„Tokių žalų pobūdis – variklio ir bagažinės dangčio apgadinimai, kėbulo apgadinimai. Turiu pastebėti, kad ankstesnės audros tokio pobūdžio žalomis nepasižymėjo“, – naujienų tinklapiui LRT.lt sako AB „Lietuvos draudimas“ atstovė Ingrida Žaltauskaitė.
„Lietuvos draudimas“ pirmadienio pietų užregistravo jau 20 krušos padarytos žalos automobiliams atvejų. Vidutinis tokios žalos nuostolis – 2000 litų, jei nėra papildomų poveikio priemonių ir papildomų apgadinimų (užkritusios medžio šakos ar elektros stulpo).
„Šiuo metu iš visų audros žalų žalos transportui sudaro apie penktadalį. Registruojant vis naujus pranešimus matome, kad turto žalos sudarys liūto dalį šios audros nuostolių. Vadinasi, remiantis mūsų ekspertų skaičiavimais, krušos apgadintų automobilių nuostoliai gali siekti iki 80 tūkstančių litų“, – pažymi I. Žaltauskaitė.
Naujausiais draudimo bendrovės „PZU“ Žalų departamento direktoriaus Modesto Žilionio duomenimis, kol kas draudimo bendrovę pasiekė 10 pranešimų dėl krušos apgadintų automobilių: „Sulaukėme 10 krušos apgadintų automobilių savininkų pranešimų. Daugiausiai skundų – iš Vilniaus regiono. Skaičiuojame, kad kol kas nuostolis siekia apie 20 tūkst. litų“.
Taisymas atsieina nepigiai
Automobilių remonto įmonės Vilniuje savininkas Viktoras sako, jog krušą sunkiau pakelia japoniški automobiliai: „Labiausiai kruša apgadina japoniškus automobilius, mat jų kėbulo skarda yra plona, palyginti su kitų šalių gamintojų automobilių skardomis. Kėbulo lyginimo kaina svyruotų pagal tai, kaip dažnai automobilis nusėtas įlenkimais, kokio jie gylio bei kokiose vietose jie yra“.
Automobilių kėbulo lyginimo darbais užsiimančių įmonių skaičiavimu, krušos apgadinto automobilio kėbulo lyginimo darbai vidutiniškai kainuotų apie 1000 litų. Naujas stiklas atsieitų nuo 200 iki 2 tūkst. litų.
Tad jei itin stiprios krušos atveju vieno didžiausių prekybos centrų aikštelėje, talpinančioje 3,4 tūkst. automobilių, būtų užimta 80 proc. (2720) vietų ir visi automobiliai būtų panašiai apgadinti, nuostolis visiems automobilių savininkams siektų nuo 2,7 mln. iki 8 mln. litų. Labiau pasisektų tiems dvidešimčiai procentų automobilių savininkų, kurie savo transporto priemones yra apdraudę „Kasko“ draudimu, kompensuojančiu tokio pobūdžio žalas.