Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2020 05 15 /10:21

Magistralėje Vilnius–Kaunas permainos: skubantiems teks pakentėti, vasarą formuosis spūstys

Daugybė keliautojų, atšilus orams, link pajūrio traukia keliu Vilnius–Kaunas–Klaipėda (A1). Tačiau šiuo metu kelionės nėra tokios greitos, kaip norėtųsi – dar praėjusiais metais pradėta A1 kelio rekonstrukcija įsibėgėja ir iki 2021 m. vasaros atkarpa Vilnius–Kaunas virs tikra automagistrale, bus galima važiuoti greičiau.
Magistralės A1 remontas
Magistralės A1 remontas / Žilvino Pekarsko / 15min nuotr.

Kokie iššūkiai laukia vairuotojų?

Kaip teigia Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) darbuotojai, įgyvendinant A1 kelio ruožo nuo 10 iki 95 km projektą, rekonstrukcija vykdoma 5-iuose skirtinguose kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožuose: nuo 10 iki 18,1 km, nuo 18,1 iki 27,56 km, nuo 27,56 iki 56,96, nuo 56,97 iki 87,44 km ir nuo 87,44 – 95 km.

Pagal sutartis, keturių ruožų darbų pabaiga numatoma 2021 m. gegužę, vieno – 2021 m. liepą.

Dažniausi eismo ribojimai – susiaurėjusi važiuojamoji dalis, greičio ribojimas iki 70 km/val., uždaryta viena eismo juosta. Dabar didelių nepatogumų vairuotojams tai neturėtų sukelti, tačiau padidėjus automobilių srautams vasarą, tikėtina, kad vairuotojams teks apsišarvuoti kantrybe.

Pasak LAKD specialistų, be šių 5 sutarčių A1 trasoje iki Kauno dar yra šie įgyvendinami projektai:

  • „Valstybinės reikšmės magistralinio kelio Nr. A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožo nuo 100,47 iki 101,79 km kapitalinis remontas“ (Mega), pabaiga planuojama iki 2020 m. gegužės mėn. pabaigos;
  • „Valstybinės reikšmės magistralinio kelio Nr. A1 Vilnius-Kaunas-Klaipėda ruožo nuo 99,29 iki 100,47 km rekonstravimas“ (Meškinio tiltas), pabaiga planuojama 2021 m. rugsėjo mėn.

Iki pat A1 kelio rekonstrukcijos pabaigos nėra numatyta jokių apylankų, eismas vyks A1 keliu su apribojimais, apie kuriuos atnaujinta informacija skelbiama www.eismoinfo.lt.

Atliekami parengiamieji darbai

Kaip teigia LAKD Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vadovė Aušra Ramoškaitė, šioje kelio atkarpoje jau pradėti parengiamieji darbai.

„Šiuo metu jau yra įrenginėjamos tinklo tvoros nuo laukinių gyvūnų, platinamas kelias, kad būtų galima įrengti greitėjimo ir lėtėjimo juostas, atliekami požeminių pėsčiųjų perėjų įrengimo darbai, sankryžų ir nuovažų įrengimo darbai, įrengiami atitvarai.

Taip pat numatytas pėsčiųjų – dviračių takų ir perėjų skirtingame lygyje įrengimas, greičio valdymo ir įspėjimo sistemų įrengimas, apšvietimo įrengimas bei kiti darbai“ , – teigia A.Ramoškaitė.

Po rekonstrukcijos bus užtikrintos saugios eismo sąlygos ir leistinas 110 km/val. greitis žiemą bei 130 km/val. vasarą.

Intensyviausias Lietuvos kelias

Rangos sutartis pasirašyta su 2 rangovais: AB „Kauno tiltai“ tvarkys keturis ruožus, o UAB „Fegda“ – vieną. Bendra viso projekto vertė – apie 42,6 mln. eurų.

Kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože nuo Vilniaus iki Kauno yra didžiausias transporto srautas ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos (Latvija, Estija) šalyse. Vidutinis metinis eismo intensyvumas šioje kelio dalyje siekia apie 30 tūkst. automobilių per parą.

Tiesa, darbai nebus vykdomi sutartyje numatytu 2020 m. gruodžio 15 d. – 2021 m. kovo 15 d. laikotarpiu, kuomet bus technologinė pertrauka.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?