Draudimo bendrovės ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas primena, kad nepaisant akivaizdžių privalumų, navigacijos įranga gali blaškyti vairuotojus, atitraukti jų dėmesį nuo to, kas vyksta kelyje, o neretai ir paklaidinti.
„Vairuojant pagrindinis dėmesys visuomet turėtų būti sutelktas į kelią ir į tai, kas jame vyksta. Vis dėlto navigacijos prietaisų vedini vairuotojai neretai daugiau rūpinasi tuo, kaip tiksliai sekti navigacijos prietaisų instrukcijomis, o ne saugiu vairavimu. Kartais tai baigiasi kelių eismo taisyklių pažeidimais ar net ir tikrai skaudžiomis avarijomis“, – sako R. Bieliauskas.
R. Bieliauskas dalijasi neseniai įvykusio įvykio aplinkybėmis, kuomet susidūrus su navigacijos veikimo nesklandumais, navigacijos įrangos nurodytu maršrutu tamsoje važiavęs vairuotojas nepamatė posūkio ir nuo kelio nuvažiavo tiesiai į kanalą.
„Gerai, kad šis konkretus įvykis draudžiamasis pagal kasko draudimą, kitu atveju pasekmės būtų liūdnos ne tik dėl nepatogumų, bet ir dėl išlaidų naujam automobiliui“, – pažymi R. Bieliauskas.
Draudimo ekspertas sako, kad naudotis navigacijos įranga nepažįstamose vietovėse savaime nėra blogai. Grėsmė eismo saugumui kyla tuomet, kai tokiais prietaisais naudojamasi pernelyg jais pasikliaujant.
Draudimo ekspertas atkreipia dėmesį, kad eismo įvykiai įvyksta ne tik dėl navigacijos. Vis pasitaiko tokių atvejų, kai vairuotojas siekia atsigerti vandens iš butelio, pameta cigaretę ar pravirkus vaikui atsigręžia pažiūrėti, kas nutiko, o tokios situacijos gali baigtis blogai. Tad daugiau atidumo kelyje būtų į naudą, nes vien per šiuos metus ERGO bendrovėje jau fiksuota daugiau kaip 27 tūkst. draudžiamųjų įvykių, vidutinė atlyginama žala – daugiau kaip 1 200 eurų.