Ką kiekvienas automobilio savininkas privalo žinoti apie kėbulą tam, kad priimtų tinkamą sprendimą dėl jo remonto?
Kėbulas projektuojamas taip, kad avarijos metu susiformuotų keleivių saugumo kapsulė
„Visų pirma, reikia suprasti, kad automobilio kėbulas yra atsakingas už keleivių saugumą. Įvykus avarijai, tik tinkamai savo darbą atliekančios kėbulo konstrukcijos gali išgelbėti keleivius nuo susižeidimų ar net mirties. Gaminant automobilius, kėbulai yra projektuojami ir gaminami itin atsakingai: kompiuterinės programos ne tik skaičiuoja, kaip ir iš kokių medžiagų kėbulas turi būti pagamintas, suformuotas, sujungtas, kad atlaikytų skirtingo stiprumo susidūrimus, apkrovas ar gniuždančias jėgas, bet ir daro simuliacijas, kuriose įvertinamas parengto projekto saugumas.
Galutinėje projekto fazėje atliekami ir realūs automobilio daužymo testai. Tik pilnai įsitikinus automobilio konstrukcijos saugumu, pradedama automobilių gamyba“, – pasakoja Remigijus Jaruševičius, sertifikuoto „Land Rover“ ir „Jaguar“ kėbulų remonto centro „Auto Bodyshop“ vadovas.
Pasak R. Jaruševičiaus, gaminant kėbulus yra numatomos kėbulo deformacinės zonos, kurių pagrindinė užduotis yra sugerti susidūrimo energiją ir taip apsaugoti keleivius: „Jei kėbulas po avarijos nėra sutaisomas tinkamai, jis praranda savo saugojimo funkciją, nes remontas dažnai būna atliekamas tik siekiant išlyginti minėtąsias susilankstymo zonas ir atstatant bendrąjį išorinį automobilio vaizdą, bet negalvojant apie tai, kaip atkurti visas kėbulo funkcijas, pilnai atstatant inžinierių suprojektuotą vadinamąją „keleivių saugumo kapsulės funkciją“.
Kėbulų remontas – apjungia daug technologinių ir medžiagų mokslo sprendimų
Kėbulų remonto servisų visoje Lietuvoje yra labai daug, tačiau renkantis, kur taisyti automobilį, svarbu įsitikinti, kad įmonė veikia oficialiai, turi reikiamus technologinius įrenginius, kvalifikuotus technikus ir gali užtikrinti remonto kokybę.
„Palyginti kėbulą gali kiekvienas, klausimas – kaip kokybiškai tai padaroma saugumo aspektu. Kėbulų gamyboje dažnai naudojamas ne vienos rūšies metalas, vidutinio dydžio automobilyje būna maždaug 5000 taškinių virinimo ar klijavimo siūlių, kurių kiekviena yra padaryta apskaičiuotoje vietoje, įvertinus metalų savybes ir galimas apkrovas.
Tad norint tinkamai suremontuoti kėbulą, kad jis ir toliau užtikrintų keleivių saugumą, reikia ne tik palyginti ar suvirinti ten, kur patogiausia tai daryti – būtina išmanyti kėbulų remonto technologinius dalykus: kaip veikia skirtingi metalai, kur ir kokie turi būti kėbulo sujungimai. Be to, kokybiškas kėbulų remontas negali būti atliktas be tam skirtos įrangos, technologinės informacijos, leidžiančios priimti teisingus remonto sprendimus“, – aiškina R. Jaruševičius.
Pasak pašnekovo, renkantis, kur kokybiškai taisyti automobilio kėbulą, reikėtų dėmesį atkreipti į tai, ar servisas turi reikiamus sertifikatus, ar veikia oficialiai, t. y. ar už atliktus darbus išrašo sąskaitas, pateikia kitus dokumentus, patvirtinančius atliktą remontą, pavyzdžiui, matavimų ataskaitas ir kt.
Sąskaitos ir kiti remonto atlikimą patvirtinantys dokumentai ne tik parodo, kad servisas moka visus priklausančius mokesčius ir veikia socialiai atsakingai, bet ir prisiima atsakomybę už atliktus darbus.