„Deutsche Welle“ skelbia, kad „Audi“ dar 2007 metais žinojo, kad neįmanoma legaliai atitikti Jungtinių Valstijų oro taršos nuomonių.
Vokietijos žiniasklaida sužinojo apie tai iš dokumentų, susijusių su vadinamojo „dyzelgeito“ tyrimu, kurį „Volkswagen“ stebėtojų tarybos užsakymu atlieka advokatų kontora „Jones Day“.
2007 metais vienas iš „Audi“ inžinierių kompanijos vadovybei parašė elektroninį laišką, kuriame teigė, kad atitikti amerikietiškus taršos standartus „visai nesukčiaujant“ nepavyks.
Be to, remiantis tyrimo medžiaga, keturiems pagrindiniams „Audi“ variklių kūrėjams buvo suteiktos atostogos už tai, kad jie sukūrė nelegalią programinę įrangą, leidžiančią manipuliuoti automobilių išmetamųjų dujų testų rezultatais.
Savo ruožtu „Audi“ pripažįsta, kad jos automobiliuose buvo naudojama nelegali programinė įranga, tačiau neigia tyčinio melo faktą.
Apie „dyzelgeitą“
Vadinamasis „dyzelgeitas“ kilo praėjusių metų rugsėjį, kai JAV aplinkosaugos agentūra (EPA) pranešė turinti duomenų, jog dyzeliniuose „Volkswagen“ automobiliuose įdiegta programinė įranga, leidžianti manipuliuoti oro taršus testų rezultatais.
„Volkswagen“ jau atidėjo maždaug 18 mlrd. eurų įvairios išlaidoms, susijusiomis su „dyzelgeitu“.