliaus, „Stinger“ pakabos valdymo sistema posūkyje, siekiant pagerinti valdomumą suminkština priekinius ir sukietina galinius amortizatorius. Stabilumas važiuojant dideliu greičiu stiprinamas atvirkščiai – suminkštinus galinius ir sukietinus priekinius amortizatorius.
Pirmą kartą „Kia“ istorijoje, modelis turi 5 važiavimo režimus: „Personal“, „Eco“, „Sport“, „Comfort“ ir „Smart“.
Varomoji jėga
Jeigu važiuoklė simbolizuoja „Gran Turismo“ tradicijas, tai variklis ir jo komponentai neabejotinai atitinka automobilio dvasią. Būsimieji savininkai galės rinktis iš dviejų išilgai montuojamų variklių su turbina.
Abu varikliai šiuo metu sertifikuojami, tad jų tikslūs techniniai duomenys paaiškės netrukus. Pirmasis iš jų – standartinis 2,0 l 4 cilindrų „Theta II“ variklis, išvystantis apie 255 AG galią, esant maždaug 6200 aps./min. Maksimalus sukimo momentas siekia 352 Nm, esant 1400-4000 aps./min.
Antrasis variklis puikuosis dar geresniais rodikliais. 3,3 l „twin-turbo“ V6 „Lambda II“ variklis išvysto 365 AG galią, esant 6000 aps./min., ir siekia 509 Nm sukimo momentą, esant 1300-4500 aps./min. „Kia“ skelbia, kad 100 km/h greitį automobilis su šiuo varikliu pasiekia per 5,1 sek. bei gali išvystyti didžiausią 269 km/val. greitį.
„Stinger“ gali pasigirti antros kartos aštuonių pavarų automatine transmisija ir galiniais varančiaisiais ratais. Naujausios kartos automatinės pavarų dėžės kūrėjai tikisi, kad ji automobilių šeimininkus džiugintų greitu pavarų perjungimu ir optimizuotomis degalų sąnaudomis.
Pirmą kartą istorijoje „Kia“ modelis turės ir paprastai aviacijoje ir lenktyninių modelių varikliuose sutinkamą „Centrifugal Pendulum Absorber“ (CPA) sistemą, kuri padeda mažinti variklio vibraciją. Vairuotojai gali pavarų perjungimą patikėti automatinei sistemai arba patys jas perjunginėti, naudodamiesi prie vairo esančiomis svirtelėmis.
Pripažindama faktą, kad aistringi vairuotojai sės prie vairo esant bet kokioms oro sąlygoms, „Kia“ pirmą kartą įmonės istorijoje siūlo sedaną, kuris gali būti varomas galiniais arba visais ratais. AWD sistema gali pasigirti nauja „Dynamic Torque Vectoring Control“ sistema, stebinčia vairuotojo veiksmus ir kelio sąlygas bei automatiškai pritaikančia variklio galią ir stabdymo jėgą ratams pasirinktinai, priklausomai nuo to, kuris ratas turi geresnį sukibimą.
2,0 litrų 4 cilindrų variklį turintis modelis komplektuojamas su 225/45 R18 padangomis, o 3,3 l V6 variklį turintys galės pasigirti padangomis iš ypač tvirtos gumos - 225/40 R19 priekyje ir 255/35 R19 gale.
Galingi „Brembo“ diskiniai stabdžiai priklauso standartiniam 3,3 l variklį turinčios versijos komplektui. Standartinės įrangos sąraše taip pat galima rasti 4 stūmoklių priekines stabdžių apkabas ir 2 stūmoklių galines stabdžių apkabas.
Moderniosios technologijos ir patogumas
JAV Nacionalinės eismo saugumo administracijos duomenimis, kasmet net 100 000 policijai pranešamų eismo įvykių nutinka dėl vairuotojų nuovargio. Būtent nuovargis kasmet yra kaltas JAV dėl 1 550 žūčių ir 71 000 sužeidimų. Reaguodama į šią statistiką, „Kia“ pirmą kartą vairuotojams siūlo „Driver Attention Alert“ (DAA) sistemą, padedančia vairuotojams kovoti su nuovargiu ir išsiblaškymu. Pastebėjusi galimus nuovargio ženklus, sistema įspėja vairuotoją, kad metas atsipūsti.
Komunikacijos galimybės, pramoginė įranga bei informacijos pateikimas – ne ką mažiau svarbūs elementai. Reguliuojamo aukščio spalvotas projekcinis ekranas suteikia galimybę vairuotojui matyti reikalingą informaciją tiesiai ant priekinio stiklo. Standartinės įrangos komplektui taip pat priklauso laisvų rankų pokalbio ir belaidė telefono įkrovimo sistema, „Bluetooth“ ryšio funkcijos. Įprastai kituose automobiliuose šios sistemos yra valdomos ant vairo esančiais mygtukais.
2,0 l variklį turinti versija turi 6 garsiakalbių sistemą ir 7 colių lietimui jautrų ekraną su naujausia „Kia“ telematinės UVO sistemos versija.
3,3 l „twin turbo“ variklį turinčiai modelio versijai priklauso 9 garsiakalbių sistema ir išorinis garso stiprintuvas. Galima aukščiausios klasės „Harman/Kardon“ garso sistema pasižymi 720 vatų galia.