Dideli, erdvūs, galingi ir sportiški: kam reikalingi tokie automobiliai?

Šiandieninę naujų automobilių rinką senieji šio verslo vilkai galėtų pavadinti mažų mažiausiai keista: žmonės perka didesnio pravažumo automobilius miestui, užmiesčio kelionėms, norėdami ekonomijos ir ekologijos, netgi dinamiško, sportiško važiavimo. Pastarieji norai bene labiausiai nepritampa prie aukšto, didelio ir sunkaus kėbulo, tačiau tokių automobilių rinka plečiasi. Kodėl?
KIA EV9
KIA EV9

Suderintos priešingybės populiarėja

Automobilių konstruktorius ir „Lotus“ markės įkūrėjas Colinas Chapmanas sakė, kad „galia leidžia važiuoti greitai tiesiojoje, tačiau mažesnis svoris leidžia būti greitesniam visur kitur“. Jis buvo tarsi apsėstas idėjos važiuoti kuo lengvesniais automobiliais, tad vadovavosi moto: „Supaprastink, tuomet pridėk lengvumo.“

Sėkminga „Lotus“ komandos patirtis lenktynėse patvirtino, kad jis buvo teisus. Nepasiginčysi ir su fizika. Kuo daugiau sveria automobilis, tuo didesnės išcentrinės jėgos jį veikia, taigi jis negali važiuoti taip greitai posūkiuose, taip pat jį sunkiau sustabdyti, o aukštai iškeltas kėbulas kenkia stabilumui.

Taigi tiesa yra ta, kad sportiški, geriausiai valdomi automobiliai turėtų būti maži ir lengvi, tačiau tokių modelių pasirinkimas itin kuklus, jų parduodama – tik kruopelytės viso rinkos pyrago. Ar tai reiškia, kad nėra entuziastingų vairuotojų? Anaiptol, tik dauguma jų renkasi pamatinėms sportiškumo vertybėms prieštaraujančius SUV modelius.

Didelių, galingų ir sportiškų modelių pasiūla didelė, pradedant „Porsche Cayenne“, baigiant M divizijos patobulintais BMW X, AMG ženklelį turinčiais „Mercedes GL“ ar S raide pažymėtais „Audi Q“ modeliais, po kurių variklių dangčiais besislepiantys 500 AG atrodo visiškai racionaliai. Galia ir sportiškumas ateina ir į didžiųjų elektromobilių segmentą: netrukus rinkoje pasirodys daugiau nei 500 AG turintis septynvietis „Kia EV9 GT“ modelis.

„Dideli ir prabangūs automobiliai visuomet turėjo ir turės galingus variklius, nes jiems reikia tempti didžiulį svorį, o prabanga asocijuojasi ir su pastangų nereikalaujančia dinamika, tad turėti galios rezervą – pravartu. Didelė arklio galių kaimenė dideliame prabangiame automobilyje įgauna prasmę“, – dėsto automobilių rinkos ekspertas, žurnalistas Justas Lengvinas.

Požiūris į galią pasikeitė

Vidaus degimo variklių eroje didelė galia taip pat reiškė ir išskirtinumą, nes už ją reikėjo santykinai brangiai mokėti. Didelio darbinio tūrio, bent 4 litrų, V formos ir 8 cilindrus turintis variklis yra gerokai sudėtingesnis ir kelis kartus brangesnis už įprastą keturių cilindrų agregatą. Tačiau J. Lengvinas pastebi, kad elektromobiliai tą galią padarė lengviau prieinamą.

„Pasikeitė požiūris į galią: anksčiau 150 AG pajėgumas benzininiam automobiliui atrodė kaip norma kasdieniam naudojimui, o dabar didžioji dalis elektromobilių gali pasigirti ir visais 300 AG. Automobiliai tampa dinamiškesni, o žmonės mėgsta galią ir jaudulį“, – sako J. Lengvinas.

Pavyzdžiui, norint galingo, bent 500 AG turinčio šeimyninio, 7 žmones talpinančio SUV, nebūtina žiūrėti į „Audi SQ7“ – apie tokį modelį paskelbė „Kia“. Pietų Korėjos gamintojo naujas EV9 GT SUV modelis su dviem visus ratus varančiais elektriniais varikliais išvystys 508 AG, prašmatnus ir itin erdvus elektromobilis visą šeimą prispaus prie sėdynių iki 100 km/val. spurtuodamas per 4,6 sek. Palyginimui, mažiausiai tarši įkraunamoji hibridinė SQ7 versija išvysto 483 AG ir įsibėgėja per 5 sek.

Gamintojai neslepia, kad GT modelis bus orientuotas ir į sportiškas vairavimo savybes, todėl bus gerokai patobulinta jo važiuoklė.

Dičkiai jau išmoko važiuoti dinamiškai

Televizijos laidos „Autopilotas“ naujų automobilių apžvalgininkas Egidijus Babelis aiškina, kad įsivaizdavimą, kaip turi važiuoti ir elgtis dideli automobiliai, griauna modernios technologijos, pneumatinės važiuoklės, elektromagnetiniai amortizatoriai ir kiti naujoviški komponentai.

„Anksčiau sportiškas SUV skambėjo kaip nesąmonė, tačiau dabar „Porsche Cayenne“ su keleiviais ir pilna bagažine daiktų kalnų kelyje gali vaikytis geriausius karštuosius hečbekus. Virš dviejų tonų sveriantys elektromobiliai Niurburgringo trasoje lekia kaip prie žemės prigludę superautomobiliai. Ta pati „Kia“ parodė, kad elektromobilis gali lėkti.

Išbandžius buvo sunku patikėti, koks didelis skirtumas ne vien dinamikos, bet ir valdymo bei aštrumo prasme yra tarp EV6 ir EV6 GT modelių. Tad jau apstu pavyzdžių, kad didelius ir sunkius automobilius galima priversti greitai važiuoti. Aišku, nereikėtų tikėtis iš jų gerų rezultatų tikroje trasoje, fiziką galima šiek tiek apeiti, bet jos panaikinti nepavyks. Tačiau kasdieniuose keliuose emocijos gali suteikti ir dručkiai“, – dėsto automobilių žinovas.

Vytauto Pilkausko nuotr./Egidijus Babelis
Vytauto Pilkausko nuotr./Egidijus Babelis

Minimas „Kia EV9 GT“ turės ne tik standesnę ir sportiškesnę pakabą, bet ir naujus elektromagnetinius amortizatorius, greitesnį vairo valdymo mechanizmą, didesnius priekinius stabdžius ir 21 colio ratlankius. Visa tai tam, kad didelis šeimyninis SUV būtų ne tik galingas, bet ir aštrus kelio vingiuose.

911 greitesnis, bet ne kiekvienas gali juo važinėti kasdien

E. Babelis įsitikinęs, kad joks krosoveris valdymo savybėmis, vikrumu ir teikiamomis emocijomis niekada nepralenks grynakraujų sportiškų automobilių.

„Tačiau jei turi šeimą, tenka vežiotis daug daiktų, tai „Porsche 911“ modelį geriausiu atveju galėsi išsitraukti iš garažo tik savaitgalį. O su į sportiškumą orientuotu SUV modeliu galima džiaugtis kasdienėse kelionėse“, – apie didėjantį galingų, sportiškų SUV populiarumą kalba jis.

„Reikėtų obuolius lyginti su obuoliais: „kerzai“ gal ir gali būti sportiški, bet futbolo su jais nežaisi. Tad ir tas didelis SUV niekada nebus valdomas taip, kaip 911, tačiau jie gali skirtis iš kitų konkurentų, būti aštresni ir greitesni už kitus didelius SUV“, – antrina J. Lengvinas.

Šiuolaikiniams vairuotojams gal ir nėra būtinos aštriausios važiavimo savybės ir simfonijos vertas kriokimas po variklio dangčiu didesnę dalį laiko zujant aplink miestą, tačiau noras turėti galios rezervą, jaustis užtikrintai posūkiuose ir retsykiais pasismaginti niekur nedingsta. Dabar jį gamintojai derina su tuo, kas dažniausiai būna itin svarbu – praktiškumu. Aktualu ir ekologija.

Skirmanto Lisausko / BNS nuotr./Justas Lengvinas
Skirmanto Lisausko / BNS nuotr./Justas Lengvinas

Taigi išsiplėtė galingų SUV pasiūla. Greitai populiarumo susilaukė „Tesla Model X“, „Audi e-Tron“, elektrinius galingus SUV kepa ir kiti gamintojai, tačiau visi jie – penkiaviečiai. Dabar „Kia“ toliau plečia vairuotojų akiratį ir kasdienių emocijų paletę į rinką išleisdama galingų septynviečių elektromobilių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Augalinė mityba gali būti įvairi ir skani: kviečia išbandyti nuo užkandžių iki desertų
Reklama
Tris kartus daugiau nei visa rinka: naujas „Darnu Group“ projektas fiksuoja neregėtus butų pardavimus
Reklama
Tyrimas atskleidė: „Lidl“ dažno vartojimo prekių krepšelis – pigiausias