Tarptautiniai klientai – iš Lietuvos po visą pasaulį
„RRR.lt“ įgalina Europos autolaužynus savo prekes pateikti vienoje platformoje. Šiuo metu tokių pardavėjų skaičius viršija 2,7 tūkst. ir toliau nuolat auga.
Prie platformos jungiantis vis didesniam pardavėjų skaičiui, kartu auga prekių kiekis bei plečiasi klientų auditorija. „Autodalis tenka siųsti ir į egzotines šalis. Kartais net įsijungiu žemėlapį, kad pasitikslinčiau, kur ji yra. Tačiau didžiausias mūsų klientų ratas vis dėlto dar yra Lietuvoje, nors pirkimų atžvilgiu sparčiai vejasi Prancūzija, kur iškeliauja daugiau nei 15 proc. visų užsakymų. Vis aktyvesni tampa ir pirkėjai Italijoje, Ispanijoje, Portugalijoje. Turbūt nėra šalies, kur dar nebūtų nukeliavusi mūsų detalė,“ – pardavimų rezultatais džiaugiasi „Boso dalys“ atstovas A.Alijošius.
Kiekvieno autolaužyno siuntų geografija unikali ir priklauso nuo ardomų automobilių amžiaus bei modelių. „RRR.lt“ paslaugomis besinaudojančios įmonės „Arauta“ bendrasavininkas Aurimas Venckus vienais svarbiausių pirkėjų įvardina Prancūziją, Italiją, Vokietiją, Lenkiją, Latviją ir Skandinavijos regioną: „Pastebėjome, kad sukasi savotiškas ratas. Šalys, iš kurių parsivežame ardomus automobilius, galiausiai ir perka iš mūsų, tad tie automobiliai, tik jau kitokiu pavidalu, grįžta atgal.“
Keičiantis pirkimo įpročiams, keičiasi ir prekių paklausa
Tačiau „RRR.lt“ partnerius džiugina ne tik atsidariusios naujos rinkos. Pašnekovai tikina, kad anksčiau tradiciniais būdais pavykdavo parduoti toli gražu ne visas automobilio dalis: „Niekada nebuvo tokio susidomėjimo elektronika, tokia, kaip ABS blokais, spidometrais ir pan. Gal dėl to, kad neturėjome sistemos, padedančios lengvai atrasti prekes, o gal dėl to, kad nebuvo paklausos, jų sukaupdavome didžiulius kiekius. Vėliau tose dėžėse buvo beveik neįmanoma ką nors atrasti“ – patirtimi dalinasi Alytuje įsikūrusios įmonės „Autolinta“ direktorius Nerijus Kislius.
Partneriai tikina, kad taip pat pastebimas susidomėjimas ir smulkesnėmis, anksčiau mažai vertingomis laikytomis detalėms. Klientai ieško net durų vyrių, įvairių vamzdelių ar nedidelių apdailos elementų.
Kiti partneriai – didesnius autoparkus turinčios įmonės
Virtualios naudotų autodalių turgavietės augimu džiaugiasi ne tik autolaužynų savininkai, bet ir platus spektras kitų įmonių. Tai didesnius autoparkus turintys arba automobilių remontu, kaip pagrindine veikla, užsiimantys verslai.
„Anksčiau atsiradus poreikiui tekdavo skambinti bent keliolikai autolaužynų. Klausdavome, ar turi reikiamą detalę, jie turėdavo patikrinti garaže, jei turėdavo – išardydavo, jei ne – ieškodavome toliau. Jei detalė smulki, kainuojanti vos kelis eurus, niekas nė nesivargindavo ieškoti. Tai labai daug laiko suryjantis ir visiškai neefektyvus procesas,“ – ankstesnius darbo modelius prisimena „Kemi Service“ direktorius Žygimantas Tubutis.
Trisdešimt metų patirtį skaičiuojančio, vieno seniausių autoservisų tinklų Lietuvoje vadovas tikina, kad prie tokių metodų niekada nebegrįžtų: „Automobilių remonto srityje viskas paremta kodais. Su „Ovoko“ gavome tai, ko ieškojome – spartų procesą, t. y. užtenka įvesti kodą, kurio pagalba sistemoje rodomos visos esančios detalės. Jas galima rinktis pagal kainą, su defektais ar be ir dar pagal daugelį kitų parametrų. Taip pat pradėjus bendradarbiauti atsirado galimybė įsigyti detales čia ir dabar, o mokėti vėliau, kas mums, kaip servisui, yra tiesiog tobulas sprendimas“
Visam laikui pakitusi dėvėtų autodalių rinka
Autolaužynų savininkai ir kiti partneriai vieningai sutinka, kad dėvėtų autodalių rinka niekada nebebus tokia, kaip anksčiau. Pasak jų, siekiantys sėkmingai vystyti tokio tipo verslą privalės skaitmenizuotis ir prisitaikyti prie pasikeitusių rinkos žaidimo sąlygų.
„Sandėlis tvarkingas, į marketingą investuoti nereikia, sistemos kurti pačiam taip pat nereikia, pardavimai vyksta be didelių papildomų pastangų, o ir didžiąją dalį bendravimo su klientais taip pat administruoja „Ovoko“. Šiandien nebeįsivaizduoju, kad išvis galėtų būti kitaip, – privalumais dalinasi „Arauta“ atstovas Aurimas Venckus. – Parsigabename automobilį, vieni darbuotojai jį iškart ardo, kiti sukelia į sistemą ir iškart prasideda pirkimai. Tačiau iš visų išvardintų pliusų labiausiai norėčiau pabrėžti bendravimo su klientais dalį. Tai daug žmogiškųjų resursų reikalaujantis darbas, todėl džiaugiuosi, kad to daryti nebereikia ir galime užsiimti tuo, ką mokame geriausiai.“
Lietuviai, kuriais patikėjo pasaulis
Beveik prieš metus spaudą apskriejo žinia apie tai, kad startuolis „Ovoko“ naujausiame „A serijos“ investicijų etape pritraukė vieną didžiausių Lietuvos istorijoje 14 mln. eurų investiciją. Tąkart pagrindiniu investuotoju tapo Didžiosios Britanijos investicinis fondas „Piton Capital“.
Įmonės atstovai tikina kasmet fiksuojantys bent jau dvigubą finansinį augimą, o startuolio sėkmė stebina ir kitais įspūdingais pasiekimais – per mėnesį platformoje, kuria naudojasi 3 mln. vartotojų visame pasaulyje, patalpinama 700 tūkst. naudotų autodalių.
Pirkdami „RRR.lt“ jūs ne tik prisidedate prie žiedinės ekonomikos, mažinate CO2 išsiskyrimą, bet ir kuriate tvaresnę aplinką sau ir ateitiems kartoms.