Iš tiesų visiems yra labai svarbu ratų bazė, arba atstumas tarp priekinių ir galinių ratų ašių. Na, mums gal ir nebūtina žinoti tikslios jos reikšmės. Bet, kalbant apie automobilius, labai svarbu, kad ratų bazė būtų kuo didesnė. Dėl to šis parametras neretai naudojamas kaip atskaitos taškas, automobilius skirstant į klases.
Pavyzdžiui, kai palyginti didelis kėbulo ilgis siūlo galvoti apie didesnę klasę, bet automobilio konstrukcijos „apačioje“ tūnantį mažesnį automobilį išduoda trumpa ratų bazė.
Nesunku įsivaizduoti, kad kuo toliau tarpusavyje nutolę ratai leidžia sukurti maksimalią naudingą salono erdvę. Nes ratų arkos neišvengiamai užima galimai naudingą interjero erdvę. Jeigu pernelyg arti automobilio centro esantys priekiniai ratai gali apriboti nebent priekyje sėdinčių žmonių kojoms skirtą erdvę, galinės ratų arkos gali susiaurinti galinių sėdynių plotį arba užima ženklią dalį bagažinės tūrio. Niekas to nenori, tiesa?
Ir tai – dar ne viskas. Nuo ratų bazės ilgio tiesiogiai priklauso dar keli esminiai automobilio parametrai: svorio paskirstymas tarp ašių, važiavimo komfortas ir stabilumas. Turbūt esate pastebėję, kad mažas automobilis rieda ne taip tolygiai ir yra ne toks stabilus, kaip didelis? Didele dalimi šie skirtumai priklauso nuo ratų bazės. Ir pastebimus skirtumus gali lemti vos pora centimetrų ilgesnis atstumas tarp ratų.
Bene vienintelis šaukštelis deguto šioje medaus statinėje – dėl ilgesnės bazės sumažėjes automobilio manevringumas. Bet šiuo požiūriu nuostoliai yra visiškai nežymūs ir juos galima koreguoti, derinant priekinių ratų pasukimo kampus.
Šiuo metu kompaktinių automobilių klasėje ratų bazė įprastai siekia apie 260-264 centimetrus. Galima pastebėti, kad dar neseniai tokiais matmenimis galėjo pasigirti tik didesnės, vidutinės klasės automobiliai. Dabar kompaktinių automobilių segmente didžiausiu atstumu tarp ratų galėtų pasigirti du modeliai: „Nissan Pulsar“ bei „Mazda3“.
Ką mums suteikia lygiai 270 centimetrų siekianti jo ratų bazė? Kad tai įvertintumėte, atsisėskite į galinę sėdynę. Šiame segmente tikrai nepavyks rasti erdvesnių galinių sėdynių. Tiesą pasakius ir didesnių automobilių tarpe nebus lengva rasti tiek daug vietos. Tokius rezultatus lemia „Nissan“ konstruktorių kruopščiai apgalvotas interjero planavimas.
Po to siūlome pažiūrėti į erdvią, 385 litrų talpos bagažinę. Ji – viena didžiausių klasėje.
Dabar siūlytume sėsti prie „Nissan Pulsar“ vairo ir išbandyti šį automobilį kelyje. Aukštesnės klasės automobiliams prilygstanti ratų bazė kompaktiniam hečbekui suteikia galimybę riedėti solidžiai ir stabiliai.
Daugiau apie naująjį „Nissan Pulsar“ sužinokite apsilankę Nissan.lt