15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti

Draudikai atsako kas svarbu, norint išvengti susidūrimų su viešuoju transportu

Viešasis transportas yra neatsiejamas kelių eismo dalyvis, turintis tam tikras taisykles, kurių privalu laikytis tiek kitiems kelių eismo dalyviams, tiek ir viešojo transporto vairuotojams. Visgi, nelaimingų nutikimų keliuose neišvengiama kiekvieną mėnesį. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, pasitaiko įvykių, kurių nuostoliai viršija 3 tūkst. eurų, o šiemet jau išmokėtos sumos siekia beveik 200 tūkst. eurų sumą, rašoma pranešime spaudai.
Avarija Panevėžyje
Avarija Panevėžyje / Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr.

„Lietuvos draudimo“ duomenys rodo, kad per šių metų pirmuosius devynis mėnesius yra skaičiuojamas susidūrimų su viešuoju transportu nuostolių sumų augimas, kuris siekia net 10 proc., lyginant su pernai metų tuo pačiu laikotarpiu.

„Šiemet žalų yra šiek tiek mažiau, tačiau sumos didesnės daugiau nei 20 tūkst. eurų. Taigi ir žalų vidurkis yra didesnis – šiemet jis beveik siekia 1,2 tūkst. eurų sumą. Tam įtakos gali turėti augančios automobilių serviso paslaugų kainos. Iš viso jau išmokėta daugiau nei 193 tūkst. eurų suma, siekiant padengti nuostolius, automobiliams susidūrus su autobusais bei troleibusais“, – komentuoja „Lietuvos draudimo“ Operacijų departamento vadovas Artūras Juodeikis.

Šiais metais daugiausiai nelaimingų nutikimų, susidūrus automobiliui ir viešajam transportui, yra fiksuota Kauno mieste.

„Net 42 proc. nelaimingų nutikimų fiksuojama Kauno mieste. Antroje vietoje yra Vilniaus miestas, kuriame užfiksuota 27 proc. visų susidūrimų dalis. Klaipėdoje – beveik 15 proc.“, – sako A. Juodeikis.

Anot jo, kelyje išties labai svarbu laikytis Kelių eismo taisyklių (KET) ir pastebi, kad lengvųjų automobilių vairuotojai gana dažnai pamiršta, jog autobusai bei troleibusai mieste turi tam tikrų privilegijų. Artūras Juodeikis taip pat pastebi, kad svarbu nepamiršti ir elementarios vairavimo kultūros bei pagarbos abiem šalims.

„Kelių eismo taisyklės nurodo, kad gyvenvietėje vairuotojai privalo duoti kelią maršrutiniam transportui, kuris pradeda važiuoti iš stotelės. Žinoma, viešojo transporto vairuotojai taip pat privalo laikytis taisyklių – rodyti posūkį ir įsitikinti, ar saugu iš tos stotelės išsukti. Užmiesčio keliuose ši privilegija negalioja, tačiau būtina nepamiršti ir maršrutinių mikroautobusų, kurių gausu uostamiestyje – jiems taisyklės taip pat galioja“, – sako Artūras Juodeikis.

Kaip pažymi ekspertas, svarbu ne tik tai, kas nurodoma KET, bet ir bendras saugumas.

„Rekomenduočiau būtinai laikytis saugaus atstumo, važiuojant paskui viešąjį transportą. Nutinka netikėtų gedimų, staiga nukrenta troleibusų ūsai ar tenka sustoti nepatogiose vietose dėl didelių gabaritų. Tokiu atveju matomumas būna prastas, sunku autobusus ir troleibusus apvažiuoti, todėl saugus atstumas yra labai svarbus. Pastebime, kad dažnai nelaimingi nutikimai įvyksta persirikiuojant ar atsitrenkus į autobuso, troleibuso galinę dalį“, – komentuoja Artūras Juodeikis.

Ekspertas sako taip pat pastebintis, kad vairuotojai pritrūksta pagarbos bei kantrybės – vairavimo kultūra užima svarbią dalį keliuose, todėl vertėtų pakančiai žiūrėti į skubančius išvažiuoti iš stotelių viešojo transporto vairuotojus, kurie turi laikytis nustatyto grafiko, bet ir viešojo transporto vairuotojai privalo suprasti, kad nepaisant privilegijų – pagarba kitiems eismo dalyviams yra labai svarbi.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais