Laikai, kad raktelis buvo įkišamas į spynelę, pasukamas ir variklis užsivesdavo – praeityje. Dabar naujuose prabangiuose automobiliuose tokių mechaninių procesų nebėra – užtenka su savimi turėti raktelį, kurį aptinka mašinos „smegenys“.
Visgi, apie tokį Anglijos universitete dirbantį mokslininką sužinojusi „Volkswagen“ kompanija nebuvo patenkinta. Vokiečiai kreipėsi į teismą su prašymu ponui Flavio Garcia uždrausti dalintis jo moksliniais tyrimais. Kalba eina būtent apie sudėtingą algoritmą, kuriuo per tam tikrą kompiuterinę įrangą pasinaudojus, be didesnių pastangų galima užvesti mašinos variklį.
„The Guardian“ teigimu, „Porsche“, „Audi“, „Bentley“, „Lamborghini“ automobiliai nuo to nėra apsaugoti. Todėl teismas nusprendė, kad mokslininko sukaupta informacija paviešinimo atveju galėtų smarkiai padidinti minėtų markių automobilių vagysčių riziką.
Dėstytojui teismas uždraudė bet kokiomis aplinkybėmis dalintis šia informacija. Teigiama, jog kartu su šiuo mokslininku prie tyrimo buvo prisidėję ir du kriptografijos ekspertai iš vieno Olandijos universiteto.
Mokslininkai teigė, kad jų projektas buvo visiškai legalus, o jie dirbo su atsakomybe bei neturėdami jokių finansinių ketinimų. „Tai buvo akademinis projektas“, – teigė jie, norėję parodyti, kad automobilių apsauga yra toli gražu ne tobula ir kad ją reikia tobulinti.
Verta pažymėti, kad trijulė rėžė ir vieną labai taiklų argumentą: „žmonės turi teisę pamatyti, kokia jų automobilių apsaugos sistema yra pažeidžiama. Priešingu atveju, automobilių pramonės specialistai ir vagys žinos, kad apsauga yra silpna (yra aibė jos apėjimo būdų), tačiau žmonės – ne.“ Kitaip sakant, gamintojai (šiuo atveju – „Volkswagen“ grupė) nenori pripažinti, kad jų automobiliai yra lengvai pavagiami, tačiau jeigu algoritmas būtų išpublikuotas viešai, gamintojas neturėtų kur dėtis – jis privalėtų kažką keisti.
Negana to, specialistai iš Anglijos ir Olandijos universitetų atskleidė, kad tyrimą jie pradėjo prieš ketverius metus, rinkdami duomenis iš viešai internete paskelbtos informacijos.